Итак, вы держите в руках текст, который вам следует произнести. Скорее всего, у вас не получиться, с первого раза прочитать его идеально, без запинки, особо не готовясь к своему выступлению. Такое под силу профессиональному диктору или опытному оратору: но и ему нужно минимальное время, чтобы подготовиться к предстоящей речи. Слушающий вряд ли сможет определить – впервые ли человек читает данную текстовку или же он работал над текстом, готовился к выступлению заранее. Профессионал это услышит практически сразу. А к тому же, если выступающий – новичок, то такую небрежность заметит каждый. Ваши шансы на успех возрастут, если вы будете готовить тексты заранее. Поскольку хорошо подготовленная текстовка звучит гораздо лучше «ненатренированной».

Орфоэпические нормы

Текст для говорящего – как ноты для пианиста. Его разбор представляет собой интересный и творческий процесс. Как же работать с текстом? Давайте рассмотрим этот вопрос в следующем примере:

Одно из величайших сооружений человечества, символ Рима и все Италии – Колизей до сих пор поражает и производит впечатление на туристов в том виде, в котором он дожил до наших времен. Мы попробуем представить его вам во всей красе, узнаем секреты его архитектуры и разберемся в хитростях внутреннего устройства. Каждый, глядя с трибун на арену, сможет почувствовать себя либо гладиатором, яростно борющимся с противником или зрителем, выносящим окончательный вердикт. Неподалеку от Колизея образовался центр современного Рима.

Прежде всего, прочтите как книгу этот текст, вникнув в его содержание. Далее следует рассмотреть этот отрывок, соблюдая нормы орфоэпии русского языка. Чтобы правильно расставить ударения в словах необходимо запастись соответствующими словарями (причем лучше всего иметь несколько видов). Откройте один такой экземпляр и начните в нем «копаться». Будет лучше, если вы проверите и те слова, ударения в которых у вас не вызывает сомнений.

Стоить сказать, ударение в русском языке «живое». Вы это легко сможете увидеть, взяв «Русское словесное ударение» автора Зарвы М.В. 2001 года издания и «Словарь ударений для работников радио и телевидения» Зарвы за 1985 год. Автор один и тот же, но годы издания — разные! К примеру, слово «мизерный». В одном словаре правильный вариант «мИзерный», в другом – «мизЕрный». То же самое со словами «кулинарИя» и «кулинАрия». Или вот, довольно таки интересно слово «сокол». В обоих словарях правильно «сОкол». Однако люди пожилого возраста в большинстве случаев так не скажут. Только «сокОл», что означает название старинного орудия на Руси – тарана.

Как видите, ударение не стоит на одном месте. Поэтому сложно сказать, что есть одно единственно правильное ударение – это условности. Сегодня оно ставиться на последний слог, а через три года может поменяться, став на первый. Но вероятно, ударение уже и было на последнем слоге лет 20 тому назад.

Возвращаемся к нашей стратегии работы с текстом. На каждом слоге ставиться ударение в слове «дожил»? Оба словаря М.В. Зарвы допускают варианты «дОжил». Возьмем «глядя». В словаре автора Аванесова за 1985 год – «глЯдя». У Зарвы тоже. Но в «Большом толковом словаре русского языка» Кузнецова присутствуют два варианта.

Так что дорогие, наши ораторы, последнее слово в постановке ударения при работе с текстом остается за вами.

После того, как вникли в содержание и правильно расставили ударения в словах, следует заняться их произношением. Опытному оратору или выступающему потребуется разобраться в гораздо меньшем количестве слов. Поскольку все зависит от опыта человека. Особенно в именах собственных. Если вы начинающий, то следует поработать над своим произношением.

Не забудьте запастись словарями по орфоэпическим нормам, например, таким

Интонация: логические паузы и ударения

И вот мы подошли к следующему этапу работы над текстом. Ваша основная задача: выяснить, где необходимо остановиться, чтобы сделать речевую паузу, а где они не нужны вовсе. В каком месте желательно сделать логическое ударение, а где не следует. От того, насколько вы правильно выберете ударное слово, зависит многое. Поскольку неправильное ударение способно всецело исказить смысл всего текста.

Для примера возьмем такую фразу:

«Это для вас лучшее решение»

А теперь обратите внимание на то, как меняется смысл сказанного, если поменять место логического ударения:

«Это для ВАС (пауза) ЛУЧШЕЕ решение!»

«ЭТО для вас (пауза) лучшее решение!»

Так, работа с текстом является увлекательным и творческим занятием, разумеется, если знать, как это делается. Каждый человек может привнести в него частичку себя, свою индивидуальность. Обращайте свое внимание на правильную расстановку логических ударений. И вы не исказите основную мысль написанного.

Прочтите первое предложение приведенного ранее текста:

Одно из величайших сооружений человечества, символ Рима и все Италии – Колизей до сих пор поражает и производит впечатление на туристов в том виде, в котором он дожил до наших времен.

Как видите оно длинное. Следовательно, необходимо его проработать. Обычно, если предложение очень короткое, то оно будет иметь один такт. У нас в данном примере получилось 4 такта.

Далее переходим к расстановке интонационных ударений. Для этого в каждом такте выберете ключевое слово, а также и всего предложения. У нас им является «Колизей». Следует сделать на него самое сильное ударение:

Одно из величайших сооружений человечества, | символ Рима и все Италии – Колизей | до сих пор поражает и производит впечатление на туристов в том виде, | в котором он дожил до наших времен.

Расстановка пауз, конечно же, в этих примерах не является единственно верной. Вы можете сами придумать различные варианты. Поскольку каждый говорящий человек по-своему неповторим в своих интонациях – в этом и состоит творческий процесс.

Иногда следует прибегать к паузам в речи

Подача

Наконец, последний этап в работе с текстом. Какой будет подача? Прочитать одну и ту же текстовку или рассмотреть тему выступления люди могут с тысячью разными интонациями, с разнообразными подачами голоса. Тихо или громко, в медленном темпе или ускоренно и так далее. Все зависит контекста. Что это за выступление или мероприятие? Какой предмет обсуждения? Сколько времени отводится на произнесение речи?

Текст утвержден Священным Синодом Русской Православной Церкви 24 декабря 2008 года (журнал № 108)

Скачать в гражданском начертании с ударениями (docx)
Скачать в церковнославянском начертании (pdf)

Ака́фист свято́му пра́ведному Иоа́нну,пресви́теру Кроншта́дтскому, чудотво́рцу

Конда́к 1

Избра́нный уго́дниче и пресла́вный чудотво́рче,/ о́тче пра́ведный Иоа́нне, гра́да Кроншта́дта пресла́вное украше́ние!/ Ты, от младе́нства Христу́ после́дуя,/ сораспя́тися Ему́ возжеле́л еси́/ и, жизнь твою́ в Нем утверди́в, дар чуде́с от Бо́га прия́л еси́/ и сло́вом живоно́сным всех напита́л еси́./ Мы же, недосто́йнии, благода́рне вопие́м ти:// Ра́дуйся, Иоа́нне, земли́ Росси́йския моли́твенниче преди́вный.

И́кос 1

А́нгела све́тла, еще́ о́трок сый, я́ве узре́л еси́, о́тче Иоа́нне, и́же и рече́ ти, я́ко повеле́нием Госпо́дним приста́влен храни́ти тя во всех путе́х твои́х. Те́мже я́ко избра́нника Бо́жия ве́дуще тя, взыва́ем си́це:

Ра́дуйся, благода́ти Бо́жия сосу́де избра́нный;

ра́дуйся, сло́вом Бо́жиим измла́да наста́вленный.

Ра́дуйся, во о́трочестве явле́ния А́нгела Храни́теля сподо́бивыйся;

ра́дуйся, от ю́ности води́тельству Ду́ха Свята́го преда́выйся.

Ра́дуйся, роди́телей боголюби́вых благоче́стие восприе́мый;

ра́дуйся, целому́дрием и чистото́ю себе́ огради́вый.

Ра́дуйся, духо́вным наста́вником твои́м всем се́рдцем внима́вый;

ра́дуйся, почита́нием роди́телей благоволе́ние Бо́жие стяжа́вый.

Ра́дуйся, Иоа́нне, земли́ Росси́йския моли́твенниче преди́вный.

Конда́к 2

Прови́дя, богоно́сне о́тче Иоа́нне, я́ко мно́гия беды́ и собла́зны гряду́т на Це́рковь Ру́сскую и ча́да Бо́жия гони́ма бу́дут, увеща́л еси́ лю́ди, глаго́ля: пока́йтеся, сто́йте в ве́ре Правосла́вней, крепи́теся и сла́вите Го́спода, взыва́юще Ему́: Аллилу́ия.

И́кос 2

Ра́зумом Боже́ственным наставля́емь, всеблаже́нне о́тче Иоа́нне, све́том и́стиннаго Богопозна́ния всех, приходя́щих к тебе́, просвеща́л еси́. Мы же, писа́ньми твои́ми науча́еми, вопие́м ти такова́я:

Ра́дуйся, ева́нгельския И́стины пла́менный служи́телю;

ра́дуйся, глаго́лов жи́зни ве́чныя немо́лчный возвести́телю.

Ра́дуйся, пра́ведным житие́м твои́м Бо́гу угоди́вый;

ра́дуйся, Це́рковь Бо́жию писа́нии твои́ми просла́вивый.

Ра́дуйся, Крест Христо́в пред очи́ма твои́ма вы́ну созерца́вый;

ра́дуйся, сораспя́тися Христу́ вседу́шне возжела́вый.

Ра́дуйся, Бо́га и бли́жних всем се́рдцем возлюби́вый;

ра́дуйся, лю́дем, в ско́рбех и печа́лех су́щим, утеше́ние подава́вый.

Ра́дуйся, Иоа́нне, земли́ Росси́йския моли́твенниче преди́вный.

Конда́к 3

Си́лою Боже́ственныя благода́ти, я́ко свети́льник многосве́тлый Правосла́вныя Це́ркве, во гра́де Кроншта́дте просия́л еси́, пра́ведне Иоа́нне, и лю́ди, во тьме грехо́вней седя́щия и собла́зном богобо́рчества смуща́емыя, просвети́в, наставля́л еси́ пе́ти Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 3

Име́я любо́вь па́стырскую, пра́ведне о́тче Иоа́нне, поте́кл еси́ к лю́дем, не иму́щим кро́ва и хле́ба насу́щнаго и во отча́янии погиба́ющим, и сих любо́вию и милосе́рдием Христу́ приобре́л еси́. Мы же благода́рне взыва́ем ти си́це:

Ра́дуйся, в хра́ме Бо́жии дерзнове́нный о лю́дех моли́твенниче;

ра́дуйся, си́рым и вдови́цам ми́лостивый помо́щниче.

Ра́дуйся, окамене́нныя се́рдцем к покая́нию побужда́яй;

ра́дуйся, неве́дущия Бо́га Боже́ственною прему́дростию просвеща́яй.

Ра́дуйся, стропо́тных и злонра́вных ти́хое исправле́ние;

ра́дуйся, лени́вых и малове́рных ре́вностное обличе́ние.

Ра́дуйся, Ца́рствия Бо́жия и пра́вды его́ пропове́дниче неустраши́мый;

ра́дуйся, проти́ву ко́зней духо́в зло́бы поднебе́сных вои́телю неуста́нный.

Ра́дуйся, Иоа́нне, земли́ Росси́йския моли́твенниче преди́вный.

Конда́к 4

Бу́рю злоче́стия, воздвиза́ему на Це́рковь на́шу святу́ю, прови́дя, о́тче Иоа́нне, я́ко ве́рный страж до́му Госпо́дня, поуча́л еси́ ча́да Бо́жия бде́ти, во и́стинней ве́ре пра́во ходи́ти и в за́поведех Госпо́дних непоро́чно пребыва́ти, да спасе́т Госпо́дь лю́ди Своя́, в покая́нии Ему́ зову́щия: Аллилу́ия.

И́кос 4

Слы́шаще лю́дие Бо́жии, я́ко ты еси́, о́тче Иоа́нне, сосу́д избра́нный и благода́тных даро́в преиспо́лненный, не то́кмо от Кроншта́дта, но и от всех конце́в земли́ к тебе́ притека́ху, я́ко да исцеле́ния и по́мощь улуча́т. С ни́ми же и мы, я́ко хода́таю пред Бо́гом те́плу, уми́льно зове́м ти:

Ра́дуйся, се́ятелю пра́вды, а́лчущия жи́зни ве́чныя напита́вый;

ра́дуйся, обличи́телю непра́вды, ве́рныя от пре́лести грехо́вныя огражда́вый.

Ра́дуйся, заблу́ждшим и неразу́мным путь к Бо́гу указу́яй;

ра́дуйся, писа́ньми твои́ми ча́да Бо́жия наставля́яй.

Ра́дуйся, скорбя́щих и обремене́нных при́сное упова́ние;

ра́дуйся, боля́щих и стра́ждущих благода́тное врачева́ние.

Ра́дуйся, сосу́де избра́нный, да́ры Ду́ха Свята́го ди́вно укра́шенный;

ра́дуйся, свети́льниче всесве́тлый, на све́щнице церко́внем Бо́гом поста́вленный.

Ра́дуйся, Иоа́нне, земли́ Росси́йския моли́твенниче преди́вный.

Конда́к 5

Я́ко звезда́ многосве́тлая, священноле́пным житие́м твои́м просия́л еси́, па́стырю Христо́в Иоа́нне! Ты бо ста́до, Бо́гом вруче́нное тебе́, от волко́в, губя́щих е́, огражда́л еси́, взыва́я: пока́йтеся и жи́ви бу́дете, отыми́те лука́вство от душ ва́ших, да чи́стым се́рдцем Бо́га у́зрите и воспое́те Ему́: Аллилу́ия.

И́кос 5

Ве́дая мно́жество люде́й, утеше́ния ча́ющих, я́ко апо́стол Христо́в, обходи́л еси́ гра́ды и ве́си Росси́йския, чудотво́рче изя́щне, се́я сло́во Бо́жие, исцеля́я неду́жныя и малове́рныя исправля́я, быв всем вся, да вся́ко не́кия спасе́ши. Мы же боле́зни и труды́ твоя́ почита́юще, вопие́м ти си́це:

Ра́дуйся, я́ко си́лою благода́ти немощны́я укрепля́л еси́;

ра́дуйся, я́ко моли́твами твои́ми гре́шныя к покая́нию приводи́л еси́.

Ра́дуйся, а́лчущия и жа́ждущия по за́поведи Госпо́дни насыща́вый;

ра́дуйся, благове́стием Христо́вым лю́ди к пра́вде Бо́жией приводи́вый.

Ра́дуйся, моли́твами твои́ми малове́рныя в ве́ре укрепля́вый;

ра́дуйся, си́лою Бо́жиею немощны́м здра́вие подава́вый.

Ра́дуйся, зе́млю на́шу благогове́йно с про́поведию обходи́вый;

ра́дуйся, мир сей, я́ко прему́дрое творе́ние Бо́жие, воспева́вый.

Ра́дуйся, Иоа́нне, земли́ Росси́йския моли́твенниче преди́вный.

Конда́к 6

Пропове́дницы чу́дных дея́ний твои́х, блаже́нне Иоа́нне, яви́шася мно́зи: бога́тии и ни́щии, ста́рцы и ю́ноши, ты бо всем любо́вь твою́ излива́л еси́ бога́тно. Те́мже не то́кмо правосла́внии, но и инове́рнии си́лою моли́тв твои́х ми́лость Бо́жию обрета́ху, пою́ще Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 6

Возсия́л еси́ житие́м твои́м в Це́ркви Правосла́вней па́че сия́ния се́вернаго, блаже́нне Иоа́нне, путь пра́вый лю́дем указу́я. Те́мже моли́ Го́спода Сил, да любо́вь свята́я утверди́тся в сердца́х на́ших, да ни скорбь, ни теснота́, ни смерть, ни бла́га ми́ра сего́ возмо́гут разлучи́ти нас от любве́ Бо́жия, благода́рне тебе́ вопию́щих:

Ра́дуйся, ве́ру Правосла́вную в чистоте́ храни́ти завеща́вый;

ра́дуйся, те́сным путе́м за́поведей Христо́вых ходи́ти поуча́вый.

Ра́дуйся, в ско́рбех и печа́лех су́щим ра́дость подава́вый;

ра́дуйся, к и́стинному покая́нию гре́шники призыва́вый.

Ра́дуйся, Бо́жиим смотре́нием гряду́щая нам возвеща́вый;

ра́дуйся, от сете́й вра́жиих оте́чество на́ше огражда́вый.

Ра́дуйся, мир с Бо́гом свя́то храни́ти запове́давый;

ра́дуйся, сло́вом и́стины и любо́вию ве́рным лю́дем послужи́вый.

Ра́дуйся, Иоа́нне, земли́ Росси́йския моли́твенниче преди́вный.

Конда́к 7

Хотя́ Всеблаги́й Госпо́дь спасти́ лю́ди земли́ на́шея и угото́вати я́ к же́ртвенному служе́нию, испо́лни тя, всеблаже́нне Иоа́нне, ду́ха проро́чества, прему́дрости и ра́зума, я́ко да, сло́вом твои́м наста́влени, во дни гряду́щих испыта́ний непоколеби́мо вопию́т Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 7

Но́ваго избра́нника Бо́жия, всеблаже́нне Иоа́нне, ве́дуще тя боголюби́вии лю́дие, на всяк день Же́ртву безкро́вную принося́ща и со дерзнове́нием за всех Христу́ моля́щася, с ве́рою к тебе́ притека́ху и исцеля́хуся. Те́мже и мы, испо́лненнии твои́х благодея́ний, с любо́вию воспева́ем ти сицева́я:

Ра́дуйся, у Престо́ла Бо́жия приле́жный о нас моли́твенниче;

ра́дуйся, и́стиннаго покая́ния усе́рдный пропове́дниче.

Ра́дуйся, я́ко неле́ностно рабо́тати Христу́ Бо́гу нас наставля́еши;

ра́дуйся, я́ко стоя́ти на боже́ственней стра́жи нас призыва́еши.

Ра́дуйся, о́браз воздержа́ния и целому́дрия ве́рным яви́вый;

ра́дуйся, па́ству твою́ от ересе́й и раско́ла му́дре защити́вый.

Ра́дуйся, су́щих во тьме неве́дения ре́вностный просвети́телю;

ра́дуйся, душ челове́ческих от суеты́ жите́йския ди́вный огради́телю.

Ра́дуйся, Иоа́нне, земли́ Росси́йския моли́твенниче преди́вный.

Конда́к 8

Стра́нное чу́до ви́дим, явле́нное тебе́, преди́вный па́стырю Христо́в Иоа́нне! Тя бо и лю́ди ве́рныя Сама́ Пречи́стая Ма́ти Бо́жия я́ко миле́йшая ча́да Отца́ Небе́снаго нарече́. Сего́ ра́ди мы, си́ми словесы́ утеша́еми, вопие́м Царю́ веко́в: Аллилу́ия.

И́кос 8

Весь жела́нием Боже́ственным распаля́емь, любве́ Христо́вы преиспо́лнился еси́, па́стырю до́брый! Мы же, неради́вии, сокро́вищ ея́ не стяжа́вше, мно́гих скорбе́й и печа́лей досто́йни яви́хомся. Оба́че, ве́дуще тя помо́щника неусы́пна, со упова́нием взыва́ем ти си́це:

Ра́дуйся, любве́ Христо́вы сосу́де избра́нный;

ра́дуйся, явле́ния Бо́жия Ма́тере удосто́енный.

Ра́дуйся, Це́ркве Христо́вы неугаса́ющий свети́льниче;

ра́дуйся, о всем ми́ре хода́таю и печа́льниче.

Ра́дуйся, ми́ра и пра́вды Бо́жия ревни́телю;

ра́дуйся, благоче́стия и добронра́вия насади́телю.

Ра́дуйся, Росси́йския Це́ркве похвало́ и украше́ние;

ра́дуйся, земли́ на́шея благода́тное утвержде́ние.

Ра́дуйся, Иоа́нне, земли́ Росси́йския моли́твенниче преди́вный.

Конда́к 9

Всем лю́дем, в неве́дении, ско́рбех и печа́лех су́щим, воздви́же тя Госпо́дь па́стыря и чудотво́рца преди́вна, о́тче Иоа́нне, е́же гре́шныя на путь пра́вый наста́вити, неве́рныя к Бо́гу обрати́ти и боля́щия исцели́ти, да согла́сно воспою́т вси спаси́тельную песнь: Аллилу́ия.

И́кос 9

Вети́и многовеща́нии безгла́сни бы́ша о благода́ти, да́нней тебе́, Иоа́нне преди́вне, егда́ сло́вом еди́нем лю́ди от греха́ к покая́нию приводи́л еси́, неду́жныя от одра́ боле́зни воздвиза́л еси́, бе́сы изгоня́л еси́. Мы же я́ко чудотво́рца и уго́дника Бо́жия прославля́ем тя си́це:

Ра́дуйся, страстьми́ одержи́мых ди́вный врачева́телю;

ра́дуйся, в долгонеду́жии су́щих безме́здный цели́телю.

Ра́дуйся, отпа́дшия к Бо́гу приводи́вый;

ра́дуйся, безбо́жныя гро́зно облича́вый.

Ра́дуйся, ка́ющихся кро́ткий наказа́телю;

ра́дуйся, ми́лостыни ще́дрый пода́телю.

Ра́дуйся, христиа́нскаго просвеще́ния и благоче́стия ре́вностный насади́телю;

ра́дуйся, ю́ных по стезя́м пра́вды му́дрый путеводи́телю.

Ра́дуйся, Иоа́нне, земли́ Росси́йския моли́твенниче преди́вный.

Конда́к 10

Спасти́ хотя́ лю́ди Росси́йския, ересьми́ и неве́рием соблазня́емыя, о́тче Иоа́нне, ко́зни бесо́вския обличи́л еси́ и правосла́вное испове́дание ве́ры тве́рдо яви́л еси́. Сего́ ра́ди Ца́рствия Небе́снаго дости́гл еси́, иде́же со А́нгелы и ли́ки святы́х непреста́нно о нас мо́лиши Бо́га и пое́ши Ему́: Аллилу́ия.

И́кос 10

Стена́ тве́рда яви́лся еси́ лю́дем стра́ждущим, от всех конце́в земли́ Росси́йския к тебе́ приходя́щим, богоно́сне о́тче Иоа́нне. Те́мже и нас, бе́дствующих и немощству́ющих душе́ю и те́лом, укрепи́ моли́твами твои́ми, и́миже огражда́еми, прино́сим ти похвалы́ сия́:

Ра́дуйся, свети́льниче неугаси́мый, огне́м Ду́ха Свята́го возжже́нный;

ра́дуйся, кри́не благоуха́яй, росо́ю благода́ти Бо́жия напое́нный.

Ра́дуйся, лозо́ многопло́дная, благода́тными да́ры ве́рных пита́ющая;

ра́дуйся со́ле земли́, от грехо́внаго тле́ния нас сохраня́ющая.

Ра́дуйся, в мо́ри жите́йстем обурева́емым ти́хое приста́нище;

ра́дуйся, душе́вне и теле́сне изнемога́ющим благо́е вспоможе́ние.

Ра́дуйся, сердцеве́дче прему́дрый, ве́рныя лю́ди от мудрова́ния ми́ра сего́ огражда́яй;

ра́дуйся, се́ятелю Христо́в, се́янием ева́нгельским сердца́ мно́гих увеселя́яй.

Ра́дуйся, Иоа́нне, земли́ Росси́йския моли́твенниче преди́вный.

Конда́к 11

Песнь достохва́льную прино́сим ти, о́тче Иоа́нне, всем житие́м твои́м Бо́га просла́вльшему. И я́коже на земли́ за всех и за вся Влады́ку ми́ра умоля́л еси́, си́це и ны́не на Небеси́ вознеси́ моли́твы твоя́, да во оте́чествии на́шем при́сно воспева́ется Бо́гу побе́дная песнь: Аллилу́ия.

И́кос 11

Светоза́рную свещу́ ве́мы тя, Бо́гом избра́нне о́тче Иоа́нне, ты бо и по отше́ствии от земны́х к Небе́сным у Престо́ла Бо́жия в со́нме святы́х и Сил а́нгельских о нас при́сно хода́тайствуеши. Сего́ ра́ди благода́рственно взыва́ем ти си́це:

Ра́дуйся, я́ко в по́двизе твое́м И́мя Пресвяты́я Тро́ицы ди́вно просла́вися;

ра́дуйся, я́ко благоче́стием и ве́рою твое́ю Це́рковь Христо́ва украси́ся.

Ра́дуйся, па́стырей богому́дрый наста́вниче;

ра́дуйся, и́нокинь до́брый учи́телю.

Ра́дуйся, супру́ги соу́з бра́чный свя́то храни́ти поуча́вый;

ра́дуйся, ча́да почита́ти роди́тели своя́ увещава́вый.

Ра́дуйся, я́ко сострада́нием твои́м к бли́жним ско́рби и печа́ли утоля́ются;

ра́дуйся, я́ко моли́твами твои́ми гре́шницы на путь спасе́ния обраща́ются.

Ра́дуйся, Иоа́нне, земли́ Росси́йския моли́твенниче преди́вный.

Конда́к 12

Благода́тных даро́в Ду́ха Свята́го испо́лни тя Госпо́дь, о́тче наш Иоа́нне, и́миже ре́вностно послужи́л еси́ наро́ду Бо́жию. Вознеси́ моли́тву к Бо́гу и о нас, да ве́ры, наде́жды и любве́ дости́гше, прича́стницы жи́зни во Христе́ бу́дем и сподо́бимся воспева́ти благода́рственную песнь: Аллилу́ия.

И́кос 12

Пою́ще твое́ достохва́льное житие́ на земли́ и сла́ву, ю́же стяжа́л еси́ на Небеси́, о́тче Иоа́нне, притека́ем во оби́тель тобо́ю созда́нную и припа́даем к гробни́це твое́й, от нея́же исцеле́ния и по́мощь улуча́юще, возглаша́ем ти сицева́я:

Ра́дуйся, пропове́дниче изря́дный, проро́ком и апо́столом до́бре поревнова́вый;

ра́дуйся, па́стырю земли́ Росси́йския, Бо́гом избра́нный и просла́вленный.

Ра́дуйся, оби́тель преподо́бнаго покрови́теля твоего́ Иоа́нна Ры́льскаго ди́вно устро́ивый;

ра́дуйся, оби́телию се́ю град свята́го Петра́ сла́вно украси́вый.

Ра́дуйся, в возсозда́нную оби́тель и́нокини собира́яй;

Ра́дуйся, я́ко оте́ц чадолюби́вый, при́сное попече́ние о них име́яй.

Ра́дуйся, всем притека́ющим к тебе́ ско́рое вспоможе́ние подава́яй;

ра́дуйся, о́браз до́браго па́стыря сло́вом, житие́м и ве́рою нам яви́вый.

Ра́дуйся, Иоа́нне, земли́ Росси́йския моли́твенниче преди́вный.

Конда́к 13

О святы́й пра́ведный о́тче Иоа́нне, всеросси́йский свети́льниче и преди́вный чудотво́рче! Приими́ хвале́бное сие́ пе́ние на́ше и умоли́ Христа́ Бо́га Це́рковь Святу́ю в благоче́стии утверди́ти, еди́нство в сою́зе ми́ра и любве́ Христо́вы соблюсти́, да и мы воспое́м с тобо́ю Бо́гу: Аллилу́ия.

Сей конда́к глаго́лется три́жды.
И па́ки чте́тся и́кос 1-й, и конда́к 1-й.

Моли́тва

О вели́кий чудотво́рче и преди́вный уго́дниче Бо́жий, богоно́сне о́тче Иоа́нне! При́зри на нас и внемли́ благосе́рдно моле́нию на́шему, я́ко вели́ких дарова́ний сподо́би тя Госпо́дь, да хода́тай и при́сный моли́твенник за нас бу́деши. Се бо, страстьми́ грехо́вными обурева́еми и зло́бою снеда́еми, за́поведи Бо́жия пренебрего́хом, покая́ния серде́чнаго и слез воздыха́ния не принесо́хом, сего́ ра́ди мно́гим ско́рбем и печа́лем досто́йни яви́хомся. Ты же, о́тче пра́ведне, ве́лие дерзнове́ние ко Го́споду и сострада́ние к бли́жним свои́м име́я, умоли́ Всеще́драго Влады́ку ми́ра, да проба́вит ми́лость Свою́ на нас и потерпи́т непра́вдам на́шим, не погуби́т нас грех ра́ди на́ших, но вре́мя на покая́ние ми́лостивно нам да́рует. О свя́тче Бо́жий, помози́ нам ве́ру правосла́вную непоро́чно соблюсти́ и за́поведи Бо́жия благоче́стно сохрани́ти, да не облада́ет на́ми вся́кое беззако́ние, ниже́ посрами́тся пра́вда Бо́жия в непра́вдах на́ших, но да сподо́бимся дости́гнути кончи́ны христиа́нския, безболе́зненныя, непосты́дныя, ми́рныя и Та́ин Бо́жиих прича́стныя. Еще́ мо́лим тя, о́тче пра́ведне, о е́же Це́ркви на́шей Святе́й до сконча́ния ве́ка утвержде́нней бы́ти, Оте́честву же на́шему мир и пребыва́ние в пра́вде Бо́жией испроси́ и от всех зол сохрани́, да та́ко наро́ди на́ши, Бо́гом храни́ми, в единомы́слии ве́ры и во вся́ком благоче́стии и чистоте́, в ле́поте духо́внаго бра́тства, трезве́нии и согла́сии свиде́тельствуют: я́ко с на́ми Бог! В Не́мже живе́м, и дви́жемся, и есмы́, и пребу́дем во ве́ки. Ами́нь.

И́на моли́тва

О святы́й пра́ведный о́тче Иоа́нне, всеросси́йский свети́льниче и преди́вный чудотво́рче! Ты от младе́нческих лет Бо́гом избра́н был еси́ и, ду́хом пламене́я, я́ко и́стинный па́стырь, житие́м, сло́вом, любо́вию, ве́рою, чистото́ю лю́дем послужи́л еси́. Сего́ ра́ди мо́лим тя, пра́ведный о́тче: моли́ Человеколю́бца Бо́га Це́рковь Святу́ю ми́ром и тишино́ю огради́ти, зе́млю Росси́йскую во благоде́нствии сохрани́ти, па́стыри благода́ти и и́стины преизоби́льно испо́лнити, вла́сти умудри́ти, правосла́вное во́инство укрепи́ти, немощны́я исцели́ти, развраще́нныя испра́вити, ю́ныя воспита́ти, ста́рцы и вдови́цы уте́шити и нам всем во Ца́рствии Небе́снем сподо́битися со все́ми святы́ми прославля́ти Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

См. также:

  1. Толкования тропарей воскресных
  2. Тропари праздникам

Глас 1 • Глас 2 • Глас 3 • Глас 4 • Глас 5 • Глас 6 • Глас 7 • Глас 8

Тропарь, глас 1:

Ка́мени запеча́тану от иуде́й / и во́ином стрегу́щим Пречи́стое Те́ло Твое́, / воскре́сл еси́ тридне́вный, Спа́се, / да́руяй ми́рови жи́знь. / Сего́ ра́ди си́лы небе́сныя вопия́ху Ти́, Жизнода́вче: / сла́ва воскресе́нию Твоему́, Христе́, / сла́ва Ца́рствию Твоему́, / сла́ва смотре́нию Твоему́, еди́не Человеколю́бче.

Перевод: Хотя камень был опечатан иудеями, и воины стерегли пречистое тело Твое, воскрес Ты в третий день, Спаситель, даруя миру жизнь. Потому Силы небесные взывали к Тебе, Податель жизни: «Слава воскресению Твоему, Христе; слава Царству Твоему; слава промыслу Твоему, Единый Человеколюбец!»

1. 2.

Тропарь 1-го гласа говорит о том, что даже суровая стража у гроба Господня не помешала Иисусу Христу воскреснуть из мертвых на третий день, даруя жизнь миру. Поэтому Силы Небесные прославляют Господа-Человеколюбца.

1. Мужской голос. 2. Женский голос.

Кондак

Воскре́сл еси́ я́ко Бо́г из гро́ба во сла́ве, / и ми́р совоскреси́л еси́; / и естество́ челове́ческое я́ко Бо́га воспева́ет Тя́, и сме́рть исчезе́; / Ада́м же лику́ет, Влады́ко; / Е́ва ны́не от у́з избавля́ема ра́дуется, зову́щи: / Ты́ еси́, И́же все́м подая́, Христе́, воскресе́ние.

1. 2.

Кондак 1-го гласа говорит о Воскресении Иисуса Христа из гроба и исчезновении смерти, чему радуется все человечество вместе с Адамом и Евой.

Тропарь, глас 2:

Егда́ снизше́л еси́ к сме́рти, Животе́ Безсме́ртный, / тогда́ а́д умертви́л еси́ блиста́нием Божества́: / егда́ же и уме́ршия от преиспо́дних воскреси́л еси́, / вся́ си́лы небе́сныя взыва́ху: / Жизнода́вче, Христе́ Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.

Перевод: Когда сошел Ты к смерти, Жизнь бессмертная, тогда ад умертвил Ты сиянием Божества. Когда же Ты и умерших из преисподней воскресил, все Силы Небесные взывали: «Податель жизни, Христе Боже наш, слава Тебе!»

1. 2.

В тропаре 2-го гласа говорится о том, что Иисус Христос сошел в ад, разрушил его и освободил оттуда ветхозаветных праведников.

Воскре́сл еси́ от гро́ба, Всеси́льне Спа́се, / и а́д ви́дев чу́до, ужасе́ся, / и ме́ртвии воста́ша; / тва́рь же ви́дящи сра́дуется Тебе́, / и Ада́м свесели́тся, / и ми́р, Спа́се мо́й, воспева́ет Тя́ при́сно.

1. 2.

В кондаке 2-го гласа говорится о том, что ад ужаснулся чуду Воскресения Спасителя и, видя это, весь мир непрестанно славит Господа.

Тропарь, глас 3:

Да веселя́тся небе́сная, / да ра́дуются земна́я, / я́ко сотвори́ держа́ву / мы́шцею Свое́ю Госпо́дь, / попра́ сме́ртию сме́рть, / пе́рвенец ме́ртвых бы́сть; / из чре́ва а́дова изба́ви на́с, / и подаде́ ми́рови ве́лию ми́лость.

Перевод: Да веселится все небесное, да радуется все земное, ибо явил могущество руки Своей Господь: попрал смертию смерть, сделался первенцем из мертвых, из чрева ада избавил нас и даровал миру великую милость.

1. 2.

Тропарь 3-го гласа воспевает Спасителя, как поправшего Своим Воскресением смерть, первенца из мертвых, и содержит призыв к молящимся радоваться и веселиться всем миром.

Воскре́сл еси́ дне́сь из гро́ба, Ще́дре, / и на́с возве́л еси́ от вра́т сме́ртных; / дне́сь Ада́м лику́ет, и ра́дуется Е́ва, / вку́пе же и проро́цы с патриа́рхи воспева́ют непреста́нно / Боже́ственную держа́ву вла́сти Твоея́.

Перевод: Воскрес Ты в сей день из гроба, Милосердный / и вывел нас из врат смерти. / В сей день Адам ликует и радуется Ева, / а вместе с ними и пророки с патриархами воспевают непрестанно / божественную мощь власти Твоей.

1. 2.

Кондак 3-го гласа воспевает Милостивого Господа, выведшего Своим Воскресением нас из врат смерти.

Тропарь, глас 4:

Све́тлую воскресе́ния про́поведь / от А́нгела уве́деша Госпо́дни учени́цы / и пра́деднее осужде́ние отве́ргша, / апо́столом хва́лящася глаго́лаху: / испрове́ржеся сме́рть, / воскре́се Христо́с Бо́г, / да́руяй ми́рови ве́лию ми́лость.

Перевод: Радостную весть о воскресении узнав от Ангела, и избавившись от прародительского осуждения, Господни ученицы апостолам возглашали, торжествуя: «Низвержена смерть, воскрес Христос Бог, дарующий миру великую милость!»

1. 2.

Тропарь 4 гласа упоминает жен-мироносиц, которые первыми из смертных узнали о чуде Воскресения и сообщили о нем апостолам.

Спа́с и Изба́витель мо́й / из гро́ба, я́ко Бо́г, / воскреси́ от у́з земноро́дныя, / и врата́ а́дова сокруши́, / и я́ко Влады́ка воскре́се тридне́вен.

Перевод: Спаситель и Избавитель мой от гроба, / как Бог воскресил из оков на земле рожденных, / и врата ада сокрушил, / и как Владыка воскрес на третий день.

1. 2.

В кондаке 4-го гласа поется о Спасителе, освободившем человечество от оков, сокрушившем врата ада и воскресшем на третий день.

Тропарь, глас 5:

Собезнача́льное Сло́во Отцу́ и Ду́хови, / от Де́вы ро́ждшееся на спасе́ние на́ше, / воспои́м, ве́рнии, и поклони́мся, / я́ко благоволи́ пло́тию взы́ти на кре́ст, / и сме́рть претерпе́ти, / и воскреси́ти уме́ршия / сла́вным воскресе́нием Свои́м.

Перевод: Слово, безначальное подобно Отцу и Духу, от Девы родившееся для спасения нашего, воспоем, верные, и поклонимся Ему, ибо благоволил Он плотию взойти на Крест, и смерть претерпеть, и воскресить умерших славным воскресением Своим.

1. 2.

Тропарь 5-го гласа предлагает православным христианам восхвалить Иисуса Христа, добровольно взошедшего на Крест ради нашего спасения.

Ко а́ду, Спа́се мо́й, соше́л еси́, / и врата́ сокруши́вый я́ко Всеси́лен, / уме́рших я́ко Созда́тель совоскреси́л еси́, / и сме́рти жа́ло сокруши́л еси́, / и Ада́м от кля́твы изба́влен бы́сть, / Человеколю́бче, те́мже вси́ зове́м: / спаси́ на́с, Го́споди.

1. 2.

В кондаке 5-го гласа повествуется о сошествии Спасителя в ад, уничтожении Им жала смерти и избавлении Адама от проклятия.

Тропарь, глас 6:

А́нгельския си́лы на гро́бе Твое́м, / и стрегу́щии омертве́ша, / и стоя́ше Мари́я во гро́бе, / и́щущи Пречи́стаго Те́ла Твоего́. / Плени́л еси́ а́д, не искуси́вся от него́; / сре́тил еси́ Де́ву, да́руяй живо́т. / Воскресы́й из ме́ртвых. Го́споди, сла́ва Тебе́.

Перевод: Ангельские Силы – при гробе Твоем, и охранявшие его омертвели, а Мария стояла в гробнице и искала пречистое тело Твое. Ты опустошил ад, не потерпев от него, Ты встретил Деву, дарующий жизнь. Воскресший из мертвых, Господи, слава Тебе!

1. 2.

В тропаре 6-го гласа поется об оцепенении стражников, охранявших гроб и увидевших явление Ангелов, и об ученице Христовой — Марии Магдалине, которая пришла искать мертвое тело Господа и не нашла его.

Живонача́льною дла́нию / уме́ршия от мра́чных удо́лий, / Жизнода́вец, воскреси́в все́х Христо́с Бо́г, / воскресе́ние подаде́ челове́ческому ро́ду: / е́сть бо все́х Спаси́тель, / воскресе́ние и живо́т, и Бо́г все́х.

Перевод: Живоначальною Своею дланию / из мрачных глубин всех умерших воскресив, / Податель жизни Христос Бог, / воскресение даровал человеческой природе, / ибо Он – Спаситель всех, воскресение и жизнь / и Бог всего!

1. 2.

Кондак 6-го гласа восхваляет Подателя жизни Христа Бога, даровавшего воскресение всему роду человеческому.

Тропарь, глас 7:

Разруши́л еси́ Кресто́м Твои́м сме́рть, / отве́рзл еси́ разбо́йнику ра́й, / мироно́сицам пла́ч преложи́л еси́, / и апо́столом пропове́дати повеле́л еси́, / я́ко воскре́сл еси́, Христе́ Бо́же, / да́руяй ми́рови / ве́лию ми́лость.

Перевод: Сокрушил Ты Крестом Своим смерть, открыл разбойнику рай, плач мироносиц в радость изменил и Своим апостолам проповедовать повелел, что Ты воскрес, Христе Боже, даруя миру великую милость.

1. 2.

В тропаре 7-го гласа говорится о том, что Господь сокрушил Своим Крестом смерть, открыл разбойнику рай, направил апостолов на проповедь, даруя миру великую милость.

Не ктому́ держа́ва сме́ртная / возмо́жет держа́ти челове́ки: / Христо́с бо сни́де, сокруша́я и разоря́я си́лы ея́; / связу́емь быва́ет а́д, / проро́цы согла́сно ра́дуются, / предста́, глаго́люще, Спа́с су́щим в ве́ре: / изыди́те, ве́рнии, в воскресе́ние.

Перевод: Уже не сможет более удерживать людей власть смерти, / ибо сошел Христос сокрушая и разоряя силы ее. / Ад связан, пророки согласно радуются: / «Явился, – говорят, – Спаситель тем, кто в вере; / выходите, верные для воскресения!»

1. 2.

В кондаке 7-го гласа говорится о том, что смерть больше не властна над людьми, потому что Иисус Христос уничтожил ее.

Тропарь, глас 8:

С высоты́ снизше́л еси́, Благоутро́бне, / погребе́ние прия́л еси́ тридне́вное, / да на́с свободи́ши страсте́й, / Животе́ и воскресе́ние на́ше. Го́споди, сла́ва Тебе́.

Перевод: С высоты сошел Ты, милосердный, благоволил пребыть три дня во гробе, чтобы нас освободить от страстей, – жизнь и воскресение наше, Господи, слава Тебе!

1. 2.

Тропарь 8-го гласа повествует о земном воплощении Сына Божия и Его трехдневном пребывании во гробе ради спасения человечества.

Воскре́с из гро́ба, уме́ршия воздви́гл еси́, / и Ада́ма воскреси́л еси́, / и Е́ва лику́ет во Твое́м воскресе́нии, / и мирсти́и концы́ торжеству́ют / е́же из ме́ртвых воста́нием Твои́м, Многоми́лостиве.

Перевод: Восстав из гроба, умерших Ты воздвиг, / и Адама воскресил, / и Ева ликует о Твоем воскресении, / и пределы мира торжествуют / о Твоем восстании из мертвых, Многомилостивый.

<<<Другие ноты>>>

Покров Пресвятой Богородицы

Стихира на «Господи воззвах», гл. 4, подобен «Яко добля в мученицех», напев Оптиной пустыни (midi)

Стихира на литии первая, глас 3

Стихира на литии вторая, глас 4, подобен «Яко добля в мученицех», напев Оптиной пустыни

Тропарь Покрова Б.М., греч. распев

Величание Покрова Б.М. киевский распев (midi) вариант 2

Величание Покрова Б.М., знаменный распев, Касторский

Кондак Покрова Б.М., по муз. Бортнянского

Светилен Покрова Б.М., Зиновьев (муж.хор)

Светилен Покрова Б.М., Зиновьев (смеш.хор)

Богородице Ирмосы «Отверзу уста», 4 гл. простой напев

Богородице Ирмосы «Отверзу уста», 4 гл., сокр.знам.расп

Богородице Ирмосы «Отверзу уста», С. Трубачев

Богородице Канон молебный «Воду прошед», 8 глас, греческий распев

Богородице Непроходимая врата (a-m, midi) (e-m, midi)

Богородице, Под Твою милость, греч., гарм. Бортнянского (a-m) (midi)

Богородице, Пред святою Твоею иконою

Богородице, Царице моя преблагая

Величания, знаменный распев (ред. Касторского)

Величания, киевский распев

Величание Богородице иконе

Величание Богородице общее

Величание Владимирской иконе Б.М.

Величание Знамению Б.М. киевский расп. знаменный расп.

Величание Иверской иконе Б.М. киевский расп.

Величание Казанской иконе Б.М.

Величание Казанской иконе Б.М., Касторский

Величание Почаевской иконе Б.М. киевский распев знаменный расп.(по Касторскому)

Величание Бесплотным силам

Величание Архангелам и Ангелам киевский расп. знаменный расп.

Величание Архангелу Михаилу, киевский расп.

Величание апостолу общее киевский расп. знаменный расп.

Величание мученикам общее, знаменный расп.

Величание мученику общее, киевский расп.

Величание мученице общее, киевский расп.

Величание преподобным общее, знаменный распев

Величание преподобной общее, киевский расп.

Величание блгв. кн. Александру (23.11) киевский расп. знаменный расп.

Величание Василию Великому

Величание кн. Владимиру киевский расп. вариант 2 знаменный расп.

Величание вмч. Георгию киевский расп. знаменный распев

Величание вмц. Екатерине киевский расп.

Величание пророку Илие, киевский расп.

Величание Иоанну Богослову (26.09) киевский расп. знаменный расп.

Величание рождеству И. Предтечи киевский расп. знаменный расп.

Величание усекновению главы И. Предтечи киевский расп. знаменный расп.

Величание обретению главы И. Предтечи киевский расп. знаменный расп.

Величание Кириллу и Мефодию (11.05) киевский расп. знаменный расп.

Величание свт. Николаю (Василию Великому) киевский расп. знаменный расп.

Величание равноап. Нине, знаменный расп.

Величание равноап. Ольге, киевский расп.

Величание Обрезанию

Величание Обрезанию, знаменный распев

Величание вмч. Пантелеимону, киевский расп.

Величание апп. Петру и Павлу, киевский расп.

Величание апп. Петру и Павлу, киевский распев

Величание апп. Петру и Павлу, знамен. распев, Касторский

Величание Российским святым, знаменный расп.

Величание Сергию Радонеж, киевский расп. КПЛ

Величание трем святителям (30.01) киевский расп. знаменный расп.

Величание Нерукотворному Образу (Убрусу) киевский расп. знаменный расп.

Запричастное пение

Молитва апп. Петру и Павлу

Ирмосы Богородице, Собор Архангела Михаила, греческого распева

Ирмосы равноап. вел. кн. Владимира, греческого распева

Ирмосы Игнатия Богоносца (2.01), 1 гл., сокращ.греч. распева

Ирмосы Иоанна Предтечи, 2 гл., знаменный распев (midi)

Ирмосы свт. Николая (19.12), сокращ.греческого распева

Ирмосы апп. Петру и Павлу, сокращ. знаменный распев

Ирмосы апп. Петру и Павлу

Ирмосы Обрезания 1, знаменный распев (придворный обиход)

Ирмосы Обрезания 2, сокращ. греческого распева

Ирмосы Обрезания 3

Литийная стихира Александру Невскому (30.08)

Литийная стихира Александру Невскому (06.12)

Литийная стихира кн. Владимиру (15.07)

Литийная стихира Знамению Пр.Б. «Роги грешных», 6 гл., подобен «Все отложше», нап. Оптиной п.

Литийная стихира Знамению Пр.Б. «Якоже иногда», 6 гл., подобен «Ангельския», нап. Оптиной п. (midi)

Литийная стихира на Рождество Предтечи

Литийная стихира пророку Илие

Литийная стихира Казанской ик. Б.М., гл. 2, подобен «Егда от древа», нап. Оптиной п. (midi)

Литийная стихира вмч. Дмитрию Солунскому (8.11) (midi)

Литийная стихира равноап. Константину и Елене

Литийная стихира архистр. Михаилу, гл. 1, подобен «Прехвальнии мученицы», напев Оптиной пустыни (midi)

Литийная стихира архистр. Михаилу, гл. 2, подобен «Доме Ефрафов», напев Оптиной пустыни (midi)

Литийная стихира свт. Николаю (6.12)

Литийная стихира свт. Николаю (9.05)

Литийная стихира прп. Сергию

Литийная стихира свт. Спиридону

Литийная стихира Святителям московским

Литийная стихира Сергия Радонеж. (25.09)

Литийная стихира Усекновения

Прокимны утрени 4 гл.

Помяну имя, опевы Евангелия, Валаамское, архим. Матфея, для большого смеш. хора (midi)

Помяну имя, опевы Евангелия, Валаамское, архим. Матфея, для малого смеш. хора (midi)

Помяну имя, опевы Евангелия, Валаамское, архим. Матфея, для клироса (midi)

Честна пред Господем, Помяну имя, опевы Евангелия, знамен.расп., архим. Матфея, для большого смеш. хора (midi)

Честна пред Господем, Помяну имя, опевы Евангелия, знамен.расп., архим. Матфея, для малого смеш. хора (midi)

Честна пред Господем, Помяну имя, опевы Евангелия, знамен.расп., архим. Матфея, для клироса (midi)

Прокимен утрени св. апп. Петра и Павла

Стихира самоподобен «Всехвальнии мученицы», 1 гл., напев Глинской пустыни

Стихира самоподобен «Небесных чинов», 1 гл., напев Глинской пустыни

Стихира самоподобен «Тридневен воскресл», 6 гл., напев Оптиной пустыни (midi)

Стихиры

Иоанну Богослову (26.09) на стиховне, гл. 4, подобен «Свыше зван», напев Оптиной пустыни (midi)

Иоанну Богослову на хвалитех, гл. 8, подобен «О, преславного чудесе», напев Оптиной пустыни (midi)

Ксении Петербуржской (24.01) на стиховне, гл. 6, подобен «Тридневен», напев Оптиной пустыни (midi)

Михаилу арх., на «Господи воззвах», гл. 4, подоен «Дал еси знамение», напев Оптиной пустыни (midi)

Николаю Чудотворцу (19.12), на малой вечерне, гл. 6, подобен «Тридневен», напев Оптиной пустыни (midi)

Обрезания, на «Господи воззвах», гл. 8, подобен «О, преславного чудесе», напев Оптиной пустыни (midi)

Р.Хр. предпразднству, гл. 6, подобен «Ангельския предыдите», напев Оптиной пустыни midi)

Сергию Раднежскому (5.07), гл. 2, подобен «Доме Ефрафов», нап. ТСЛ (midi)

Тропарь, кондак равноап. вел. кн. Владимиру (обиход)

Тропарь, кондак новомученикам Российским

Тропарь, кондак Отцов Поместного Собора Церкви Русской 1917-1918 годов (18.11)

Тропарь Петру и Павлу, греческий распев

Тропарь Петру и Павлу, Ковальджи

Тропарь, кондак Петру и Павлу (обиход)

Тропарь, кондак рождеству Иоанна Предтечи (обиход)

Тропарь, кондак Кириллу и Мефодию (обиход)

Тропарь, кондак Серафиму Саровскому (обиход)

[ad01]

Рубрики: Разное

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *