Собор Архистратига Михаила и прочих небесных сил бесплотных

21 ноября 2013 года в России и во всех православных Храмах страны отмечают Праздник в честь Собора Архистратига Михаила и прочих Небесных Сил бесплотных.

Тропарь, глас 4-й

Небесных воинств Архистратизи, молим вас присно мы недостойнии, да вашими молитвами оградите нас кровом крил невещественныя вашея славы, сохраняюще ны, припадающия прилежно и вопиющия: от бед избавите ны, яко чиноначальницы Вышних сил.
Русский перевод: Небесных воинств Архистратиг (начальник), непрестанно молим вас мы, недостойные, чтобы вы оградили нас вашими молитвами под кровом крыл невещественной вашей славы, сохраняя нас, припадающих усердно и взывающих: «От бед избавьте нас, как начальники Вышних Сил!»

Кондак, глас 2-й

Архистратизи Божии, служителие Божественныя славы, Ангелов начальницы и человеков наставницы, полезное нам просите и велию милость, яко безплотных Архистратизи.
Русский перевод: Архистратиги Божии, служители Божественной славы, Ангелов начальники и людей наставники, полезное нам испросите и великую милость, как бесплотных Архистратиги.

История праздника

Собор — соединение, совокупность всех святых ангелов во главе с Архистратигом Михаилом, которые все совокупно и единогласно славят Святую Троицу, единодушно служат Богу.

Архистратиг Михаил — вождь Небесных Сил, на иконах его изображают в грозном и воинственном виде: на голове шлем, в руке — меч или копье. Под ногами — пораженный им дракон. С кем же воюет этот отважный предводитель? Мы знаем, что весь ангельский мир, созданный еще до сотворения человека и всего видимого мира, был наделен великими совершенствами и дарами. Ангелы, подобно людям, имели свободную волю. Они могли злоупотребить этой свободной волей и впасть в грех. Это и произошло с одним из верховных ангелов — Денницей, который открыл в себе источник зла и гордости и восстал против своего Творца.

Духовный мир поколебался и часть ангелов последовала за Денницей. В этот момент из ангельской среды выступил Архистратиг Михаил и произнес: «Никто как Бог!», — обращаясь с этим призывом ко всем ангелам. Этими словами он показал, что признает только одного Единого Бога, Творца и Властителя всей вселенной.

Борьба была трудной, ибо Денница был наделен великими совершенствами. Но силы добра победили, и Денница был свергнут с неба со всеми своими последователями. А Архангел Михаил утвердился как вождь всего ангельского мира, верного Богу. С тех пор в руках Архистратига меч, потому что сатана, свергнутый с неба, не успокаивается. Падшим ангелам пресечена возможность проникать в высшие области мироздания и, поэтому, всю свою злобу они устремили на людей, и в первую очередь на верующих в Бога. Может ли меч Архистратига Михаила при таких обстоятельствах оставаться в бездействии? Конечно, нет! Он не перестает воевать с ангелами зла и тьмы, ограждая верных чад Божиих от их коварных происков. И мы должны радоваться, что имеем такого отважного защитника — победоносного вождя Небесных Сил. Нужно помнить, что его охраняющий меч будет всегда за нас, если только мы не вступим в союз с тем, с кем борется Архистратиг Михаил. Ангелы, оставшиеся верными своему Творцу и составившие воинство Архистратига Михаила, настолько утвердились в добре, что грех для них стал невозможным. Не потому, что они, имея свободную волю, не могут преступить воли Божией, а просто потому, что они не хотят этого делать, не хотят грешить. Обратите внимание на эти слова. Не хотят грешить! Как это назидательно для нас! Не захотеть грешить — значит получить возможность приблизиться к Богу и видеть Его, как видят Его ангелы. Служить Ему, исполняя Его повеления.

Слово «ангел» означает «вестник». Такое наименование имеют бесплотные духи, потому что они возвещают людям волю Божию. Ангелы обитают везде, но, преимущественно на небе, вокруг Престола Божия. Сами мы не способны видеть и ощущать славу Божию — нам нужны посредники, которые так преобразуют ее, что она становится доступной и нам. Вот ангелы и являются этими посредниками, без которых мы никогда бы не смогли ощутить и воспринять, даже в малой степени, Божественный свет. Ангелы посылаются на землю для служения людям.

Среди Ангелов находится и Ангел-Хранитель каждого из нас. По учению Церкви каждому из нас во время Крещения Господь дает Ангела-Хранителя. Он всегда находится около нас, охраняя на всем жизненном пути…

В нашем Храме прошла праздничная Божественная Литургия в честь Собора Архистратига Михаила и прочих Небесных Сил.

По традиции после Божественной Литургии поздравили с именинами всех прихожан с именем Михаила.

24 декабря 2013 г.

Ангелу хранителю (тропарь. кондак и молитвы)

Тропарь, глас 6:

А́нгеле Бо́жий,/ храни́телю мой святы́й,/ живо́т мой соблюди́ во стра́се Христа́ Бо́га,/ ум мой утверди́ во и́стиннем пути́,/ и к любви́ го́рней уязви́ ду́шу мою́,/ да тобо́ю направля́ем,// получу́ от Христа́ Бо́га ве́лию ми́лость.

Кондак, глас 4:

Яви́ся мне́ милосе́рд,/ святы́й А́нгеле Госпо́день, храни́телю мой,/ и не отлуча́йся мене́ скве́рнаго,/ но просвети́ мя све́том неприкоснове́нным// и сотвори́ мя досто́йна Ца́рствия Небе́снаго.

Молитва первая

А́нгеле Христо́в святы́й, к тебе́ припа́дая молю́ся, храни́телю мой святы́й, прида́нный мне на соблюде́ние души́ и те́лу моему́ гре́шному от свята́го креще́ния. Аз же свое́ю ле́ностию и свои́м злы́м обы́чаем прогне́вах твою́ пречи́стую све́тлость и отгна́х тя от себе́ все́ми сту́дными де́лы: лжа́ми, клевета́ми, за́вистию, осужде́нием, непоко́рством, братоненавиде́нием и злопомне́нием, сребролю́бием, прелюбодея́нием, я́ростию, ску́постию, объяде́нием без сы́тости, многоглаго́ланием, злы́ми по́мыслы и лука́выми, го́рдым обы́чаем, имы́й самохоте́ние на вся́кое плотско́е вожделе́ние, о зло́е мое́ произволе́ние, его́ же и ско́ти безслове́снии не творя́т! Да ка́ко возмо́жеши возре́ти на мя, или́ приступи́ти ко мне? Кото́рыма очи́ма, А́нгеле Христо́в, воззри́ши на мя, опле́тшася зле во гну́сных де́лах? Да ка́ко уже́ возмогу́ отпуще́ния проси́ти го́рьким и злым мои́м и лука́вым дея́ниям, в ня́же впада́ю по вся дни и но́щи и на всяк час? Но молю́ся ти припа́дая, храни́телю мой святы́й, умилосе́рдися на мя гре́шнаго и недосто́йнаго раба́ твоего́ (имярек), бу́ди ми помо́щник и засту́пник на зла́го моего́ сопроти́вника, святы́ми твои́ми моли́твами, и Ца́рствия Бо́жия прича́стника мя сотвори́ со все́ми святы́ми, всегда́, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва вторая

Святы́й А́нгеле, предстоя́й окая́нной мое́й души́ и стра́стной мое́й жи́зни, не оста́ви мене́ гре́шнаго, ниже́ отступи́ от мене́ за невоздержа́ние мое́. Не да́ждь ме́ста лука́вому де́мону облада́ти мно́ю, наси́льством сме́ртнаго сего́ телесе́: укрепи́ бе́дствующую и худу́ю мою́ ру́ку и наста́ви мя на путь спасе́ния. Ей святы́й А́нгеле Бо́жий, храни́телю и покрови́телю окая́нныя моея́ души́ и те́ла, вся мне прости́, ели́кими тя оскорби́х во вся дни живота́ моего́, и а́ще что согреши́х в преше́дшую нощь сию́, покры́й мя в настоя́щий день, и сохрани́ мя от вся́каго искуше́ния проти́внаго, да ни в ко́ем гресе́ прогне́ваю Бо́га, и моли́ся за мя ко Го́споду, да утверди́т мя в стра́се Свое́м, и досто́йна пока́жет мя раба́ Своея́ бла́гости. Ами́нь.

Молитва третья

А́нгеле Бо́жий, храни́телю мой святы́й, на соблюде́ние мне от Бо́га с небесе́ да́нный! Приле́жно молю́ тя: ты мя днесь просвети́, и от вся́каго зла сохрани́, ко благо́му дея́нию наста́ви, и на путь спасе́ния напра́ви. Ами́нь.

Молитва четвертая

О святы́й А́нгеле, храни́телю и покрови́телю мой благи́й! С сокруше́нным се́рдцем и боле́зненною душе́ю предстою́ ти, моля́ся: услы́ши мя, гре́шнаго раба́ своего́ (имярек), с во́плем кре́пким и пла́чем го́рьким вопию́щаго; не помяни́ мои́х беззако́ний и непра́вд, и́миже аз, окая́нный, прогневля́ю тя по вся дни и часы́, и ме́рзостна себе́ творю́ пред Созда́телем на́шим Го́сподем; яви́ся мне милосе́рд и не отлуча́йся мене́, скве́рнаго, да́же до кончи́ны моея́; возбуди́ мя от сна грехо́внаго и посо́бствуй твои́ми моли́твами про́чее вре́мя живота́ моего́ без поро́ка преити́ и сотвори́ти плоды́ досто́йны покая́ния, па́че же от сме́ртных паде́ний грехо́вных соблюди́ мя, да не поги́бну во отча́янии и да не пора́дуется враг о поги́бели мое́й. Вем вои́стинну и усты́ испове́дую, я́ко никто́же тако́в друг и предста́тель, защи́титель и побо́рник, я́коже ты, святы́й А́нгеле: предстоя́ бо Престо́лу Госпо́дню, мо́лишися о мне, непотре́бнем, и па́че всех грешне́йшем, да не и́зъимет Преблаги́й ду́ши моея́ в день неча́яния моего́ и в день творе́ния зло́бы. Не преста́й у́бо умилостивля́я премилосе́рдаго Го́спода и Бо́га моего́, да отпу́стит согреше́ния моя́, я́же сотвори́х во всем житии́ мое́м, де́лом, сло́вом и все́ми мои́ми чу́вствы, и, и́миже весть судьба́ми, да спасе́т мя; да нака́жет мя зде по Свое́й неизрече́нней ми́лости, но да не обличи́т и не истя́жет мя она́мо по Своему́ нелицеприя́тному правосу́дию; да сподо́бит мя покая́ние принести́, с покая́нием же Боже́ственное Причаще́ние досто́йне прия́ти, о сем па́че молю́ и такова́го да́ра всеусе́рдно жела́ю. В стра́шный же час сме́рти неотсту́пен бу́ди ми, благи́й храни́телю мой, прогоня́я мра́чныя де́моны, иму́щия устраши́ти претре́петную ду́шу мою́: защити́ мя от тех ловле́ния, егда́ и́мам преходи́ти возду́шныя мыта́рства, да храни́м тобо́ю, безбе́дно дости́гну рая́, ми вожделе́ннаго, иде́же ли́цы святы́х и Го́рних Сил непреста́нно восхваля́ют всечестно́е и великоле́пое и́мя в Тро́ице сла́вимаго Бо́га, Отца́, и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Ему́же подоба́ет честь и поклоне́ние во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Назад к списку

Тропарь , глас 4:

Небе́сных во́инств Архистрати́зи, / мо́лим вас при́сно мы, недосто́йнии, / да ва́шими моли́́твами оградите́ нас / кро́вом крил невеще́ственныя ва́шея сла́вы, / сохраня́юще ны, припа́дающия приле́жно и вопию́щия: / от бед изба́вите ны, / я́ко чинонача́льницы Вы́шних сил.

Кано́н безпло́тным святы́м а́нгелом. Творе́ние ки́р Феофа́на. Гла́с 8:

Пе́снь 1

Ирмо́с: Во́ду проше́д я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Запев: Вси Небеснии Силы безплотнии, молите Бога о нас.

Святы́х А́нгел я́ко началово́дцы, и боговиде́ния наслажда́ющеся све́тлостно, Благода́вца и Спа́са о на́с моли́те, Арха́нгели.

Слава: Ну́ждными одержи́ми напа́стьми, к ва́м я́ко предста́телем ны́не прибега́ем ве́рнии, Арха́нгели Боже́ственнии, Влады́ку ны́не о на́с приле́жно умоли́те.

И ныне, Богоро́дичен: Бу́ди ми́, Де́во, прибе́жище, приста́нище же и стена́ и предста́тельница, Я́же Бо́га пло́тию ро́ждши Богома́ти, Изба́вителя всеще́драго.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, Еди́не Человеколю́бче.

Дарми́ многообра́зными а́нгельскаго чи́на, я́ко чинонача́льницы явля́еми архистрати́зи, украша́еми. Христо́вы Це́ркви тве́рдо сохраня́йте предста́тельствы ва́шими.

Слава: Ору́жием благоволе́ния, ве́рных исполне́ния, правосла́вия добро́тами ны́не венчава́еми, от напа́стей я́ко благосла́внии предста́телие Бо́жии изба́вите, Боже́ственнии арха́нгели.

И ныне, Богоро́дичен: Жи́зни нетле́нныя Боже́ственная се́нь была́ еси́, еди́на от ве́к я́вльшися, Де́во Ма́ти Чи́стая. Те́мже, Всепе́тая, су́щаго мя́ в се́ни сме́ртней, к животу́ наста́ви ны́не моли́твами Твои́ми.

Седален, глас 8.

Небе́сных нача́льницы и первостоя́телие высокопресто́льных и стра́шных / Боже́ственныя сла́вы Михаи́ле и Гаврии́ле Архистрати́зи, / А́нгелов чинонача́льницы, со всеми Безпло́тными, / о служи́телие Влады́чни! / О ми́ре непреста́нно моля́щеся, / испроси́те оставле́ние прегреше́ных на́ми, / и ми́лость, и благода́ть обрести́ в день су́дный.

Слава, и ныне, Богородичен: Богоблагода́тная, Чи́стая, Благослове́нная, / благоутро́бия ра́ди ще́дрот из Тебе́ Ро́ждшагося / с вы́шними Си́лами, и Арха́нгелы, и всеми Безпло́тными моли́ непреста́нно / пода́ти нам пре́жде конца́ ми́лостивно проще́ние грехо́в / и жития́ исправле́ние, я́ко да обря́щем ми́лость.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство: разуме́х дела́ Твоя́, и просла́вих Твое́ Божество́.

Дво́ице пе́рвенствующая арха́нгельскому ны́не собра́нию, притека́ющыя к покро́ву ва́шему, от вся́кия беды́ спаса́йте.

Слава: Зри́телие све́тлости богонача́льная, и благодая́ния архистрати́зи всесла́внии, ны́не ста́до ва́ше просвеща́йте.

И ныне, Богоро́дичен: Свяще́нно Тя́ сла́вят безпло́тных Боже́ственная во́инства, Богома́ти Всенепоро́чная: Зижди́теля бо и́х родила́ еси́.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Просвети́ на́с повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою, Тво́й ми́р пода́ждь на́м, Человеколю́бче.

О́крест Бо́га предстоя́ще архистрати́зи, и отту́ду истека́ющими заря́ми просвеща́еми, ста́до ва́ше сохрани́те.

Слава: Избавле́ние на́м дарова́ти, моли́теся Влады́це и Бо́гу на́шему, я́ко предста́телие все́х избавле́ния.

И ныне, Богоро́дичен: Ми́ро та́йное имену́ем Тя́, Всечи́стая, су́щее, ро́ждшую Бо́га пло́тию, благоуха́ния точа́щаго дарова́ния.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду, и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́: я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися, и живо́т мо́й а́ду прибли́жися: и молю́ся я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя.

Ны́не престо́лу стра́шному предстоя́ти неукло́нно сподо́бившеся богови́дцы, и озаре́нии Святы́я Тро́ицы насыща́етеся: к ва́м прибега́ющым от напа́стей и страсте́й моли́те изба́витися, Арха́нгели.

Слава: Стра́нствия Влады́чняго моли́теся ва́с пе́сненно воспева́ющым получи́ти, и ра́дости присносу́щныя сподо́битися, и Боже́ственныя све́тлости, Арха́нгели богови́днии, Гаврии́ле и Михаи́ле всесла́внии.

И ныне, Богоро́дичен: Одушевле́нный Влады́чний черто́г, и́же све́тлыми луча́ми де́вства светови́дне, я́коже кри́н сия́ющий посреде́ терно́внаго мяте́жа, Пречи́стая и Благоле́пная Богоро́дица Де́ва да сла́вится.

Кондак, глас 2:

Архистрати́зи Бо́жии, / служи́телие Боже́ственныя сла́вы, / А́нгелов нача́льницы и челове́ков наста́вницы, / поле́зное нам проси́те и ве́лию ми́лость, / я́ко Безпло́тных Архистрати́зи.

Икос:

Рекл еси́, Человеколю́бче, в писа́ниих Твои́х / мно́жеству ра́доватися А́нгелов на Небеси́ / о челове́це еди́ном ка́ющемся, Безсме́ртне. / Те́мже мы, и́же в беззако́ниих, Безгре́шне, / еди́не Сердцеве́дче, / Тя моли́ти всегда́ дерза́ем, я́ко Благоутро́бнаго, / уще́дрити и низпосла́ти недосто́йным умиле́ние, Влады́ко, / подая́й нам проще́ние: / о всех бо нас мо́лятся Тебе́ Безпло́тных Архистрати́зи.

Пе́снь 7

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша пою́ще: отце́в Бо́же благослове́н еси́.

Многоразли́чную благода́ть, архистрати́зи Боже́ственнии, ва́м дарова́л е́сть, и́же все́х благода́тель, его́же ны́не Це́рковь пою́щую спаса́йте: оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

Слава: Си́лою Всеви́дца укрепля́еми, вся́ концы́ земли́ я́сно назира́ете, и все́х спаса́ете ве́рою пою́щих: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

И ныне, Богоро́дичен: Спаси́тельное приста́нище, Богоро́дице Де́во, Тя́ ны́не иму́ще, жите́йских бе́д избега́ем и мяте́жей, Сы́ну Твоему́ зову́ще: оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и а́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Предстоя́тели и певцы́ неизрече́нныя и неизглаго́ланныя Твоея́ сла́вы, приими́ Тебе́ ны́не моля́щыяся, Христе́, во ве́ки.

Слава: Еди́не бла́же, Христе́, о на́с моля́щаяся ны́не во́инства а́нгельская приими́, Тебе́ воспева́ющая во ве́ки.

И ныне, Богоро́дичен: Светле́йшими Твои́ми блиста́ньми, Богома́ти, ве́рою пою́щыя Тя́ просвеща́еши, Тя́ восхваля́ющыя во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

Лико́м безпло́тных ны́не Твою́ Це́рковь доброде́телию подража́ющу покажи́, огражда́я А́нгелы, Христе́, ста́до Твое́.

Слава: Душа́м спасе́нию от Бо́га дарова́тися, А́нгели засту́пницы моли́теся, прибега́ющым под кро́в ва́ш, всесла́внии.

И ныне, Богоро́дичен: Я́ко у́тро су́щым во тьме́ и заблу́ждшым, Де́во, пра́ведное со́лнце на руку́ держа́щи Христа́, возсия́ла еси́.

Молитва Небесным Силам Безплотным

О, Святии Безплотнии силы: Серафимы, Херувимы, Престолы и Власти, Господствия, Силы и Начала, Архангелы и Ангелы, любовию ко Господу и Творцу непрестанно горящии, и всем нам спастися хотящии, у Престола Вседержителя предстоящии и непрестанно трисвятую песнь Ему вопиющии, ради явления любви Божией и милосердия неизреченнаго к людем посылаимии и благую и всесовершенную волю Его творящии. Воззрите милостивно на нас грешных и не возгнушайтесь сквернами нашими, но умолите Господа Иисуса Христа, да не погибнем в пучине беззаконий наших, но в тихое пристанище спасения приидем. Покрыйте нас невещественныма крилома вашима от всех враг видимых и невидимых, да сподобимся и мы воспевати Всеблагаго Христа Бога нашего, Ему же подобает слава со Безначальным Его Отцем и Святым Духом во веки веков. Аминь.

ПоделитьсяФото: https://flic.kr/p/25k58Bi

После исхода из Египта народ еврейский должен был вернуться в Палестину, которую им во владение дал Сам Господь. Вождь иудеев, пророк Моисей, скончался, не дойдя до земли обетованной. Вместо него походом стал руководить Иисус Навин. Иисус Навин был храбрым и даже самоотверженным человеком, но иногда у него всё же не хватало смелости выполнять поручения Божии. Огромным испытанием для предводителя иудеев стало указание взять штурмом город Иерихон. Иерихон обладал неприступными стенами, преодолеть которые было сложно даже для хорошо подготовленной армии. Евреи же являлись просто странствующим народом. Иисус Навин не знал, что предпринять. Иудеи, дойдя до Иерихона, разбили лагерь и стали ожидать решения своего вождя. А тот медлил и ждал знака от Бога. Господь вскоре откликнулся. Иисусу Навину был послан предводитель ангельских сил архангел Михаил. Встреча с небесным духом воодушевила лидера иудеев. Ведь явление архангела Михаила обещало ему победу, помощь от Бога в преодолении неприступных стен Иерихона. Что и случилось в итоге. Евреи в течение нескольких дней молились Господу, а затем увидели чудо. Массивные укрепления Иерихона рухнули под воздействием невидимой и огромной мощи. Духовное величие архангела и небесных сил было прославлено Православной Церковью в тропаре — одном из главных песнопений богослужения в его честь. Комментирует священник Антоний Борисов.

Тропарь как тип песнопения представляет собой радостную песнь, возвещающую о победе Бога и Его святых над греховностью мира. Тропарь в честь архангела Михаила и небесных сил наполнен этим торжествующим настроением. Давайте послушаем церковнославянский текст молитвословия:

«Небесных воинств Архистратизи,/ молим вас присно мы недостойнии,/ да вашими молитвами оградите нас/ кровом крил невещественныя вашея славы,/ сохраняюще ны пpипадающия прилежно и вопиющия:/ от бед избавите ны,// яко чиноначальницы Вышних Сил».

В русском переводе этот текст звучит следующим образом:

«Небесных воинств Архистратиги, непрестанно молим вас мы, недостойные, чтобы вы оградили нас вашими молитвами под кровом крыл невещественной вашей славы сохраняя нас, припадающих усердно и взывающих: «От бед избавьте нас, как начальники Вышних Сил!»».

Слово архистратиг означает предводитель. Оно указывает, что Михаил находится во главе ангелов — святых духов, служащих Богу. Призывая на помощь архистратига, мы тем самым просим всех ангелов защищать нас от невзгод жизни.

Тропарь архангелу Михаилу и всем ангельским силам поется на вечернем и утреннем праздничном богослужении. Оно совершается ежегодно 21 ноября по новому стилю. Вместе со святым архистратигом Православная Церковь молитвенно вспоминает всё небесное воинство, число которого, согласно тексту Евангелия, огромно — целый легион. Давайте послушаем тропарь архангелу Михаилу и всем небесным силам в исполнении хора Сретенского монастыря г. Москвы.

[ad01]

Рубрики: Разное

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *