Содержание

В калужском Инновационном Культурном Центре состоялся показ фильма о группе «От юности моея», играющей, по определению самих музыкантов «ортодоксальный храдкор-панк». Просмотр ленты завершился беседой с участниками группы.

Группа интересна тем, что она пропагандирует патриотические и православные ценности, что весьма нетипично для коллективов, исполняющих музыку, близкую движению Straight edge. Встреча была организована прихожанам калужского храма св. Георгия Победоносца («за лавками»), в ней, кроме солиста и вокалиста группы «От юности моея», приняли участие настоятель храма Георгия Победоносца Георгий Казанцев и настоятель храма Покрова Пресвятой Богородицы Андрей Богомолов. Аудитория встречи состояла в основном из молодых людей, некоторые из которых были представителями хардкор-движения, другие являлись активными прихожанами Русской Православной Церкви, поэтому вопросы из зала, которые собравшиеся после просмотра фильма задавали участникам встречи, были адресованы попеременно то к священнослужителям, то к музыкантам. Примечательно, что, как правило, представители субкультуры адресовались в своих вопросах к представителям Церкви, в то время, как православная молодежь в основном вела разговор с музыкантами.

На протяжении более чем двух часов общения затрагивались самые разнообразные темы, но чаще всего просили рассказать о том, как Православие относится к различным субкультурам и связанным с ними музыкальным направлениям, о том как музыканты из довольно маргинального течения могли заинтересоваться духовной жизнью и как проходило их воцерковление, об особенностях отношения к Православию в субкультурных группах молодежи и о том, как Православие относится к футболу и околофутбольным явлениям.

Надо отметить, что для участия в этой встрече в Калуге собрались не только местные молодые люди, но и жители Москвы, Обнинска и других городов.

В завершении встречи отец Георгий Казанцев высказал надежду на то, что это не последняя встреча с участниками группы «От юности моея», так что мы можем надеяться на продолжение знакомства с коллективом не только в социальных сетях, но и на их выступлениях.

Тропарь. Александру Невскому (в схиме Алексию), блгв. вел. Кн.

Александр(в схиме Алексий), Невский, великий князь

Яко благочестиваго корене / пречестная отрасль был еси, блаженне Александре, / яви бо тя Христос яко некое Божественное сокровище Российстей земли, / новаго чудотворца преславна и Богоприятна. / И днесь сошедшеся / в память твою верою и любовию, / во псалмех пениих радующеся славим Господа, / давшаго тебе благодать исцелений. / Егоже моли спасти град сей, / и стране нашей Богоугодней быти, / и сыновом Российским спастися.

Величание. .

Александр(в схиме Алексий), Невский, великий князь

Тропарь. Андрею Боголюбскому, блгв. вел. Кн.

Андрей Боголюбский, великий князь

Яко благоверен и праведен, / за любовь Христа Бога от своих смерть приял еси, / кровь свою пролияв, / яко же прежде сродницы твои и страстотерпцы Борис и Глеб, / ихже кровем совопиет и твоя кровь, святе, к Богу, / якоже Авеля и Захарии праведных, / благоверный страстотерпче, великий княже Андрее, / с нимиже Христа Бога моли о стране нашей, еже Богоугодней быти / и сыновом российским спастися.

Тропарь. Андрею Смоленскому, блгв. Кн.

Андрей Смоленский,Переяславский, князь

Блаженство Евангельское возлюбив, / Богомудре княже Андрее, / чистоту сердца девством почтил еси / и, суету мира сего презрев, / устремился еси зрети Бога, / Иже тя прослави чудесы / во врачевании различне страждущих. / Сего ради молим тя: / проси нам у Христа Господа / всяких скорбей избавления / и получение Царства Небеснаго.

Тропарь. Анне Кашинской, блгв. вел. Кн.

Анна(в иночестве Ефросинья), Кашинская, Тверская, схимонахиня, княгиня

Днесь восхваляем тя, преподобная мати, / великая княгине инокине Анно: / яко бо лоза плодовита посреде терния, / процвела еси во граде Кашине твоими добродетельми, / всех удивила еси чуд­ным твоим житием, / темже Христу Богу угодила еси, / и ныне, радующися и веселящися, / пребываеши с лики преподобных жен, / наслаждающися райския красоты и веселия. / Молим убо тя, моли о нас / Человеколюбца Христа Бога нашего, / даровати нам мир и велию милость.

Тропарь. Анне Новгородской, блгв. Кн.

Анна Новгородская, прп., княгиня

От запада возсиявши, яко звезда небосветлая, / прияти Православную веру сподобилася еси, / в нейже плод благославный Русской земле принесши, / святая благоверная княгине Анно, / Христа всем сердцем возлюбила еси, / Того оправдания и законы хранящи; / темже днесь всесвятую твою память празднующе, / грехов оставление молитвами твоими приемлем.

Анна(в иночестве Ефросинья), Кашинская, Тверская, схимонахиня, княгиня

Ублажаем тя, / преподобная мати, великая княгине Анно, / и чтим святую память твою, / наставнице инокиням / и собеседнице Ангелом. собеседнице Ангелом.

Тропарь. Борису и Глебу, во св. Крещении Роману и Давиду, блгвв. кнн., страстотерпцам.

Борис(в крещении Роман), страстотерпец, князь

Глеб(в крещении Давид), страстотерпец, князь

Мученическою кровию порфиру окропивше светло, / украшени предстоите, страдальцы славнии, Царю Безсмертному, / и, венцы славы от Него приимше, / молитеся стране нашей подати на враги одоление / и душам нашим велию милость.

Тропарь. Владимиру Ярославичу Новгородскому, чдтв., блгв. кн.

Владимир Ярославич Новгородский, князь

Измлада явился еси, Богомудре княже Владимире, / Божественный сосуд из­бран Богови, / благочестием воспитан, веру непорочну соблюл / и, храм пречуден Премудрости Божия в Великом Новеграде сем устроив, / тело Твое в Нем предложил еси, / и ныне, на Небесех предстоя Престолу Святыя Троицы, / молися ниспослати и нам велию и богатую милость.

Тропарь. Всеволоду, в св. Крещении Гавриилу, Псковскому, блгв. Кн.

Всеволод(в крещении Гавриил), Новгородский, Псковский, князь

Из млада явился еси, богомудре княже Гаврииле, / Божественный сосуд, избран Богови, / благочестием воспитан, веру непорочну соблюд / и многи святыя церкви устроив, / изгнание претерпел еси от своих, / якоже и целомудрии прародители твои от брата убиение. / С нимиже предстоя Святей Троице, / молися Державе Российстей сохраненной быти / и всем нам спастися.

Всеволод(в крещении Гавриил), Новгородский, Псковский, князь

Тропарь. Вячеславу Чешскому, блгв. Кн.

Вячеслав Чешский, страстотерпец, князь

Днесь Ангели с человеки радуются вкупе общим веселием. / Небо и земля светло ликуют в память ти, святе. / И мы, грешнии, прилежно ти вопием: / помолись к Владыце о нас, избавити ны от напасти, видимых и невидимых враг, / чтущих пресветлую ти память.

Тропарь. Георгию (Юрию) Всеволодовичу Владимирскому, блгв. вел. Кн.

Георгий Владимирский, великий князь

На высоте великаго княжения седя, / явился еси, благочестием и верою сияя отечеству своему, яко солнце; / по Свя­тей Троице ревностию разжегся / и за веру крепко пострадав, кровь твою пролиял еси. / Тем и отсеченная твоя за Христа глава свидетельствует яве о тебе, / прилепшая по смерти к телеси твоему, / с нею же и до днесь нетленны пребывают мощи твоя, / от нихже источаеши исцеления душам и телесем нашим. / Но яко дерзновение имея ко Христу, страстотерпче Георгие, / непрестанно моли державу твою и сродник твоих / безвредну сохранити молитвами твоими.

Тропарь. Глебу, во св. крещении Давиду, блгв. Кн.

Глеб(в крещении Давид), страстотерпец, князь

Мученик Твой, Господи, / спасшеся веры ради, / княже Глебе, / труждающимся быстрый помощник / и ненадежным надежа. / Ты бо болезни врачуеши притекающим к тебе с верою. / Темже и мы верою молимся / от бед избави нас, / чтущим любовию память твою.

Тропарь. Глебу Владимирскому, блгв. кн.,.

Глеб Владимирский, князь

Днесь светло красуется славнейший град Владимир, / имея в себе пребогатое сокровище — / чудоточащия честныя мощи благовернаго князя Глеба, / имиже украшаяся и хваляся, / вселенную всю созывает к веселию / и велегласно вопиет: / о Владыко Христе, / даровавый таковую благодать угоднику Твоему, / его молитвами помилуй нас.

Тропарь. Даниилу Московскому, блгв. кн.,.

Даниил Московский, князь

Явился еси стране нашей яко звезда пресветлая, / благоверный княже Данииле, / лучами света твоего озаряя град твой и обитель твою, / людем православным поборник еси, / пленным свободитель и нищим защититель, / моли Христа Бога / державе Российстей даровати мир / и спасти души наша.

Тропарь. Димитрию Угличскому и Московскому, блгв. Царевичу.

Димитрий Угличский и Московский, царевич

Царскую диадиму обагрил еси кровию твоею, / богомудре мучениче, / за скиптр крест в руки приим, / явился еси победоносец, / в жертву непорочну Владыце принесл еси себе, / яко бо агнец незлоблив от раба заколен еси, / и ныне радуяся предстоиши Святей Троице. / Молися о державе сродников твоих богоугодней быти / и сыновом Российским спастися.

Тропарь. Димитрию Донскому, блгв. вел. Кн.

Димитрий Донской, великий князь

Велика обрете в бедах тя поборника земля Русская, / языки побеждающа. / Якоже на Доне Мамаеву низложил еси гордыню, / на подвиг сей прияв благословение преподобнаго Сергия, / тако, княже Димитрие, / Христу Богу молися / даровати нам велию милость.

Тропарь. Довмонту во св. Крещении Тимофею, Псковскому, блгв. Кн.

Довмонт(в крещении Тимофей), Псковский, князь

Иже отчее нечестие возненавидев, / преблаженне княже Довмонте, / и нощи страстныя избег, еже к идолом тщание, / прииде мыслию к Солнцу славы — Христу, / озарився благодатию Божественнаго Крещения, / и ныне во свете Пресвятыя Троицы предстоя, / моли Христа Бога сохранити и спасти православныя люди / и град твой от безбожных агарян, / и латин нашествия, и междоусобныя бра­ни/и спастися душам нашим.

Тропарь. Игорю Черниговскому и Киевскому, блгв. вел. Кн.

Игорь(в крещении Георгий, в иночестве Гавриил), Ольгович, Черниговский и Киевский, великий князь

Наста днесь всечестная память страстотерпца благовернаго князя Игоря, / созывающая люди в пречестный храм Спасов, / идеже радостно сошедшася благочестивых множество / молитвенно празднуют святую память твою, и с верою взывают ти: / молися, святе, / Стране Российстей, граду Чернигову и всем православным Христианом / в мире и благоденствии спастися.

Игорь(в крещении Георгий, в иночестве Гавриил), Ольгович, Черниговский и Киевский, великий князь

Величаем тя, / страстотерпче святый княже Игоре, / и чтем святую память твою, / ты бо молиши о нас / Христа Бога нашего.

Тропарь. Иоанну Угличскому, в иночестве Игнатию, Вологодскому, блгв. Кн.

Иоанн(в иночестве Игнатий), Угличский, Вологодский, Прилуцкий, схимонах, князь

В житий своем многи скорби претерпел еси, блаженне, / и терпения ради венец от Бога приял еси, / и по смерти своей чудотворец показался еси, / того ради память твою песньми почитаем, / преподобне отче наш Игнатие, / молися, предстоя Святей Троице, / державе сродник твоих Богоугодней быти / и сыновом Российским спастися.

Тропарь. Константину (Ярославу) и чадом его Михаилу и Феодору, Муромским чдтв.

Константин(Ярослав Святославич), Муромский, князь

Михаил Муромский, князь

Феодор Муромский, князь

Константин днесь весело ликовствует, / предстоя Престолу Пресвятыя Троицы, / видя отечествие свое, мастию духовною сияющее: / емуже последоваша Михаил и Феодор, сынове его, / и молятся вси трие вкупе о душах наших.

Тропарь. Лазарю, блгв. кн. Сербскому.

Лазарь Сербский, князь

Красоту возжелев славы Божия, / в земней Тому благоугодил еси / и, порученный ти талант добре возделав, усугубил еси, / о немже и подвизався до крове. / Отонудуже и мзду болезней твоих, / яко мученик, приял еси от Христа Бога: / Егоже моли спастися / поющим тя, Лазаре.

Тропарь. Михаилу Тверскому, блгв. кн.,.

Михаил Ярославич Тверской, великий князь

Возвысив ум твой к Богу, / и жития со Ангелы возжелел еси, / тленную славу земную оставил еси, блаженне, / и поло­жил еси душу твою за люди твоя, / восприял еси венец противу трудов твоих, Богомудре Михаиле, / моли Христа Бога о чтущих любовию святую память твою.

Михаил Ярославич Тверской, великий князь

Величаем тя, / благоверный княже Михаиле, / и чтим святую память твою, / иже за Христа кровь свою излиял еси, / и ныне молиши за нас / Христа, Бога нашего.

Тропарь. Мстиславу, во св. Крещении Георгию, Храброму, Новгородскому, блгв. Кн.

Мстислав (в крещении Георгий), Храбрый, Новгородский, князь

Измлада явился еси, Богомудре княже Мстиславе, / Божественный сосуд, избран Богови, / благочестием воспитан, / веру непорочну соблюл еси. / Темже предсдтоя Святей Троице, / молися стране Российстей сохраненной быти / и всем нам спастися.

Тропарь. Олегу Брянскому, блгв. кн., прп.,.

Олег(в иночестве Василий), Романович Брянский, прп., князь

От юности возлюбив Христа всем сердцем, преподобне, / славу земную, яко преходящу, оставил еси / и царство земное в ничтоже вменивше, / лику инок радостно причелся еси / и труды многими град Брянск, аки солнце пресветло, озарил еси: / тем, быв Троицы украшение, / моли, княже Олеже, Христа Бога, спастися душам нашим.

Тропарь. Роману Угличскому, блгв. кн., глас 4:.

Роман Угличский, князь

От младенства явился еси, право­верный княже Романе, / избран от Бога / благочестия столп необорим, / веру непорочну соблюл еси, / молитвами и милостынею и постом Богу угодил еси; / темже и по смерти явися светлость жития твоего, / исцеляеши бо недуги немощствующих, / верою притекающих ко святому твоему гробу. / Сего ради вопием ти: / радуйся, угодниче Божий Романе, / града Углича похвало и утверждение.

Тропарь. Роману (Олеговичу) Рязанскому, блгв. Кн.

Роман Олегович, Рязанский, мч., князь

Мученьми странноужасными / и доблестию терпения / всех преудивил еси, княже Романе: / честных бо членов твоих по составом резание / и всего телесе твоего раздробление / претерпел еси за веру Христову. / Темже и возшел еси к Престолу Царя Христа Бога / и явился еси новый предстатель Церкве Рязанския. / Молися убо ко Господу, / да мир и благоденствие дарует граду нашему, / и испроси у Него милость и спасение / чтущим священную память твою, многострадальне.

Тропарь. Ростиславу-Михаилу, блгв. вел. кн..

Ростислав(в крещении Михаил), Мстиславич Киевский, Смоленский, великий князь

Обрете тя строителя градов и церквей / земля Киевская, / великий княже Ростиславе, / смуты устранял еси, единство храня, / темже Господь тебе мудрость низпосла, / сего ради Христу Богу молися / спастися душам нашим.

Тропарь. Тамаре, царице Грузинской, блгв.

Тамара Грузинская, царица

Во святых дивная, / Иверии светило, / благоверная царице Тамаро, / на горах высоких храмы воздвигшая, / да в них моления возсылают ко Господу, / мольбами твоими крепость даровавшая воем христолюбивых людей страны Иверския, / десницею же своею полчища агарянская ниспровергшая, / моли Христа Бога / спастися душам нашим.

Тропарь. Петру, в иночестве Давиду, и Февронии, в иночестве Евфросинии, Муромским чдтвв., блгвв. кнн., глас 8:.

Феврония(в иночестве Евфросиния), Муромская, княгиня

Яко благочестиваго корене пречестная отрасль был еси, / добре во благочестии пожив, блаженне Петре, / тако и с супружницею твоею, премудрою Феврониею, / в мире Богу угодивше / и преподобных житию сподобистеся. / С нимиже молитеся Господеви / сохранити без вреда отечество ваше, / да вас непрестанно почитаем.

Феврония(в иночестве Евфросиния), Муромская, княгиня

Ублажаем вас, / святии чудотворцы Петре и Февроние, / и чтим святую память вашу, / вы бо молите за ны / Христа, Бога нашего.

Тропарь. Феодору Ярославичу, Новгородскому, блгв. Кн.

Феодор Ярославич Новгородский, князь

От благочестиваго корене отрасль благочестивая прозябл еси / и, скончався в юности, лета долга твоими добродетельми исполнил еси, / благоверный княже Феодоре, / сего ради Владеющему временами молимся, / да молитвами твоими подаст нам долготу лет / и низпослет стране нашей велию и богатую милость.

Тропарь. Ярополку, во св. крещ. Петру, кн. Владимиро-Волынскому, блгв.

Ярополк(в крещении Петр), Владимиро-Волынский, князь

Яко благоверен и праведен, / за любовь Христа Бога от своих смерть приял еси, Ярополче, / страстотерпче святый, благоверный княже Волынский, / и пролиял еси кровь твою, / якоже прежде сродницы твои и страстотерпцы, Богоблаженнии Борис и Глеб, / ихже подвигом ревнуя благочестно, / Господеви взывал еси усердно: / даруй ми кончину, якоже братиям моим, / да и аз омыю грехи моя кровию моею / и избавлюся мира сего тщетнаго и мятежнаго. / Темже, днесь сошедшеся в память твою, / верою и любовию славим Господа, / укрепившаго Тебе в подвизе напрасныя смерти, / яко же бо агнец незлобивый, / от раба заколен еси, / и себе самаго жертву непорочну Господеви принесл еси, / Егоже моли, присноблаженне, / спасти Отечество твое / и сыновом Российским спастися.

Тропарь. Василию и Константину Ярославским, блгвв. кнн.

Ваше отечество хвалится обагрением кровей ваших, / Церковь же Божия радуется, / приемши телеса ваша, / людие, песненный лик составльше, / духовною цевницею вопиют: / ликуй, Василие, радуйся, Константине, / Ярославлю славо и всей России радосте.

Тропарь. Владимиру и Агриппине Ржевским, блгвв. кнн.

Яко благочестиваго корене пречестная отрасль был еси, / добре во благочес­тии пожив, блаженне Владимире, / тако и с супружницею твоею, прехвальною Агриппиною, / в мире Богу угодивше, и преподобных житию сподобистеся. / С нимиже молитеся Господеви / сохранити без вреда отечество ваше, / да вас непрестанно почитаем.

Тропарь. Глебу Всеволодовичу Городенскому (иже в Киеве), блгв. кн.,.

В постничестве от юности добре подвизався, Богомудре, / ум на враги мужески вооружив, / оружием крестным сих победил еси, / твердомудростная повлача, в душу вложи свою. / Темже похваляем тя, княже наш Глебе, / яко постником ты еси удобрение, / Киеву — слава / и всей Русстей земли — утверждение.

Тропарь. Перенесение мощей.

Яко звезды многосветлыя от юности возсиявше, / осветили есте сердца верных пренесением честных мощей ваших, / во плоти, яко Ангелы на земли показастеся, / пощением насаждени бысте яко древа, при водах воздержания, / напоени струями слез ваших, и скверну омысте. / Сего ради явистеся приятелища Божия Духа, / Феодоре, и Давиде, и Константине, / молите Христа Бога, спастися душам нашим.

Тропарь. Феодору Смоленскому и чадам его Давиду и Константину, блгв. кнн.,.

От юности вашея Христове любви прилепившеся, святии, / усердно закон и оправдания Того сохранисте, / отонудуже и чудесными дарованьми обогатившеся, / исцеления источаете, Феодоре, Давиде и Константине, / с верою вас почитающих, / молите Христа Бога, / спастися душам нашим.

Тропарь. Феодору Смоленскому, блгв. кн.,.

Яко целитель преизряден и казатель благоприятен / мирский мятеж оставил еси / и крест свой на рамо взем / и божественным житием пожил еси и воздержанием плоти украсился еси / к тебе притекающим сосуд избранный показа тя, всеблаженне Феодоре, / воспевающих твою память в псалмех и песнех, преподобне, / молися о душах наших.

Тропарь. Феодору Стародубскому, блгв. Кн.

Божественным желанием от юнаго возраста весь сам себе Господеви возложив, / в молитвах и постех образ был добродетели, / богатство же, и славу, и доброродство телесное яко не сущее презрев, / Христа единаго от души возлюбил еси, / и Того Истиннаго Бога пред нечестивым царем исповедал еси, / и доблестию терпения своего сего ужасил / и всех преудивил еси. / Телом бо, яко розга, обрезаемь, / на кийждо состав, удеси резания / благодарны молитвы изрек еси Господеви. / Тем во страдании своем венец прием, / к Престолу возшел еси славы / и со Ангелы предстоиши, всехвальне Феодоре, / моли Христа Бога спастися душам нашим.

Тропарь. Феодору Ярославичу, Владимирскому, блгв. Кн.

В жизни сей утвердися верою, / в заповедех Господних пребываше непреклонен, / благоугодих Тому, яко благочестив самодержец / Емуже подобяся о врученных ти христоименитых людех, / душу свою положити потщався, / в землю идяше всезлую и безбожную / и тамо, пред нечестивым мучителем Христа дерзновенно исповедав, / мученический венец прият, / темже, премудре Феодоре Ярославиче, / Избавителя моли избавити от бед отечество твое и люди, / да тя вси непрестанно почитаем.

Материалы для этой страницы получены с сайта troparion.narod.ru

Тропарь, глас 4

К Богородице притецем, сущии в бедах, и святей иконе Ея ныне припадем, с верою зовуще из глубины души: скоро наше услыши моление, Дево, яко Скоропослушница нарекшаяся, Тебе бо раби Твои в нуждах готовую помощь имамы.

Кондак, глас 4

В море житейстем обуреваемии треволнению подпадаем страстей и искушений. Подаждь убо нам, Госпоже, руку помощи, якоже Петрови Сын Твой, и ускори от бед избавити ны, да зовем Ти: радуйся, всеблагая Скоропослушнице.

Молитва

Преблагословенная Владычице Приснодево Богородице, Бога Слова паче всякаго слова на спасение наше рождшая и благодать Его преизобильно паче всех приявшая, море явльшаяся божественных дарований и чудес приснотекущая реко, изливающая благость всем с верою к Тебе прибегающим! Чудотворному Твоему образу припадающе, молимся Тебе, всещедрей Матери человеколюбиваго Владыки: удиви на нас пребогатыя милости Твоя и прошения наша, приносимая Тебе, Скоропослушнице, ускори исполнити, вся, яже на пользу, во утешение и спасение коемуждо устрояющи. Посети, Преблагая, рабы Твоя благодатию Твоею, подаждь недугующим цельбу и совершенное здравие, обуреваемым тишину, плененным свободу и различными образы страждущих утеши; избави, всемилостивая Госпоже, всяк град и страну от глада, язвы, труса, потопа, огня, меча и иныя казни временныя и вечныя, Матерним Твоим дерзновением отвращающи гнев Божий; и душевнаго разслабления, обуревания страстей и грехопадений свободи рабы Твоя, яко да непреткновенно, во всяком благочестии поживше в сем веце, и в будущем вечных благ сподобимся благодатию и человеколюбием Сына Твоего и Бога, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем и Пресвятым Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

ПоделитьсяФото: https://flic.kr/p/25k58Bi

Имя Николая Чудотворца известно далеко за пределами христианского мира. С большим почтением к этому подвижнику относятся и турки-мусульмане, которые ухаживают за его пустой теперь гробницей (мощи святого вот уже несколько веков находятся в итальянском городе Бари). Николай Чудотворец жил в четвертом веке на территории Малой Азии (современной Турции) в городе Миры Ликийские (теперь это турецкое поселение Демре). Все местные жители: не только христиане, но и язычники уважали святого за его доброту и милосердие. Николай Чудотворец постоянно помогал нищим, давал кров бездомным. Хотя сам жил довольно бедно. Ради любви к Богу и людям он отказывался от удобств и достатка. Известен случай, когда святой отдал последние деньги обедневшему мужчине — подбросил ему в дом мешочек с монетами. Этот дар спас от бесчестья дочерей несчастного, которых должны были продать в рабство. Святитель Николай обладал удивительной храбростью — считал, что надо смело проповедовать Евангелие язычникам, защищать православное вероучение от тех, кто желает его исказить. Он героически отстаивал истинное понимание Бога Троицы на первом Вселенском соборе, проходившем в городе Никея в 325 году. После кончины Николая Чудотворца в его честь была составлена служба. Сегодня мы поговорим об одном из главных ее песнопений — тропаре. Его содержание комментирует священник Антоний Борисов.

Тропарь святителю Николаю Чудотворцу был написан в середине первого тысячелетия и послужил впоследствии образцом для составления подобных песнопений в честь прославленных в лике святых епископов. Давайте познакомимся сначала с церковнославянским текстом тропаря:

«Правило веры и образ кротости, / воздержания учителя / яви тя стаду твоему / яже вещей Истина. / Сего ради стяжал еси смирением высокая, / нищетою богатая, / отче священноначальниче Николае, / моли Христа Бога, / спастися душам нашим».

Существует два варианта перевода с церковно-славянского языка на современный русский. Первый, более традиционный вариант, звучит так:

«Правилом веры и образом кротости, / воздержания учителем / явила тебя стаду твоему / непреложная Истина (то есть Бог). / Потому ты приобрел смирением — высокое, / нищетою — богатство. / Отче, святитель Николай, / моли Христа Бога о спасении душ наших».

Второй вариант перевода указывает, что под «истиной» следует понимать искренний образ жизни святителя, никогда не скрывавшего свои христианские убеждения, свидетельствовавшего о Христе каждым днем своей жизни.

Память святителя Николая празднуется 19 декабря по новому стилю. Тропарь в честь святого поется и на вечернем, и на утреннем богослужении. Так Церковь выражает свое благоговение перед жизнью и трудами святителя. А еще напоминает прихожанам, что человек должен быть христианином не только на словах. Послушаем тропарь святителю Николаю Чудотворцу в исполнении детско-юношеского хора «Умиление».

[ad01]

Рубрики: Разное

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *