Диакон: Благослови, владыко.

Священник: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков.

Хор: Аминь. Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.

Чтец: Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Трижды.)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь. Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй (трижды).

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков (далее: Слава, и ныне). Аминь.

Отче наш, Иже еси на Небесех, да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на Небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Священник: Ибо Твое Царство, и сила, и слава, Отца, и Сына, и Святого Духа ныне, и присно, и во веки веков.

Чтец: Аминь. Господи, помилуй (12 раз). Слава, и ныне:

Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу.
Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу.
Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему.

Псалом 142

Господи, услыши молитву мою, внуши моление мое во истине Твоей, услыши мя в правде Твоей и не вниди в суд с рабом Твоим, яко не оправдится пред Тобою всяк живый. Яко погна враг душу мою, смирил есть в землю живот мой, посадил мя есть в темных, яко мертвыя века. И уны во мне дух мой, во мне смятеся сердце мое. Помянух дни древния, поучихся во всех делех Твоих, в творениих руку Твоею поучахся. Воздех к Тебе руце мои, душа моя, яко земля безводная Тебе. Скоро услыши мя, Господи, исчезе дух мой, не отврати лица Твоего от мене, и уподоблюся низходящым в ров. Слышану сотвори мне заутра милость Твою, яко на Тя уповах. Скажи мне, Господи, путь воньже пойду, яко к Тебе взях душу мою. Изми мя от враг моих, Господи, к Тебе прибегох. Научи мя творити волю Твою, яко Ты еси Бог мой. Дух Твой благий наставит мя на землю праву. имене Твоего ради, Господи, живиши мя, правдою Твоею изведеши от печали душу мою. И милостию Твоею потребиши враги моя и погубиши вся стужающыя души моей, яко аз раб Твой есмь.

Слава, и ныне: Аллилуиа, трижды.

Бог Господь: по гласу тропаря (глас 4)

Бог Господь и явися нам, благословен Грядый во имя Господне.

Стих 1: Исповедайтеся Господеви, яко благ, яко в век милость Его.

Стих 2: Обышедше обыдоша мя и именем Господним противляхся им.

Стих 3: Не умру, но жив буду и повем дела Господня.

Стих 4: Камень, егоже небрегоша зиждущии, сей бысть во главу угла, от Господа бысть сей и есть дивен во очесех наших.

Тропарь, глас 4

К Богородице прилежно ныне притецем, / грешнии и смиреннии, и припадем, / в покаянии зовуще из глубины души: / Владычице, помози, на ны милосердовавши, / потщися, погибаем от множества прегрешений, / не отврати Твоя рабы тщи, / Тя бо и едину надежду имамы. Дважды.

Слава, и ныне: Не умолчим никогда, Богородице, / силы Твоя глаголати, недостойнии: / аще бо Ты не бы предстояла молящи, / кто бы нас избавил от толиких бед; / кто же бы сохранил до ныне свободны; / не отступим, Владычице, от Тебе, / Твоя бо рабы спасаеши присно от всяких лютых.

Если совершается молебен святому, то читается тропарь и богородичен.

Псалом 50-й

Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя; яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну. Тебе Единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих, яко да оправдишися во словесех Твоих, и победиши внегда судити Ти. Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси; безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся; омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие; возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих и вся беззакония моя очисти. Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом Владычним утверди мя. Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся. Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего; возрадуется язык мой правде Твоей. Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою. яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо: всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен; сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския. Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая; тогда возложат на oлтарь Твой тельцы.

Читается акафист (если молебен с акафистом) или канон (если молебен с каноном). Приводим здесь канон молебный ко Пресвятой Богородице.

Песнь 1

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Многими содержимь напастьми, / к Тебе прибегаю, спасения иский: / о, Мати Слова и Дево, / от тяжких и лютых мя спаси.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Страстей мя смущают прилози, / многаго уныния исполнити мою душу; / умири, Отроковице, / тишиною Сына и Бога Твоего, Всенепорочная.

Слава: Спаса рождшую Тя и Бога, / молю, Дево, избавитися ми лютых: / к Тебе бо ныне прибегая, / простираю и душу и помышление.

И ныне: Недугующа телом и душею, / посещения Божественнаго и промышления от Тебе сподоби, едина Богомати, / яко благая, Благаго же Родительница.

Песнь 3

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Предстательство и покров жизни моея / полагаю Тя, Богородительнице Дево: / Ты мя окорми ко пристанищу Твоему, благих виновна; / верных утверждение, едина Всепетая.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Молю, Дево, душевное смущение и печали моея бурю разорити: / Ты бо, Богоневестная, / начальника тишины Христа родила еси, едина Пречистая.

Слава: Благодетеля рождши добрых виновнаго, / благодеяния богатство всем источи, / вся бо можеши, / яко сильнаго в крепости Христа рождши, Богоблаженная.

И ныне: Лютыми недуги и болезненными страстьми истязаему, Дево, Ты ми помози: / исцелений бо неоскудное Тя знаю сокровище, Пренепорочная, неиждиваемое.

По 3-й песни припеваем

Богородице: Спаси от бед рабы Твоя, Богородице, / яко вси по Бозе к Тебе прибегаем, / яко к нерушимей Стене и Предстательству.

Призри благосердием, Всепетая Богородице, / на мое лютое телесе озлобление, / и исцели души моея болезнь.

Спасителю: Избави от бед рабы Твоя, Многомилостиве, / яко мы усердно к Тебе прибегаем, / милостивому Избавителю, всех Владыце, / Господу Иисусу.

Святому: Моли Бога о нас, имярек, / яко мы усердно к тебе прибегаем, / скорому помощнику и молитвеннику о душах наших.

Ектения

Диакон: Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Хор: Господи, помилуй, трижды.

Еще молимся о Великом Господине и отце нашем Святейшем Патриархе имярек, и о господине нашем преосвященнейшем митрополите (или архиепископе, или епископе) (имярек), и о всей во Христе братии нашей.

Хор: Господи, помилуй, трижды.

Еще молимся о Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте.

Хор: Господи, помилуй, трижды.

Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении, прощении, благопоспешении рабов Божиих имярек, и о еже сохранитися святому храму сему (аще во обители: святей обители сей).

Хор: Господи, помилуй, трижды.

Еще молимся за всю братию и за вся христианы.

Хор: Господи, помилуй, трижды.

Возглас: яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Хор: Аминь.

Тропарь, глас 2

Моление теплое и стена необоримая, / милости источниче, мiрови прибежище, / прилежно вопием Ти: / Богородице Владычице, предвари, / и от бед избави нас, / едина вскоре предстательствующая.

Или тропарь святому, в честь которого совершается молебен.

Песнь 4

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Страстей моих смущение, / кормчию рождшая Господа, / и бурю утиши моих прегрешений, Богоневестная.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Милосердия Твоего бездну призывающу подаждь ми, / яже Благосердаго рождшая и Спаса всех поющих Тя.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Наслаждающеся, Пречистая, Твоих дарований, / благодарственное воспеваем пение, / ведуще Тя Богоматерь.

Слава: На одре болезни моея и немощи низлежащу ми, / яко благолюбива, помози, Богородице, / едина Приснодево.

И ныне: Надежду и утверждение и спасения стену недвижиму имуще Тя, Всепетая, / неудобства всякаго избавляемся.

Песнь 5

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Исполни, Чистая, веселия сердце мое, / Твою нетленную дающи радость, / веселия рождшая Виновнаго.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Избави нас от бед, Богородице Чистая, / вечное рождши избавление, / и мир, всяк ум преимущий.

Слава: Разреши мглу прегрешений моих, Богоневесто, / просвещением Твоея светлости, / Свет рождшая Божественный и превечный.

И ныне: Исцели, Чистая, души моея неможение, / посещения Твоего сподобльшая, / и здравие молитвами Твоими подаждь ми.

Песнь 6

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Смерти и тли яко спасл есть, / Сам Ся издав смерти, / тлением и смертию мое естество, ято бывшее, Дево, / моли Господа и Сына Твоего, / врагов злодействия мя избавити.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Предстательницу Тя живота вем / и хранительницу тверду, Дево, / и напастей решащу молвы, и налоги бесов отгоняющу; / и молюся всегда, от тли страстей моих избавити мя.

Слава: Яко стену прибежища стяжахом, / и душ всесовершенное спасение, / и пространство в скорбех, Отроковице, / и просвещением Твоим присно радуемся: / о, Владычице, и ныне нас от страстей и бед спаси.

И ныне: На одре ныне немощствуяй лежу, / и несть исцеления плоти моей: / но, Бога и Спаса миру и Избавителя недугов рождшая, / Тебе молюся, Благой: / от тли недуг возстави мя.

По 6-й песни: припевы, как и по 3-й песни.

Припевы Богородицы: Спаси от бед рабы Твоя, Богородице, / яко вси по Бозе к Тебе прибегаем, / яко к нерушимей Стене и Предстательству.

Призри благосердием, Всепетая Богородице, / на мое лютое телесе озлобление, / и исцели души моея болезнь.

Ектения

Диакон: Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Хор: Господи, помилуй, трижды.

Еще молимся о Великом Господине и отце нашем Святейшем Патриархе имярек, и о господине нашем преосвященнейшем митрополите (или архиепископе, или епископе) (имярек), и о всей во Христе братии нашей.

Хор: Господи, помилуй, трижды.

Еще молимся о Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте.

Хор: Господи, помилуй, трижды.

Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении, прощении, благопоспешении рабов Божиих имярек, и о еже сохранитися святому храму сему (аще во обители: святей обители сей).

Хор: Господи, помилуй, трижды.

Еще молимся за всю братию и за вся христианы.

Хор: Господи, помилуй, трижды.

Возглас: яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Хор: Аминь.

Кондaк, глас 6

Предстательство христиан непостыдное, / ходатайство ко Творцу непреложное, / не презри грешных молений гласы, / но предвари, яко Благая, на помощь нас, / верно зовущих Ти; / ускори на молитву, и потщися на умоление, / предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.

Или святому, в честь которого совершается молебен.

Диакон: Вонмем.

Священник: Мир всем.

Людие: И духови твоему.

Диакон: Премудрость!

Прокимен, глас 4: Помяну имя Твое / во всяком роде и роде. Стих: Слыши, Дщи, и виждь, и приклони ухо Твое.

Или святому, в честь которого совершается молебен.

Диакон: Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Священник возглашает: Яко свят еси, Боже наш, и во святых почиваеши, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Хор: Аминь.

Другой прокимен: Всякое дыхание / да хвалит Господа. Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его в утвержении силы Его.

Диакон: И о сподобитися нам слышанию святаго Евангелия Господа Бога молим.

Хор: Господи, помилуй, трижды.

Диакон: Премудрость, прости, услышим святаго Евангелия.

Священник: Мир всем.

Людие: И духови твоему.

И абие: От Луки святаго Евангелия чтение.

Хор: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Диакон: Вонмем.

Евангелие от Луки, зачало 4

Во дни оны, воставши, Мариам, иде в горняя со тщанием, во град Иудов. И вниде в дом Захариин, и целова Елисавет. И бысть яко услыша Елисавет целование Мариино, взыграся младенец во чреве ея: и исполнися Духа Свята Елисавет. И возопи гласом велиим, и рече: благословена Ты в женах, и благословен плод чрева Твоего. И откуду мне сие, да прииде Мати Господа моего ко мне? Се бо, яко бысть глас целования Твоего во ушию моею, взыграся младенец радощами во чреве моем. И блаженна Веровавшая, яко будет совершение глаголанным Ей от Господа. И рече Мариам: величит душа Моя Господа, и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем. яко призре на смирение Рабы Своея: се бо, отныне ублажат Мя вси роди. яко сотвори Мне величие Сильный, и свято имя Его. Пребысть же Мариам с нею яко три месяцы, и возвратися в дом Свой.

Вместо этого отрывка из Евангелия может читаться другой или вообще не читаться Евангелие.

Хор: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Слава, глас 6

Молитвами Богородицы, / Милостиве, очисти / множества согрешений наших.

Или: Молитвами святаго , / Милостиве, очисти / множества согрешений наших.

И ныне: Молитвами Богородицы, / Милостиве, очисти / множества согрешений наших.

Помилуй мя, Боже, / по велицей милости Твоей / и по множеству щедрот Твоих / очисти беззаконие мое.

Стихира, глас 6

Не ввери мя человеческому предстательству, / Пресвятая Владычице, / но приими моление раба Твоего: / скорбь бо обдержит мя, / терпети не могу демонскаго стреляния, / покрова не имам, / ниже где прибегну, окаянный, / всегда побеждаемь, / и утешения не имам, разве Тебе, Владычице мiра, / упование и предстательство верных, / не презри моление мое, полезно сотвори.

Если совершается молебен святому, то поется его стихира.

Священник: Спаси, Боже, люди Твоя и благослови достояние Твое, посети мiр Твой милостию и щедротами, возвыси рог христиан православных и низпосли на ны милости Твоя богатыя, молитвами всепречистыя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии, силою Честнаго и Животворящаго Креста, предстательствы честных Небесных Сил безплотных, честнаго, славнаго пророка, Предтечи и Крестителя Иоанна, святых славных и всехвальных Апостол, иже во святых отец наших и вселенских великих учителей и святителей, Василия Великаго, Григория Богослова и Иоанна Златоустаго, иже во святых отца нашего Николая, архиепископа Мирликийскаго, чудотворца, святых равноапостольных Мефодия и Кирилла, учителей словенских, святых равноапостольных великаго князя Владимира и великия княгини ольги, иже во святых отец наших всея России чудотворцев, Михаила, Петра, Алексия, Ионы, Филиппа и Ермогена, святых, славных и добропобедных мучеников, преподобных и богоносных отец наших, святых и праведных богоотец Иоакима и анны (и святаго имярек, егоже есть храм и егоже есть день), и всех святых. Молим Тя, многомилостиве Господи, услыши нас, грешных, молящихся Тебе, и помилуй нас.

Хор: Господи, помилуй, 12.

Возглас: Милостию и щедротами и человеколюбием единороднаго Твоего Сына, с Нимже благословен еси, со пресвятым, и благим, и животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков.

Хор: Аминь

Песнь 7

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Наше спасение якоже восхотел еси, Спасе, устроити, / во утробу Девыя вселился еси, / юже миру предстательницу показал еси: / отец наших Боже, благословен еси.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Волителя милости, Егоже родила еси, Мати чистая, / умоли избавитися от прегрешений и душевных скверн верою зовущим: / отец наших Боже, благословен еси.

Слава: Сокровище спасения и Источник нетления, Тя Рождшую, / и столп утверждения, и дверь покаяния, зовущим показал еси: / отец наших Боже, благословен еси.

И ныне: Телесныя слабости и душевныя недуги, Богородительнице, / любовию приступающих к крову Твоему, Дево, исцелити сподоби, / Спаса Христа нам рождшая.

Песнь 8

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Помощи яже от Тебе требующия не презри, Дево, / поющия и превозносящия Тя во веки.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Неможение души моея исцеляеши и телесныя болезни, Дево, / да Тя прославлю, Чистая, во веки.

Слава: Исцелений богатство изливаеши верно поющим Тя, Дево, / и превозносящим неизреченное Твое Рождество.

И ныне: Напастей Ты прилоги отгоняеши и страстей находы, Дево: / темже Тя поем во вся веки.

Песнь 9

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Тока слез моих не отвратися, / яже от всякаго лица всяку слезу отъемшаго, / Дево, Христа рождшая.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Радости мое сердце исполни, Дево, / яже радости приемшая исполнение, / греховную печаль потребляющи.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Пристанище и предстательство к Тебе прибегающих / буди, Дево, и стена нерушимая, / прибежище же и покров и веселие.

Слава: Света Твоего зарями просвети, Дево, / мрак неведения отгоняющи, / благоверно Богородицу Тя исповедающих.

И ныне: На месте озлобления немощи смирившагося, Дево, исцели, / из нездравия во здравие претворяющи.

Достойно есть яко воистинну / блажити Тя, Богородицу, / Присноблаженную и Пренепорочную / и Матерь Бога нашего. / Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, / без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу Тя величаем.

Если совершается молебен Богородице, кадит священник жертвенник и молящихся. Поются Богородичны:

Вышшую небес, / и чистшую светлостей солнечных, / избавльшую нас от клятвы, / Владычицу мiра / песньми почтим.

От многих моих грехов / немощствует тело, / немощствует и душа моя: / к Тебе прибегаю Благодатней, / надежде ненадежных, / Ты ми помози.

Владычице и Мати Избавителя, / приими моление / недостойных раб Твоих, / да ходатайствуеши к Рождшемуся от Тебе. / О Владычице мира, буди Ходатаица!

Поем прилежно Тебе песнь ныне / всепетой Богородице радостно, / со Предтечею, и всеми святыми, / моли Богородице, / еже ущедрити ны.

Вся ангелов воинства, / Предтече Господень, / апостолов двоенадесятице, святии вси / с Богородицею, сотворите молитву, / во еже спастися нам.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. Трижды.

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Отче наш, Иже еси на Небесех, да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на Небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Священник: Яко Твое Царство, и сила, и слава, Отца, и Сына, и Святого Духа ныне, и присно, и во веки веков.

Чтец: Аминь.

И тропари, глас 6

Помилуй нас, Господи, помилуй нас; / всякаго бо ответа недоумеюще, / сию Ти молитву / яко Владыце, грешнии приносим: / помилуй нас.

И ныне: Милосердия двери отверзи нам, / благословенная Богородице, / надеющиися на Тя да не погибнем, / но да избавимся Тобою от бед: / Ты бо еси спасение рода христианскаго.

Или тропарь святого, Слава, и ныне: Богородичен его.

Ектения

Диакон: Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Хор: Господи, помилуй (трижды).

Еще молимся о Великом Господине и отце нашем Святейшем Патриархе имярек, и о господине нашем преосвященнейшем митрополите (или архиепископе, или епископе) (имярек), и о всей во Христе братии нашей.

Хор: Господи, помилуй (трижды).

Еще молимся о Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте.

Хор: Господи, помилуй, трижды.

Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении, прощении, благопоспешении рабов Божиих имярек, и о еже сохранитися святому храму сему.

Хор: Господи, помилуй, трижды.

Еще молимся за всю братию и за вся христианы.

Хор: Господи, помилуй, трижды.

Возглас: яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Хор: Аминь.

По ектении молитва Господу, Богородице или святому, которому служится молебен.

Если Пресвятей Богородице, священник: Ко Пресвятей Владычице Деве Богородице помолимся.

Хор: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Молитва ко Пресвятой Богородице

О Пресвятая Госпоже Владычице Богородице, вышши еси всех ангел и Архангел, и всея твари честнейши, Помощница еси обидимых, ненадеющихся надеяние, убогих Заступница, печальных утешение, алчущих кормительница, нагих одеяние, больных исцеление, грешных спасение, христиан всех поможение и заступление. О Всемилостивая Госпоже, Дево Богородице Владычице, милостию Твоею спаси и помилуй святейшия патриархи православныя, и преосвященныя митрополиты, архиепископы и епископы, и весь священнический и иноческий чин, и вся православныя христианы ризою Твоею честною защити, и умоли, Госпоже, из Тебе без семене воплотившагося Христа Бога нашего, да препояшет нас силою Своею свыше, на невидимыя и видимыя враги наша. О Всемилостивая Госпоже Владычице Богородице, воздвигни нас из глубины греховныя и избави нас от глада, губительства, от труса и потопа, от огня и меча, от нахождения иноплеменных и междоусобныя брани, и от напрасныя смерти, и от нападения вражия, и от тлетворных ветр, и от смертоносныя язвы, и от всякаго зла. Подаждь, Госпоже, мир и здравие рабом Твоим, всем православным христианом, и просвети им ум и очи сердечныя, еже ко спасению; и сподоби ны, грешныя рабы Твоя, Царствия Сына Твоего, Христа Бога нашего, яко держава Его благословенна и препрославленна, со Безначальным Его Отцем, и с Пресвятым, и Благим, и Животворящим Его Духом, ныне и присно, и во веки веков, аминь.

Или молитва иная

Царице моя преблагая, надеждо моя Богородице, приятелище сирых и странных предстательнице, скорбящих радосте, обидимых покровительнице! Зриши мою беду, зриши мою скорбь, помози ми яко немощну, окорми мя яко странна. Обиду мою веси, разреши ту, яко волиши: яко не имам иныя помощи разве Тебе, ни иныя предстательницы, ни благия утешительницы, токмо Тебе, о Богомати, яко да сохраниши мя и покрыеши во веки веков. Аминь.

Или иная

К кому возопию, Владычице? К кому прибегну в горести моей, аще не к Тебе, Царице Небесная? Кто плач мой и воздыхание мое приимет, аще не Ты, Пренепорочная, надеждо христиан и прибежище нам, грешным? Кто паче Тебе в напастех защитит? Услыши убо стенание мое, и приклони ухо Твое ко мне, Владычице Мати Бога моего, и не презри мене, требующаго Твоея помощи, и не отрини мене, грешнаго. Вразуми и научи мя, Царице Небесная; не отступи от мене, раба Твоего, Владычице, за роптание мое, но буди мне Мати и заступница. Вручаю себе милостивому покрову Твоему: приведи мя, грешнаго, к тихой и безмятежной жизни, да плачуся о гресех моих. К кому бо прибегну повинный аз, аще не к Тебе, упованию и прибежищу грешных, надеждою на неизреченную милость Твою и щедроты Твоя окриляемь? О, Владычице Царице Небесная! Ты ми упование и прибежище, покров и заступление и помощь. Царице моя преблагая и скорая заступнице! Покрый Твоим ходатайством моя прегрешения, защити мене от враг видимых и невидимых; умягчи сердца злых человек, возстающих на мя. О, Мати Господа моего Творца! Ты еси корень девства и неувядаемый цвет чистоты. О, Богородительнице! Ты подаждь ми помощь немощствующему плотскими страстьми и болезнующему сердцем, едино бо Твое и с Тобою Твоего Сына и Бога нашего имам заступление; и Твоим пречудным заступлением да избавлюся от всякия беды и напасти, о Пренепорочная и Преславная Божия Мати Марие. Темже со упованием глаголю и вопию: радуйся, благодатная, радуйся, обрадованная; радуйся, преблагословенная, Господь с Тобою.

Величание Богородице

Величаем Тя, / Пресвятая Дево / Богоизбранная Отроковице / и чтим образ Твой святый, / имже точиши исцеления / всем с верою притекающим.

Если совершается молебен святому, то читаются молитвы ему.

Диакон: Премудрость.

Священник: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Хор: Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, / без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем.

Священник: Слава Тебе, Христе Боже, упование наше, слава Тебе.

Хор: Слава, и ныне: Господи, помилуй, трижды. Благослови.

Священник творит отпуст

В воскресенье: Воскресый из мертвых, Христос, истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере, святых славных и всехвальных Апостол (поминается святой, в честь которого освящен храм, или память которого совершается сегодня), святых и праведных богоотец Иоакима и Анны, и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец.

Хор: Аминь.

Тропари на целование иконы

Глас 2: Всем предстательствуеши, Благая, / прибегающим с верою в державный Твой покров, / иного бо не имамы, грешнии, к Богу / в бедах и скорбех присно избавления, / обременени грехи многими, / Мати Бога Вышняго, / тем же Ти припадаем: / избави от всякаго обстояния рабы Твоя.

Глас 8: Владычице, приими молитвы рабов твоих, / и избави нас / от всякия нужды и печали.

Глас 2: Все упование мое / на Тя возлагаю, Мати Божия, / сохрани мя под покровом Твоим.

Священник: Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас, аминь.

МОЛЕБЕН О МОЛИТВОСЛОВИЯХ И МОЛЕБНОМ ПЕНИИ НА РАЗНЫЕ СЛУЧАИ («НА ВСЯКУ ПОТРЕБУ»)

Фото сайта Общественного фонда «Центр Национальной Славы России»

В таинствах Церковь сообщает своим членам благодатные дары для совершения спасения в их земной жизни.

В жизни христиан могут быть различные потребности и нужды. Церковь и в этих случаях не оставляет христиан без своего особенного заступления, наставления и освящения. На всякую потребу она отвечает молитвою и благословением. Когда постигают нас житейские скорби и болезни, когда угрожают нам враги видимые и невидимые, когда тревожат нас соблазны мира или, наоборот, когда мы удостаиваемся особых милостей и благодеяний Божиих, — для всех таких случаев существует особый вид частного богослужения «на всяку потребу», на котором воссылаются Богу и Его угодникам или прошения о ниспослании потребной милости, или благодарение за дарованные блага. Формами такого богослужения служат особые молитвословия и молебные пения.

Молебен — это богослужение, совершаемое по особой какой-либо нужде, общественной или частной.

Молебны выделились из древних общественных молений, при которых возносились и с которыми соединялись частные моления верующих о своих собственных нуждах. После прекращения гонений на христиан и с умножением числа верующих общие моления по частным потребностям христиан мало-помалу выделились из общественных молитвословий и составили особые чины молебнов и молитв на разную потребу. Те и другие в настоящее время изложены в Требнике, в Книге молебных пений и особых книжках.

В Требнике (Малом, Большом и Дополнительном) помещаются молитвы на благословение разного рода пищи («брашна»): мяса, сыра, яиц, начатков овощей и фруктов, молитвы на основание строений, путешествующим, молитвы в начале Рождественского и Великого постов и мног. др. Чин совершения этого вида молитвословий весьма прост и несложен. Для совершения молитвословия на какой бы то ни было случай священник облачается обыкновенно в епитрахиль (иногда и в фелонь). После начала, которым служит иногда начальный возглас вечерни, иногда Трисвятое и по Отче наш, а иногда просто приглашение священника: «Господу помолимся», — читаются одна или две молитвы соответственного содержания. Молитва сопровождается священническим благословением или кроплением святой водою предмета, над которым читается молитва. Заключительный возглас молитвы служит обычно вместе с тем отпустом. (Об освящении священных вещей храма и икон будет подробнее сказано ниже.)

В книге «Последование молебных пений» содержатся молебные пения или просто молебны, по своему составу представляющие из себя сокращенное утреннее богослужение, приспособленное к нуждам лиц, для которых оно совершается. Молебны на разные случаи помещены также и в Большом Требнике. Молебны совершаются в храмах или в частных домах.

По способу совершения молебные пения различаются двух видов: одни с пением канона и чтением Евангелия (иногда и с акафистом), другие — без канона, а некоторые и без чтения Евангелия.

С каноном совершаются следующие молебные пения: во время бездождия, во время безведрия, по случаю наводнения, «во время губительнаго поветрия и смертоносныя заразы».

Без канона совершаются: молебное пение на новый год, при начатии учения отроков, о недужных, о получении всякого прошения, чин благословения в путешествие, хотящим по водам плыти и др.

Без канона и без Евангелия совершается молебен святому великомученику Феодору Тирону в пятницу 1-й седмицы Великого поста и др.

Молебное пение начинается возгласом или вечерни, или утрени («Слава Святей…»), или литургии.

После возгласа поется «Царю Небесный», а от Пасхи до Вознесения — «Христос воскресе» (трижды), читается Трисвятое по Отче наш и затем псалом, избранный соответственно цели моления.

Далее произносится великая ектения с приложением соответствующих прошений.

Затем поются «Бог Господь» и тропари.

Читается 50-й псалом и поется канон. Припевы к тропарям канона обычно указываются на ряду.

После 3-й песни бывает сугубая ектения: «Помилуй нас, Боже».

После 6-й песни произносится малая ектения и читается Евангелие, предваряемое прокимном и соответствующими молитвословиями; в некоторых молебнах пред Евангелием читается и Апостол. Иногда после 6-й песни перед чтением Евангелия читается акафист.

Канон оканчивается пением «Достойно есть» или, в праздник, — ирмосом 9-й песни канона праздника.

После чтения Трисвятого по Отче наш — поется тропарь и произносится сугубая ектения и особая молитва, приспособленная к предмету моления или благодарения (молитва иногда читается с коленопреклонением).

После молитвы бывает отпуст, который священник произносит с крестом в руках.

Если молебен совершается без канонов, то после «Бог Господь» и тропарей сразу бывает чтение Апостола и Евангелия, после которого сразу — сугубая ектения и молитва. После молитвы иногда поется великое славословие или «Тебе, Бога, хвалим», а после отпуста — многолетие.

ЧИН ОБЩЕГО МОЛЕБНА СПАСИТЕЛЮ, БОЖИЕЙ МАТЕРИ И СВЯТОМУ

Схема общего молебна Спасителю, Божией Матери и святым такая же, как и молебных пений с каноном, помещаемых в «Книге молебных пений».1 Но вместо канона поются запевы, заменяющие собой ирмосы и тропари канона.

Священник (возглас): Благословен Бог наш…

Хор: Аминь. Царю Небесный…

Чтец: Трисвятое по Отче наш. Господи помилуй (12 раз). Приидите, поклонимся (трижды) и 142-й псалом. Слава и ныне. Аллилуиа (трижды).

Диакон: Бог Господь…

И поются тропари (смотря по молебну) и Богородичен 1-й — по гласу последнего тропаря.

Чтец: 50-й псалом. После чего священнослужители поют группу запевов (повторяемых хором): «Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе» или «Пресвятая Богородице, спаси нас» или «Святый… моли Бога о нас» (смотря по молебну). Затем: «Слава». — Хор: «И ныне».

Каждая такая группа запевов соответствует одной песни канона, и поют их по числу песней в каноне (ирмосы не поются).

По 3-й и по 6-й песни поется катавасия: «Избави от бед» (если молебен Спасителю) или «Спаси от бед» (если Богородице), или: «Моли Бога о нас» (если святому). Затем: «Призри благосердием, Всепетая Богородице».

После 3-й песни — сокращенная сугубая ектения.

По 6-й песни — малая ектения, прокимен и Евангелие.

По 9-й песни вместо катавасии — Достойно есть, а в двунадесятый праздник — задостойник.

Чтец: Трисвятое по Отче наш.

Хор: Тропарь или кондак. Затем произносится сугубая ектения — «Помилуй нас, Боже…».

После ектении произносится возглас: «Услыши ны, Боже» и читается молитва Спасителю или Божией Матери, или святому, смотря по молебну.

Затем: «Премудрость. Пресвятая Богородице, спаси нас», и проч. И бывает отпуст, на котором поминаются святые, которым пелся молебен.

Если молебен поется с акафистом, то акафист поют после 6-й песни, но прежде малой ектении и Евангелия (по другой практике — после ектении пред Евангелием).

Если молебен соединяется с водоосвящением, то водоосвящение совершается после чтения Евангелия. По прочтении Евангелия поют тропари: «Еже радуйся Ангелом приимшая» — по Требнику все по ряду; а в конце водоосвящения поют: «Владычице, приими молитвы раб Твоих» и опять поют запевы за 7-ю, 8-ю и 9-ю песни по указанному выше чину.

Молебное пение в Пасхальную седмицу отличается от обычного молебна тем, что в нем преобладает пение пасхальных песнопений. Вначале не бывает мирной ектении и пения тропаря, а поется «Христос воскресе» со стихами (как на пасхальной утрене и литургии). Канон поется Пасхи с припевами святому. Ектения краткая сугубая бывает только в конце молебна.

Купить эту книгу можно
в розничном
магазине
«Сретение»
в оптовом
интернет
магазине

Благопотребные прошения на мирной и сугубой ектениях помещены в конце Иерейского молитвослова («Службы различные»), в Книге молебных пений и в Требнике. В некоторых древних Служебниках в конце помещалось «Собрание благопотребных прошений, ко времени и нуждам употребляемых».

Прошения, прилагаемые на ектениях молебнов, иногда прибавляются и на литургии, на ектениях великой и сугубой. — См. ниже Приложение к пособию.

Молитвы, читаемые на молебнах, помещены в книге «Молитвы Господу Богу, Пресвятой Богородице и святым угодникам Божиим», а также в Книге молебных пений и в Акафистниках.

Порядок совершения общего молебна Спасителю, Божией Матери и святым помещен в Требнике.

Само последование общего молебна и молебного пения в Пасхальную седмицу помещено ниже в Приложении к данному пособию. Краткий устав молебна в Пасхальную седмицу указан также в пособии Никольского по Уставу богослужения.

Что такое Параклисис

В дни Успенского поста в Борисо-Глебском соборе города Рязани проводится особая служба Пресвятой Богородице – Параклисис. В переводе с греческого языка это слово означает «усердная молитва». Параклисис состоит из канона и акафиста Пресвятой Богородице. Все молитвословия поются церковным хором. Параклисис – отдельная служба, служится священником перед чтимым образом Богородицы. Это пение – умилительное и одновременно торжественное, потому что Матерь Божия олицетворяет собой всю красоту и славу Церкви, а так же близость человеческого рода к Богу.

Служба параклисиса Пресвятой Богородице состоит из молитвенных прошений о получении утешения и мужества. Параклисис совершают в храмах для укрепления людей в вере, чтобы молитвами Богородицы достойно завершить прохождение поста. В эти дни многие верующие стараются посетить это богослужение. Вне богослужения православным христианам Параклисис следует читать во время искушений, упадка духа, или болезни.

«Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Владычице, Ты нам помози, на Тебе надеемся», – с такими молитвенными чувствами Церковь всегда обращается к Той, Которая по благодати Божией стала Покровительницей всего мира и каждой в отдельности христианской души. В тяжелые, скорбные для души минуты, когда она подвергается какому-либо греховному искушению, она особенно нуждается в милости и в светлой надежде на помощь.

Вот что пишет митрополит Вениамин (Федченков) в своей книге «Промысел Божий в моей жизни»:

ПАРАКЛИСИС. Этим греческим словом называется молебен Божией Матери (напечатан в Часослове: «Многими содержим напастьми», поемый в скорбях).

Однажды, это было в Крыму (около 1917г.) — у меня сложились очень трудные обстоятельства, и я не видел исхода из них. Поэтому я открыл Часослов и начал читать параклисис Богородице. И не успел я прочесть еще и половину канона, как пришли люди, и все выяснилось совершенно благополучно.

Василий Ломаченко. Фото twitter.com

Чемпион мира в легком весе Василий Ломаченко призвал православных христиан рисовать кресты на обратной стороне дверей своих домов. Правда, позже украинский боксер этот пост удалил.

ЧИТАЙТЕ ТАКЖЕ: «Мне сейчас 44 года, и я могу это сделать. А ты можешь?»: Владимир Кличко запустил новый челлендж (ВИДЕО)

«Святые отцы горы Афон призывают сегодня всех православных христиан сделать крест на обратной стороне дверей домов. Если у вас нет креста, то можете его сделать пальцем, окунув его в оливковое масло. Это серьезно, так как вчера был отслужен Параклис Божией Матери и эти указания были даны (открыты) самой Богородицей монахам на Святой горе», – говорилось в посте Василия Ломаченко.

Отметим, что украинский средневес Иван Редкач посмеялся над религиозным постом чемпиона мира в легком весе Василия Ломаченко.

ЧИТАЙТЕ ТАКЖЕ: «У каждого свои методы борьбы с вирусами»: Ломаченко вооружился мечом и топором (ФОТО)

Ранее мы писали, что авторитетное испанское издание Marca подвело итоги первых 20 лет XXI-го века среди лучших боксеров мира. Лучшим в рейтинге стал украинский боксер Владимир Кличко.

Узнавай о результатах матчей и смотри крутые голы самым первым! Читай наш телеграм-канал.

  • бокс

  • Василий Ломаченко

  • спорт

[ad01]

Рубрики: Разное

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *