В 1997 году в Свято-Николаевский монастырь две жительницы Арзамаса принесли икону, точнее сказать, темную доску, которую одна из них нашла у себя в сарае. Тогда трудно было сказать, икона ли это вообще, так как понять, что на ней изображено было не возможно. Очевидно, поэтому сестры монастыря отнесли ее в запасник, где хранятся непригодные для службы иконы. Однажды игуменья монастыря матушка Георгия, разбираясь в запаснике, повелела, эту икону поместить в рамочку, повесить в храме и молиться перед ней Пресвятой Богородице. Насельницы обители стали обращаться к Царице Небесной перед этим образом, прося помощи в различных своих нуждах. Вскоре на совершенно почерневшей доске появилось светлое пятнышко, будто солнечным лучом высветившее небольшую овальную часть иконы – шею Матери Божьей и ручку Младенца. В середине лета 2000 года икона начала интенсивно обновляться, будто кто-то незримый тонкими слоями снимал черноту: появились лики Божьей Матери и Спасителя. Вот только название иконы разобрать, не удавалось.

Как-то в Никольский монастырь приехала рижская монахиня. Увидев икону, она с радостью сказала, что ее чистят Ангелы, и предположила, что это лик Божьей матери «Избавление от бед страждущих». Тогда никто из сестер не предал этому значения. И только летом 2001 года очистилась надпись.

Когда число паломников, приходящих к этой иконе стало увеличиваться, в монастыре было принято решение перенести ее в более доступное место. Сестры, переносившие икону, заметили, что красочный слой иконы практически осыпался — образ пресвятой Богородицы источает само дерево.

Каждую неделю, кроме Великого поста, пред иконой Богородицы «Избавление от бед страждущих» в монастыре читается акафист. Зафиксировано множество чудес по молитвам перед иконой Божией Матери «Избавление от бед страждущих». В монастыре есть тетрадь, куда прихожане записывают свои истории чудесного избавления от недугов и бед. Кроме этого, ежегодно в обитель приходит около 3000 писем с просьбами помолиться перед этой иконой.

Об иконе Божией Матери»Избавление от бед страждущих»

(празднование в Неделю Всех Святых)

«Избави нас от бед, Богородице чистая, вечное рождши избавление, и мир, всяк ум преимущий» (из молебного канона ко Пресвятой Богородице)

Это чудо «начало быть» уже с 1997 года. Сестры помнят, что именно тогда на совершенно почерневшей иконе появилось светлое пятнышко, как солнечный лучик высветившее небольшую овальную часть иконы размером 10-15 см. Оно запечатлелось на шее Матери Божией и прикасающейся к ней ручке Младенца Спасителя. Сестры запомнили, что именно в середине лета 2000-го года это «солнечное высвечивание» начало быстро увеличиваться. И — О чудо! Как будто кто-то незримо от нас тоненькими слоями, будто чешуйками, снимал всю эту черноту. Постепенно очищались лик Спасителя, лик Матушки Божией. Вот уже видна царственная корона на голове Царицы Небесной, благословляющая ручка Спасителя, Его ножки, опирающиеся на правую руку Своей Матери, определились цвета одежд. Причем проявилось все не равномерно и гладко, как это сделала бы человеческая рука, а именно так, чтобы было и явно, и радостно, и утешительно это Божие чудо.

Название иконы было неразборчиво. Как-то осенью приехала рижская монахиня и, глядя на икону, сказала с радостию и трепетом, что ее чистят Ангелы. Она первая предположительно определила название иконы — «Избавление от бед страждущих». Но в тот раз ни одна из нас его не запомнила. Только летом 2001 года мы смогли достоверно определить название образа по уже значительно очистившимся его деталям. Первые сведения об этой иконе мы нашли в книге «Сказания о земной жизни Богородицы» (Изд. Рус. на Афоне Пантелеимонова мон. М., 1904. С. 275).

«К Тебе, о Мать святая, Я, бедный раб грехов, Со скорбью и слезами Пришел под Твой покров.» (прот. Николай (Гурьянов) с острова Залит)

Нам выпало сложное время. Мы пришли в монастырь из безбожного мира с разрушеными идеалами, с почти убитой верой в Бога. В нем не было принято почитать старших, послушаться, в нем воспитывалось думать о себе, что ты есть «что-то» очень значительное. К сожалению, все это мы впитали и с такими гордыми, искалеченными душами пришли работать Господу. Нам бывает тяжело и порой начинает казаться, что не мы во всем виноваты, а само это место какое-то не монастырское. Тогда порой почти доходишь до отчаяния. И вот — явилась Матерь Божия. Своим явлением Она нас успокаивает, утешает и напоминает нам, что место это — Богом данное, под Ее Покровом и заступничеством. Она, как родная мать, утешает нас, чтобы мы не отчаивались. Да, трудно побороть врага и извне, и в себе, — но Она с нами, Она нас любит такими, какие мы есть, потому что именно такими собрала нас сюда, в эту святую обитель под Свой Покров и молитвенное предстательство угодничка Божия — Святителя Николая. И Она нас не оставит Своей помощью, заступничеством, предстательством пред Сыном Своим и — мы знаем — поможет и от бед избавит всех нас, страждущих и притекающих к Ее дивному образу.

«Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтим Образ Твой Святый, имже точили исцеления всем, с верою притекающим.» Наш монастырь расположен рядом с селом Дивеево. Паломники, возвращаясь из Свято-Троицкого Серафимо-Дивеевского монастыря, уставшие от бессонных ночей, дороги и молитвенных трудов, обычно ненадолго заезжали к нам. Подавали записки, прикладывались к иконам в храме и спешили на автобус — скорее домой к своим привычным обязанностям. Да и показать в монастыре паломникам больше было нечего: вокруг Богоявленского храма — узенькие проходы, а справа и слева — стройматериалы, всюду следы стройки инаша скорбь — разрушенные стены Никольской церкви, которые пока своими силами нам не «поднять». Но вот Матерь Божия обратила взоры страждущих, усталых и спешащих людей на Себя. Теперьто уж они с радостию спешат в нижний храм, освященный в честь иконы Матери Божией «Всех скорбящих Радосте (с грошиками)», где ежедневно проходит вечернее монашеское правило. Хоть и торопятся, но находят время приложиться к дивному образу, с радостию читают и поют Матушке Божией Акафист. А если в это время лампадка у иконы источает благоухание, — они радуются как дети. Последнее время прихожане и паломники не оставляют без внимания этот чудесный образ: просят иконочки и Акафист для келейного чтения.

Мы рады, что услышаны их и наши молитвы – издание с Божией помощью удалось. Благодарим, желаем помощи Божией и спасения всем, участвовавшим в деле издания Акафиста.

Сведения о благодатной помощи от иконы Матери Божией «Избавление от бед страждущих» просим присылать по адресу: 607220, Нижегородская область, город Арзамас, Соборная площадь, 1, Арзамасский Свято-Николаевский женский монастырь.

Акафист иконе Божией Матери»Избавление от бед страждущих»

Кондак 1

Возбрани врагом нашим озлоблять нас и от Господа нашего отлучати, а нас научи пети Тебе весело: Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Икос 1

Ангелов множество, по Твоему, Мати наша, велению, ополчаются на избавление наше грозно, Ты же приими молитву сию:
Радуйся, Ангелов на спасение наше посылающая.
Радуйся, Царице горних чинов, их небесную помощь нам дающая.
Радуйся, Ангелам хранити нас повелевающая.
Радуйся, Воинством Ангельским врагов наших поражающая.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 2

Видя бедствующие толикую и таковую помощь Твою сердечно Тя призывающим, наставляют тем пети Сыну Твоему непрестанно: Аллилуйя.

Икос 2

Разумеют мнози, яко дарова Тя Сын Твой, Избавление от бед страждущих, призывающим Тя сице:
Радуйся, бедствующих Мати.
Радуйся, страждущих утешение.
Радуйся, безнадеждных надеждо.
Радуйся, беспомощных помоще.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 3

Сила Вышнего дарова Тя на помощь и спасение миру, в бедах погибающу, и кто Тобою избавлен бысть, поет Сыну Твоему: Аллилуйя.

Икос 3

Имущи непостижимую любовь к роду человеческому, кии слезы не отвергла еси, и того не принудила призвать Тя, вопиюще:
Радуйся, бедствующих скорое услышание.
Радуйся, плененных свобождение.
Радуйся, погибающих быстрое спасение.
Радуйся, печальных и скорбных утешение.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 4

Буря несчастий налетает на ны. Спаси нас, погибающих, спаси, Избавление от бед страждущих, бурю погибельную на земле укрощающая и
приемлющая нашу песнь: Аллилуйя.

Икос 4

Слыша человечестии роди всю Твою к христианом дивную любовь и Твое мощное избавление от всяких находивших на них лютых,
научишася пети Тебе:
Радуйся, человеческого рода от бед Избавление.
Радуйся, уныния прогонительнице.
Радуйся, бурь житейских прекращение.
Радуйся, радости по скорби нам подательницеце.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 5

Боготечной звезде подобящаяся, мрак и темноту в грехолюбивых сердцах разгоняющая, да во свете Твоея любви узрят Господа и вопиют Ему:
Аллилуйя.

Икос 5

Видяще людие Российстии Твое нечаянное от многообразных бед избавление, радостно поют сице:
Радуйся, в бедах наших Отъятельнице.
Радуйся, печалей наших отгнание.
Радуйся, в скорбех наше утешение.
Радуйся, в радостех наше воздержание.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 6

Проповедают помощь Твою и любовь Твою, Мати все исцеленные. утешенные,
оправданные и спасенные Тобою от бед и поют Твоему Высокодержавному Сыну: Аллилуйя.

Икос 6

Возсия нам свет спасения во мгле погибели, окружившей нас, и наставил есть пети Тебе:
Радуйся, мглу греха разгоняющая.
Радуйся, тьму греховную истребляющая.
Радуйся, мрак луши моея просвещаюшая.
Радуйся, светом радости душу мою ободряющая.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждуших нас Избавление.

Кондак 7

Хотящим нам конечному отчаянию предаться отовсюду бедам належащим, помыслихом о Тебе, Избавление от бед страждущих, и ободрихомся,
и утешихомся, поюще Сыну Твоему: Аллилуйя.

Икос 7

Новую и нежданную показа Ты нам милость Свою, под Державную руку Твою нас восприявши, и отсюда вопием Ти:
Радуйся, Царица Державная.
Радуйся, под Твою Державу нас восприявшая.
Радуйся, защиту Твою нам даровавшая.
Радуйся, врагов наиших поражение.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждуших нас Избавление.

Кондак 8

Странное чудо на погибель обреченные, в нуждах томящиеся, бесчисленные внезапу спасение и избавление получают от Тебе, Вселюбящей
Мати, поюще Богу: Аллилуйя.

Икос 8

Вси сущии во мраце скорбей, вси обуреваемые бурей несчастий, приидите к доброму пристанищу и нашему поможению — покрову Девы,
Избавление от бед страждущих, вопиюше Ей:
Радуйся, от глада нас избавляющая.
Радуйся, вредоносящее естество от растительного мира отгоняющая
Радуйся, посевы, и леса, и все растущее от погибели спасающая.
Радуйся, земледельцев скорбящих утешение и отрада благословенная.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 9

Все существо человеческое хвалит Тя, вси воспевают Тя, многоразличное избавление ему несущую и вместо печалей радость подающую,
поющим: Аллилуйя.

Икос 9

Витии и многоумнии обезумеша, видящее Твое быстрое, чудесное от бед страждущих избавление и умолкоша нам, поющим Ти:
Радуйся, чудесами нас укрепившая.
Радуйся, беды чудесами истребившая.
Радуйся, чудесами нас вразумившая.
Радуйся, иконою Твоею нас возвеселившая.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 10

Спасти хотя всякую душу человеческую любовию печешися о ней, дондеже не научиши пети Сыну Твоему: Аллилуйя.

Икос 10

Стеною мир христианский хранящи и каждую душу от врагов
ограждающи обретеся и проявися дивный образ Твой,
«Избавление от бед страждущих», да прославим его,
поклонимся и притецем к Твоему заступлению, Мати Божия, воспевая:
Радуйся, Избавительнице наша.
Радуйся, наставнице наша.
Радуйся, веселие наше.
Радуйся, вечная радосте наша.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 11

Пение непрестанное приносят Ти Тобою избавленнии и Тобою паки радость обретшии, Божественному Сыну Твоему поют радостно:
Аллилуйя.

Икос 11

Светосияющим светилом лучезарным во мраце греха явися нам Твоя икона, «Избавление от бед страждущих», темже радуемся мы, грешнии,
имуще таковую чудную икону Твою в храме своем, яко залог Твоего к нам и ко Обители нашей благоволения, и надеяся на Твоя матерния
молитвы и скорое их услышание, умильно глаголем:
Радуйся, радостей источниче.
Радуйся, печалей прогнание.
Радуйся, бед уменьшение.
Радуйся, всякого покоя подательнице.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 12

Благодать от иконы Твоея, «Избавление от бед страждущих», текущая, исцелений струи обильно подающая и сердца веселием оживляющая,
побуждает всех вольной волей пети о Тебе, Мати, Сыну Твоему и Богу: Аллилуия.

Икос 12

Воспеваем Твоея иконы дивное обновление, воспеваем Твое милостивное на нас,
грешных, призрение и, воспевающе, поем:
Радуйся, от смерти и вечного огня изымающая.
Радуйся, мертвых воскрешающая.
Радуйся, предсмертное наше упование и защито.
Радуйся, по смерти наше упокоение.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 13

О Всепетая, Вселюбимая наша Мати, умилосердися ныне и помилуй нас, в лютых и безысходных бедах сущих, Единому сущу, нас избавляющу,
и научи нас сердечно воспевати Богу, спасающему нас: Аллилуйя
(Сей кондак глаголи трижды).

Икос 1

Ангелов множество, по Твоему, Мати наша, велению, ополчаются на избавление наше грозно, Ты же приими молитву сию:
Радуйся, Ангелов на спасение наше посылающая.
Радуйся, Царице горних чинов, их небесную помощь нам дающая.
Радуйся, Ангелам хранити нас повелевающая.
Радуйся, Воинством Ангельским врагов наших поражающая.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 1

Возбрани врагом нашим озлоблять нас и от Господа нашего отлучати, а нас научи пети Тебе весело:
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Молитва

Пресвятая Богородице, спаси нас!

Мати Божия, помоще и защито! Егда потребуем, буди Избавлением нам, страждущим и погибающим от лютых бед, на Тя бо уповаем и всегда вседушно Тебе призываем умилосердися и помози, пожалей и избави от бед страждущих и погибающих нас, от лютых сетей лукаваго исхити, приклони ухо Твое, и наши слезные, скорбные молитвы приими и, якоже хощеши, упокой и обрадуй нас. Научи послушание Господу Богу приносити, всем сердцем, всею душею, всем естеством Сына Твоего возлюбить, плоды трудов достойны Ему приносити. Умири сердца наша, да в едином Духе и всеми делами нашими прославим Безначального Отца со Единородным Его Сыном и с Пресвятым Благим и Животворящим Его Духом, и Твое милостивное Матернее предстательство, ныне, и присно и во веки веков. Аминь

Тропарь, глас 4

Яко пресветлая звезда просия Божественными чудесы святый Твой образ, лучами благодати и милосердия Твоего озарив в нощи скорбей. Подаждь убо и нам, Всеблагая Дево, Избавление от бед страждущих, исцеление недугов душевных и телесных, спасение и велию милость.

Кондак, глас 8

Ко иконе Твоей, Пресвятая Госпоже, бедствующие с верою притекают, заступлением Твоим избавляемые от злых, но яко Мати Христа Бога и
нас свободи от лютых обстояний, временных и вечных, да зовем Ти: Радуйся, Избавление страждущих от всех бед.

Образ Божией Матери, именуемый «Избавление от бед страждущих» прославился далеко за пределами Арзамаса. Началось всё с того, как в 1997 году в Свято-Николаевский женский монастырь две жительницы Арзамаса принесли икону, точнее сказать, тёмную доску, которую одна из них нашла у себя в сарае. Тогда трудно было сказать, икона ли это вообще, так как понять, что на ней изображено было не возможно. Очевидно, поэтому сестры монастыря отнесли ее в запасник, где хранились непригодные для храма иконы.

Икона Божией Матери «Избавление от бед страждущих»

Однажды настоятельница монастыря игуменья Георгия (Федотова), разбираясь в запаснике, повелела эту икону поместить в рамочку, повесить в храме и молиться перед ней Пресвятой Богородице. И насельницы обители стали обращаться к Царице Небесной перед этим образом, прося помощи в различных своих нуждах.

Вскоре на совершенно почерневшей доске появилось светлое пятнышко, будто солнечным лучом высветившее небольшую овальную часть иконы – шею Матери Божией и ручку Богомладенца.

В середине лета 2000 года икона начала интенсивно обновляться, будто кто-то незримый тонкими слоями снимал черноту: появились лики Богородицы и Спасителя. Вот только название иконы разобрать, не удавалось.

Как-то в Никольский монастырь приехала одна рижская монахиня. Увидев икону, она с радостью сказала, что её чистят ангелы, и предположила, что это образ Божьей Матери, именуемый «Избавление от бед страждущих». Тогда никто из сестёр не предал этому значения и вспомнили они эти слова только летом 2001 года, когда очистилась надпись.

После того, как число паломников, приходящих к этой иконе, стало увеличиваться, в монастыре было принято решение перенести её в более доступное место. Сестры, переносившие икону, заметили, что красочный слой иконы практически осыпался — образ Пресвятой Богородицы источает само дерево.

Каждую неделю, кроме Великого поста, пред иконой Богородицы, инемуемой «Избавление от бед страждущих» в монастыре читается акафист. Зафиксировано множество чудес по молитвам перед иконой Божией Матери, именуемой «Избавление от бед страждущих». В монастыре есть тетрадь, куда прихожане записывают свои истории чудесного избавления от недугов и бед. Кроме этого, ежегодно в обитель приходит около 3000 писем с просьбами помолиться перед этой иконой.

Икона Божией Матери, именуемая «Избавление от бед страждущих» хранится в Свято-Николаевском женском монастыре города Арзамаса.

Рассказы паломников и монахинь Свято-Николаевского женского монастыря

Икона Божией Матери «Избавление от бед страждущих»

Если монахинь монастыря спрашивают паломники, какой иконе помолиться при семейных неурядицах, болезни, жилищных проблемах, предсудебных делах, у них один ответ — перед этим образом Божией Матери. И никто не уходит от иконы неутешенным, необрадованным, неуслышанным. Не исполняются только те просьбы, что вредят спасению нашей души. А случаи чудес, описанные в книжке с акафистом, поразительны.

По воспоминаниям инокини Надежды, несшей послушание у чудотворной иконы в первые годы, тогда ещё не велась тетрадь с записями чудес. И она запомнила случай, произошедший с ветераном войны, имевшим пулю внутри лёгких. Приводятся слова его близких о том, что бывший фронтовик «читал акафист ежедневно (не исцеления ради, а по любви к Матери Божией). Через два месяца пуля вышла через образовавшийся нарыв. Он вынул её своими руками». Также говорится о чуде воскресения мертвого, который безнадежно болел раком, — некрещеного, умершего и воскресшего в больнице города Москвы. Будучи атеистом, он отверг просьбу верующего сына принять Таинство Крещения.

Тот и стал два-три раза в день читать этот акафист. Отец умирает в больнице (что засвидетельствовали врачи) и — о чудо! — оживает вновь и просит по приезде к нему сына позвать священника для совершения над ним Таинств Крещения и соборования. После в своем откровении он, указав на образ Божией Матери на обложке акафиста «Избавление от бед страждущих», который сын держал в руках, пояснил: «Вот в таком образе ко мне приходила Матерь Божия и сказала: «Твой сын слезно плачет о твоей душе, Мы тебя возвращаем на землю. Когда сын пригласит священника и тот совершит все Таинства, мы тебя заберём». Далее говорится: «Больше не молвил ни слова. Прожил в больнице ровно 12 часов и мирно отошел в вечность ко Господу».

Икона Божией Матери «Избавление от бед страждущих»

Сегодня икона «Избавление от бед страждущих» является большой святыней, к которой съезжаются ежегодно тысячи паломников и не только из России, были паломники из Франции, Норвегии и других стран. Люди прибывают сюда со всех концов света, специально останавливаются на Соборной площади, чтобы зайти и поклониться иконе, помазаться маслом из её лампадки, поставить свечи и прочитать акафист, чтобы попросить у Божьей Матери избавления от бед и страданий, помолится о здравии своих детей, об избавлении от разных болезней, пьянства, о вразумлении ушедших от веры Православной. Здесь можно услышать многочисленные рассказы о чудесных исцелениях, о Божественной помощи.

Акафист очень короткий, на чтение уходит примерно 15 минут, но, для тех, кто прочитал акафист хоть однажды, имеет великую силу. Ведь сколько надежды дарят слова богородичного величания: «Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление»!

Появление в г. Арзамасе иконы «Избавление от бед страждущих» подобно настоящему святому чуду. Все это рассказано мной со слов 2-х чудесных женщин, монахинь Надежды и Валентины, которые уже много лет встречают паломников у себя в монастыре. Мы приезжая в чудесное Дивеево уже много лет, обязательно заезжаем в этот монастырь, и своими глазами видим как от года к году идет самообновление этой чудесной иконы. Группы у нас бывали разные — от 7 до 40 человек, и люди разные, и воцерковлённые, и новоначальные, и не пришедшие еще к Богу, и все воспринимающие с сомнением и сарказмом. Но мы обязательно поём Акафист у этой иконы, он действительно занимает 15 минут, а Благодать в это время от иконы идет ТАКАЯ, что даже самые суровые скептики опускаются на колени.

Икона Божией Матери «Избавление от бед страждущих»

3 года назад мы приехали разношерстной группой, были ребята и девушки из офиса, хихикающие и ухмыляющиеся, были воцерквлённые паломники, были коллеги, проявляющие нейтралитет или просто интересующиеся, были 2 протестанта и были, волею и помощью Божьей, 2 регента церковного хора. Мы послушали монахиню Валентину, поставили свечи к иконам, подали записочки, а потом встали на Акафист. Монахиня запела первая, потом подхватили наши регенты, а потом запела вся группа.

Прошло уже 3 года, а я не могу забыть те чувства, которые охватили меня, и ,по воспоминаниям, всех окружающих. Девушки, ребята и все, кто там в это время был встали на колени и пели Акафист так, как будто мы каждый день его репетировали. Время мы просто не заметили. У многих на глазах были слезы. Благодать витала в воздухе почти осязаемо. Сердце трепетало и было наполнено необыкновенной радостью.

Когда потом, через 20 минут, мы сели в автобус, все молчали еще часа полтора. Никому не хотелось говорить. Было видно, что все сидели и переживали те ощущения, которые мы получили от этого чудотворного образа. Несколько девушек и парень (ранее не верующие), рассказывали, что им казалось, что Божья Матерь улыбалась им с иконы.

Резная икона святителя Николая Чудотворца – «Николы Можайского», одна из самых древних и почитаемых святынь Арзамаса

Но хочу сказать, что кроме этой Чудесной Иконы, в этом храме есть ещё замечательные святыни. Это и чудотворная икона Божьей матери с грошиками, и Икона-«мученица» с образом Божьей Матери, порубленная каким-то ненавистником прямо по ножкам младенца-Христа и по глазам Божьей Матери. Случилось чудо, и глаза Божьей Матери проявились выше рубленной раны. Всё это можно увидеть там своими глазами.

Ну и, наконец, есть икона Небесного покровителя этого монастыря — Святого Николая Чудотворца, Святителя Мирликийского. С этим образом связана чудесная история.

Эту икону подарили в монастырь как икону Святого Дмитрия Святителя Ростовского, такая она была тёмная, и те, кто дарил решили по одеждам, что это именно Святитель Димитрий. Эту большую по размерам икону повесили в храме. И вот через какое-то время икона начала очищаться сама, и, в конце концов, насельницы монастыря со временем разглядели, кто на самом деле, изображен на иконе. Монахини были несказанно рады.

Как они сами рассказывали, они поняли, что батюшка Николай Чудотворец взял их под своё попечительство. Ну и мы, приезжающие в этот монастырь, приезжаем в гости к святителю Николаю.

Обязательно посетите этот монастырь, вдохните себе в сердце струю Благодати, и Вам обязательно захочется сюда ещё вернуться.

Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Избавление от бед страждущих»

Кондак 1

Возбрани врагом нашим озлобляти нас и от Господа нашего отлучати, а нас сподоби пети Тебе с радостию: Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Икос 1

Ангелов множество, по Твоему, Мати наша, велению, ополчаются на избавление наше грозно, Ты же приими молитву сию нашу:

Радуйся, Ангелов на спасение наше посылающая.
Радуйся, Царице горних чинов, их небесную помощь нам дающая.
Радуйся, Ангелам хранити нас повелевающая.
Радуйся, Воинством Ангельским врагов наших поражающая.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 2

Видя бедствующие толикую и таковую помощь Твою сердечно Тя призывающим, наставляют тем пети Сыну Твоему непрестанно: Аллилуиа.

Икос 2

Разумеют мнози, яко дарова Тя Сын Твой, Избавление от бед страждущих, призывающим Тя сице:

Радуйся, бедствующих Мати. Радуйся, страждущих утешение. Радуйся, безнадежных надеждо. Радуйся, беспомощных помоще. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 3

Сила Вышняго дарова Тя на помощь и спасение миру, в бедах погибающу, и кто Тобою избавлен бысть, поет Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи непостижимую любовь к роду человеческому, кии слезы не отвергла еси, и того не принудила призвать Тя, вопиюще:

Радуйся, бедствующих скорое услышание. Радуйся, плененных свобождение.
Радуйся, погибающих быстрое спасение. Радуйся, печальных и скорбных утешение.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 4

Буря несчастий налетает на ны. Спаси нас, погибающих, спаси, Избавление от бед страждущих, бурю погибельную на земле укрощающая и приемлющая нашу песнь: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша человечестии роди всю Твою к христианом дивную любовь и Твое мощное избавление от всяких находивших на них лютых, научишася пети Тебе:

Радуйся, человеческого рода от бед Избавление. Радуйся, уныния прогонительнице. Радуйся, бурь житейских прекращение. Радуйся, радости по скорби нам подательнице. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 5

Боготечной звезде подобящаяся, мрак и темноту в грехолюбивых сердцах разгоняющая, да во свете Твоея любви узрят Господа и вопиют Ему: Аллилуиа.

Икос 5

Видяще людие Российстии Твое нечаянное от многообразных бед избавление, радостно поют сице:
Радуйся, в бедах наших Отъятельнице. Радуйся, печалей наших отгнание.
Радуйся, в скорбех наше утешение. Радуйся, в радостех наше воздержание.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 6

Проповедают помощь Твою и любовь Твою, Мати, все исцеленные, утешенные, оправданные и спасенные Тобою от бед и поют Твоему Высокодержавному Сыну: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия нам свет спасения во мгле погибели, окружившей нас, и наставил есть пети Тебе:
Радуйся, мглу греха разгоняющая. Радуйся, тьму греховную истребляющая.
Радуйся, мрак души моея просвещающая. Радуйся, светом радости душу мою ободряющая.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 7

Хотящим нам конечному отчаянию предатися отовсюду бедам належащим, помыслихом о Тебе, Избавление от бед страждущих, и ободрихомся, и утешихомся, поюще Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 7

Новую и нежданную показа Ты нам милость Свою, под Державную руку Твою нас восприявши, и отсюда вопием Ти:

Радуйся, Царица Державная. Радуйся, под Твою Державу нас восприявшая.
Радуйся, защиту Твою нам даровавшая. Радуйся, врагов наших поражение.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 8

Странное чудо — на погибель обреченные, в нуждах томящиеся, бесчисленные внезапу спасение и избавление получают от Тебе, Вселюбящей Мати, поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вси сущии во мраце скорбей, вси обуреваемые бурей несчастий, приидите к доброму пристанищу и нашему поможению — покрову Девы, Избавление от бед страждущих, вопиюще Ей: Радуйся, от глада нас избавляющая. Радуйся, вредоносящее естество от растительного мира отгоняющая. Радуйся, посевы, и леса, и все растущее от погибели спасающая.
Радуйся, земледельцев скорбящих утешение и отрада благословенная.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 9

Все существо человеческое хвалит Тя, вси воспевают Тя, многоразличное избавление ему несущую и вместо печалей радость подающую, поющим: Аллилуиа.

Икос 9

Витии и многоумнии обезумеша, видяще Твое быстрое, чудесное от бед страждущих избавление и умолкоша нам, поющим Ти:
Радуйся, чудесами нас укрепившая. Радуйся, беды чудесами истребившая.
Радуйся, чудесами нас вразумившая. Радуйся, иконою Твоею нас возвеселившая.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 10

Спасти хотя всякую душу человеческую любовию печешися о ней, дондеже не научиши ю пети Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 10

Стеною мир христианский хранящи и каждую душу от врагов ограждающи обретеся и проявися дивный образ Твой, «Избавление от бед страждущих», да прославим его, поклонимся и притецем к Твоему заступлению, Мати Божия, воспевая:
Радуйся, Избавительнице наша. Радуйся, наставнице наша. Радуйся, веселие наше.
Радуйся, вечная радосте наша. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 11

Пение непрестанное приносят Ти Тобою избавленнии и Тобою паки радость обретшии, Божественному Сыну Твоему поют радостно: Аллилуиа.

Икос 11

Светосияющим светилом лучезарным во мраце греха явися нам Твоя икона, «Избавление от бед страждущих», темже радуемся мы, грешнии, имуще таковую чудную икону Твою в храме своем, яко залог Твоего к нам и ко Обители нашей благоволения, и надеяся на Твоя матерния молитвы и скорое их услышание, умильно глаголем:

Радуйся, радостей источниче. Радуйся, печалей прогнание.
Радуйся, бед уменьшение. Радуйся, всякого покоя подательнице.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 12

Благодать от иконы Твоея, «Избавление от бед страждущих», текущая, исцелений струи обильно подающая и сердца веселием оживляющая, побуждает всех вольной волей пети о Тебе, Мати, Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Воспеваем Твоея иконы дивное обновление, воспеваем Твое милостивное на нас, грешных, призрение и, воспевающе, поем:
Радуйся, от смерти и вечного огня изымающая. Радуйся, мертвых воскрешающая.
Радуйся, предсмертное наше упование и защито. Радуйся, по смерти наше упокоение.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 13

О, Всепетая, Вселюбимая наша Мати, умилосердися ныне и помилуй нас, в лютых и безысходных бедах сущих, Единому сущу, нас избавляющу, и научи нас сердечно воспевати Богу, спасающему нас: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
Сей кондак глаголи трижды, и паки Икос 1, Кондак 1.

Молитва

О, Мати Божия, помоще и заступление наше! Егда возопиим, буди Избавлением нам, страждущим и погибающим от лютых бед, на Тя бо уповаем и всегда вседушно Тебе призываем умилосердися и помози, пожалей и избави от бед страждущих и погибающих нас, от лютых сетей лукаваго исхити, приклони ухо Твое, и наши слезные молитвы приими, и, якоже хощеши, упокой и обрадуй нас. Научи послушание Господу Богу приносити, всем сердцем, всею душею, всем естеством Сына Твоего возлюбити, плоды трудов достойны Ему приносити. Умири сердца наша, да в едином Духе и всеми делами нашими прославим Безначального Отца со Единородным Его Сыном и с Пресвятым Благим и Животворящим Его Духом, и Твое милостивное Матернее предстательство, ныне, и присно и во веки веков. Аминь

Тропарь, глас 4

Яко пресветлая звезда просия Божественными чудесы святый Твой образ, лучами благодати и милосердия Твоего озарив в нощи скорбей. Подаждь убо и нам, Всеблагая Дево, Избавление от бед страждущих, исцеление недугов душевных и телесных, спасение и велию милость.

Кондак, глас 8

Ко иконе Твоей, Пресвятая Госпоже, бедствующие с верою притекают, заступлением Твоим избавляемые от злых, но яко Мати Христа Бога и нас свободи от лютых обстояний, временных и вечных, да зовем Ти: Радуйся, Избавление страждущих от всех бед.

Величание

Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтим Образ Твой Святый, имже точиши исцеления всем, с верою притекающим.

Православный Церковный календарь

Кондак 1

Возбрани врагом нашим озлобляти нас и от Господа нашего отлучати, а нас научи пети Тебе весело:

Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Икос 1

Ангелов множество, по Твоему, Мати наша, велению, ополчаются на избавление наше грозно, Ты же приими молитву сию:

Радуйся, Ангелов на спасение наше посылающая.

Радуйся, Царице горних чинов, их небесную помощь нам дающая.

Радуйся, Ангелам хранити нас повелевающая.

Радуйся, Воинством Ангельским врагов наших поражающая.

Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 2

Видя бедствующие толикую и таковую помощь Твою сердечно Тя призывающим, наставляют тем пети Сыну Твоему непрестанно: Аллилуиа.

Икос 2

Разумеют мнози, яко дарова Тя Сын Твой, Избавление от бед страждущих, призывающим Тя сице:

Радуйся, бедствующих Мати.

Радуйся, страждущих утешение.

Радуйся, безнадежных надеждо.

Радуйся, беспомощных помоще.

Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 3

Сила Вышняго дарова Тя на помощь и спасение миру, в бедах погибающу, и кто Тобою избавлен бысть, поет Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи непостижимую любовь к роду человеческому, кии слезы не отвергла еси, и того не принудила призвать Тя, вопиюще:

Радуйся, бедствующих скорое услышание.

Радуйся, плененных свобождение.

Радуйся, погибающих быстрое спасение.

Радуйся, печальных и скорбных утешение.

Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 4

Буря несчастий налетает на ны. Спаси нас, погибающих, спаси, Избавление от бед страждущих, бурю погибельную на земле укрощающая и приемлющая нашу песнь: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша человечестии роди всю Твою к христианом дивную любовь и Твое мощное избавление от всяких находивших на них лютых, научишася пети Тебе:

Радуйся, человеческого рода от бед Избавление.

Радуйся, уныния прогонительнице.

Радуйся, бурь житейских прекращение.

Радуйся, радости по скорби нам подательнице.

Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 5

Боготечной звезде подобящаяся, мрак и темноту в грехолюбивых сердцах разгоняющая, да во свете Твоея любви узрят Господа и вопиют Ему: Аллилуиа.

Икос 5

Видяще людие Российстии Твое нечаянное от многообразных бед избавление, радостно поют сице:

Радуйся, в бедах наших Отъятельнице.

Радуйся, печалей наших отгнание.

Радуйся, в скорбех наше утешение.

Радуйся, в радостех наше воздержание.

Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 6

Проповедают помощь Твою и любовь Твою, Мати, все исцеленные, утешенные, оправданные и спасенные Тобою от бед и поют Твоему Высокодержавному Сыну: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия нам свет спасения во мгле погибели, окружившей нас, и наставил есть пети Тебе:

Радуйся, мглу греха разгоняющая.

Радуйся, тьму греховную истребляющая.

Радуйся, мрак души моея просвещающая.

Радуйся, светом радости душу мою ободряющая.

Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 7

Хотящим нам конечному отчаянию предатися отовсюду бедам належащим, помыслихом о Тебе, Избавление от бед страждущих, и ободрихомся, и утешихомся, поюще Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 7

Новую и нежданную показа Ты нам милость Свою, под Державную руку Твою нас восприявши, и отсюда вопием Ти:

Радуйся, Царица Державная.

Радуйся, под Твою Державу нас восприявшая.

Радуйся, защиту Твою нам даровавшая.

Радуйся, врагов наших поражение.

Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 8

Странное чудо — на погибель обреченные, в нуждах томящиеся, бесчисленные внезапу спасение и избавление получают от Тебе, Вселюбящей Мати, поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вси сущии во мраце скорбей, вси обуреваемые бурей несчастий, приидите к доброму пристанищу и нашему поможению — покрову Девы, Избавление от бед страждущих, вопиюще Ей:

Радуйся, от глада нас избавляющая.

Радуйся, вредоносящее естество от растительного мира отгоняющая.

Радуйся, посевы, и леса, и все растущее от погибели спасающая.

Радуйся, земледельцев скорбящих утешение и отрада благословенная.

Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 9

Все существо человеческое хвалит Тя, вси воспевают Тя, многоразличное избавление ему несущую и вместо печалей радость подающую, поющим: Аллилуиа.

Икос 9

Витии и многоумнии обезумеша, видяще Твое быстрое, чудесное от бед страждущих избавление и умолкоша нам, поющим Ти:

Радуйся, чудесами нас укрепившая.

Радуйся, беды чудесами истребившая.

Радуйся, чудесами нас вразумившая.

Радуйся, иконою Твоею нас возвеселившая.

Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 10

Спасти хотя всякую душу человеческую любовию печешися о ней, дондеже не научиши ю пети Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 10

Стеною мир христианский хранящи и каждую душу от врагов ограждающи обретеся и проявися дивный образ Твой, «Избавление от бед страждущих», да прославим его, поклонимся и притецем к Твоему заступлению, Мати Божия, воспевая:

Радуйся, Избавительнице наша.

Радуйся, наставнице наша.

Радуйся, веселие наше.

Радуйся, вечная радосте наша.

Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 11

Пение непрестанное приносят Ти Тобою избавленнии и Тобою паки радость обретшии, Божественному Сыну Твоему поют радостно: Аллилуиа.

Икос 11

Светосияющим светилом лучезарным во мраце греха явися нам Твоя икона, «Избавление от бед страждущих», темже радуемся мы, грешнии, имуще таковую чудную икону Твою в храме своем, яко залог Твоего к нам и ко Обители нашей благоволения, и надеяся на Твоя матерния молитвы и скорое их услышание, умильно глаголем:

Радуйся, радостей источниче.

Радуйся, печалей прогнание.

Радуйся, бед уменьшение.

Радуйся, всякого покоя подательнице.

Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 12

Благодать от иконы Твоея, «Избавление от бед страждущих», текущая, исцелений струи обильно подающая и сердца веселием оживляющая, побуждает всех вольной волей пети о Тебе, Мати, Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Воспеваем Твоея иконы дивное обновление, воспеваем Твое милостивное на нас, грешных, призрение и, воспевающе, поем:

Радуйся, от смерти и вечного огня изымающая.

Радуйся, мертвых воскрешающая.

Радуйся, предсмертное наше упование и защито.

Радуйся, по смерти наше упокоение.

Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 13

О, Всепетая, Вселюбимая наша Мати, умилосердися ныне и помилуй нас, в лютых и безысходных бедах сущих, Единому сущу, нас избавляющу, и научи нас сердечно воспевати Богу, спасающему нас: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Избавительница»

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Христе́, Све́те и́стинный, пода́ждь ми́ просвеще́ние восписа́ти похва́льная Пресвяте́й Ма́тери Твое́й, и воспою́ Тоя́ вели́кое к рабо́м Твои́м благоутро́бие.

Горе́, вы́ну сла́вимая, благоволи́ла еси́, Госпоже́, и ни́зу среди́ бе́дных просла́вити и́мя Свое́ благода́тию чуде́с от святы́я ико́ны Твоея́, Изба́вительнице.

Егда́ обита́тели ве́си, отча́явшеся от истребля́вшаго труды́ и́х пру́жия, притеко́ша со слеза́ми ко о́бразу Твоему́, Де́во, а́бие улучи́ша избавле́ние и, ра́дующеся, просла́виша ми́лость Твою́.

Десни́ца Твоя́, Влады́чице, просла́вися в кре́пости, и мно́жеством ми́лости Твоея́ яви́лася еси́ Покрови́тельница и Изба́вительница во спасе́ние бе́дствовавших.

Упова́ние христиа́ном, Помо́щнице су́щим в ско́рбех, моли́ Сы́на Твоего́ изба́витися вся́ких бе́д пра́зднующым свято́му о́бразу Твоему́, Изба́вительнице.

Ра́дуйся, бога́тство неистощи́мое ни́щих и си́рых Засту́пнице, ра́дуйся, спаса́ющая ве́рою и́мя Твое́, Де́во, призыва́ющих, ра́дуйся, уны́ния отгна́ние и ра́дости Пода́тельнице.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.

Госпо́дь мертви́т, его́же хо́щет, и живи́т Тобо́ю, Ма́ти Живота́, исполня́я моли́твы моля́щихся Тебе́, низведе́нных во а́д возво́дит и от гно́ища страсте́й воздвиза́ет Твои́м всемо́щным предста́тельством.

Заме́длившу иере́ю напу́тствовати умира́юща о́трока, егда́ о уме́ршем помоли́шася к Тебе́, Всеблага́я, и осени́ша ико́ною Твое́ю, Изба́вительнице, внеза́пу отроча́ оживе́ и воста́ здра́во Твое́ю и Сы́на Твоего́ животво́рною си́лою.

Живоно́сный Тя́ и всецеле́бный исто́чник, Богоневе́сто, позна́хом, раби́ Твои́: о́бразом бо Твои́м, Изба́вительнице, жи́знь и здра́вие подае́ши душе́вное и теле́сное и от бе́д избавля́еши прося́щих Твоего́ заступле́ния.

Нача́ло Христо́вых чуде́с Ты́ еси́, Пречу́дная Де́во, те́мже чудеса́ о́браза Твоего́ сла́вяще дне́сь, Изба́вительнице, мо́лимся Тебе́: посети́ рабы́ Твоя́ благода́тию Твое́ю, неду́гов, зо́л и ве́чныя сме́рти изыма́ющи ны́.

Греха́ми умерщвля́емую ду́шу мою́ оживотвори́, Влады́чице, я́ко по Бо́зе вся́ могу́щая, и обдержа́щих мя́ страсте́й изба́ви, да, плене́ния стра́стнаго свобожде́н, благода́рственно Тя́ велича́ю.

Напра́ви, Чи́стая, к тишине́ безстра́стия во глубину́ зо́л влеко́ма раба́ Твоего́ и не попусти́ ми́ поги́бнути, прося́щему Твоея́, Изба́вительнице, ми́лости, Тобо́ю бо ве́рнии, покрыва́еми, спаса́ются.

Седа́лен, гла́с 3:

Пресвяти́и ру́це Твои́, и́миже носи́ла еси́ Нося́щаго вся́, простри́ к Нему́, Присноде́во Изба́вительнице, и моли́твами Твои́ми изба́ви ны́ гне́ва Его́, гре́х ра́ди дви́жимаго, отводя́щи лю́тая наведе́ния и те́х ра́ди быва́ющую лю́дем тугу́ и уны́ние, и спаси́ в ми́ре души́ на́ша.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ на о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Разуме́ша ве́рнии дела́ бла́гости Твоея́, Влады́чице, и вни́де ра́достный тре́пет в сердца́ и́х, внегда́ бо смути́тися душа́м и́х от бе́д и неду́гов, ми́лость Свою́, Благослове́нная, помяну́вши, ико́ною Твое́ю изшла́ еси́ на избавле́ние люде́й Твои́х.

Уведе́вшии о пресла́вном чудеси́ могу́щества Твоего́, Богоро́дице, во оживле́нии о́трока, устреми́шася от разли́чных ме́ст к о́бразу Твоему́, Изба́вительнице, и, прие́млюще исцеле́ния, с весе́лием Тя́ велича́ху.

Милосе́рда су́щи, Чи́стая, я́ко Всеблаго́е Сло́во на спасе́ние на́ше воплоти́вшая, по́мощи и избавле́ния Твоего́ не лиши́ на́с, с ве́рою притека́ющих к чудотво́рней ико́не Твое́й, Изба́вительнице.

Ты́ похвала́ ве́рных, Ма́ти Всепе́тая, Ты́ киво́т святы́ни, освяще́ние подаю́щая, Ты́ целе́б исто́чник неисчерпа́емый и от бе́д Изба́вительница моля́щихся Тебе́ пред святы́м о́бразом Твои́м.

Неду́гами угнета́емых и искуше́ний бори́теля, избавля́й на́с от си́х, Богороди́тельнице, и в ча́с исхо́да не преда́ждь ду́ш на́ших на одоле́ние супоста́том, да воспева́ем вели́чия Твоя́.

Непобеди́мая Воево́до вожде́й и во́инств христиа́нских, христолюби́вое во́инство, щито́м ве́ры и Креста́ вооруже́нных, победоно́сны явля́й, избавля́ющи от все́х наве́тов вра́жиих.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

В ско́рби ма́ле наказа́ние Сы́на Твоего́ бы́сть обита́телем ве́си, и, поболе́вше, призва́ша Тя́, Ма́терь щедро́т, и Тобо́ю возста́ша от отча́яния и возвесели́шася, роса́ бо благода́ти, я́же от ико́ны Твоея́, исцеле́ние и́м бы́сть.

Благода́ть точа́щую ико́ну Твою́, Изба́вительнице, ве́рному Твоему́ рабу́, с собо́ю всегда́ носи́вшу, возбрани́ла еси́, Госпоже́, скрыва́ти ю́ от ве́рных, да избавля́ются от бе́д и неду́гов прибега́ющии к Тебе́.

Тобо́ю, Всеми́лостивая Влады́чице, свобожде́ние от лю́тых ниспосла́ся, прите́кшим с ве́рою ко свято́му о́бразу Твоему́, наде́жда же, покро́в и неруши́мо весе́лие дарова́ся скорбя́щим, Богора́дованная.

Ужасо́шася бе́дствовавшии о бога́тстве даро́в Твои́х, Де́во, в чудесе́х от о́браза Твоего́, к нему́же припа́дающе, ра́достно взыва́ху: вои́стину Ты́ еси́ Изба́вительница от все́х бе́д.

Ра́досте А́нгелов и челове́ков, свобо́дна мя́ печа́лей жите́йских сотвори́ и бу́дущия тесноты́ изба́ви и ве́чнаго огня́ ма́терним дерзнове́нием Твои́м, Всеблага́я, от бе́д Изба́вительнице.

Богоизбра́нная Присноде́во, в руне́ ороше́нном предви́денная дре́вле, окропи́ росо́ю благода́ти изсо́хшую зе́млю се́рдца моего́ и плодоно́сну соде́лай ду́шу мою́ благи́м дея́нием и зре́нием.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, Богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Ки́й у́м пости́гнет, Госпоже́, держа́ву кре́пости Сы́на Твоего́, изве́дша лю́ди Своя́ из земли́, ея́же вереи́ закле́пи ве́чнии, и Тебе́, Ма́терь Свою́, соде́лавша враго́м стра́шну, из чре́ва а́дова избавля́ющую призыва́ющия Тя́.

Ки́й язы́к изъясни́т всепобежда́ющую си́лу Твою́, Влады́чице! Еди́но бо то́чию подо́бие лица́ Твоего́, я́ко о́гнь, опаля́ет зло́бныя ду́хи, лю́ди же Твоя́ врачу́ет и ра́дует, его́же благогове́йно лобыза́ем, раби́ Твои́.

Ко́е сло́во изобрази́т вели́чие чуде́с Твои́х, Всеми́лостивая от бе́д Изба́вительнице! То́чию бо принесе́ся свята́я ико́на Твоя́ к лю́те мучи́мей бесо́м, а́бие исчезе́ мучи́тель, и исцеле́нная велегла́сно просла́ви си́лу Твою́.

От оби́лия благода́ти, прису́щей о́бразу Твоему́, Богоневе́сто, коли́ко бесну́емых и ины́х неду́жных Тобо́ю исцеле́ша, коли́ко скорбя́щих на весе́лие приложи́ся, с ве́рою прите́кших ко ико́не Твое́й.

О, вели́каго милосе́рдия Твоего́, Богороди́тельнице, благоволи́вшая чудотво́рным о́бразом Твои́м пребыва́ти у на́с! Что́ воздади́м Ти́ за благода́ть, ю́же яви́ла еси́ на́м, дарова́вши хра́му сему́ толи́ко свяще́нное бога́тство?

О Всепе́тая Ма́ти, держа́вный покро́ве ми́ра! Храни́ от все́х бе́д чту́щия Тя́, спобори́ и́м на враги́ христиа́нская необори́мою си́лою Твое́ю.

Конда́к, гла́с 8:

Ко ико́не Твое́й, Пресвята́я Госпоже́, бе́дствовавшии с ве́рою прите́кше, заступле́нием Твои́м изба́вишася от злы́х, но я́ко Ма́терь Христа́ Бо́га, и на́с свободи́ от лю́тых обстоя́ний, вре́менных и ве́чных, да зове́м Ти́: ра́дуйся, Изба́вительнице на́ша от все́х бе́д.

И́кос:

Соше́дшиися во хра́ме се́м, просла́вим пресла́вный хра́м Божества́, Пресвяту́ю Де́ву, пред о́бразом Ея́ со благогове́нием вопию́ще: ра́дуйся, Боже́ственныя сла́вы селе́ние; ра́дуйся, Влады́чице Небесе́ и земли́. Ра́дуйся, неистощи́мый исто́чниче чуде́с; ра́дуйся, всемо́щное врачева́ние неду́жных. Ра́дуйся, Прогони́тельнице де́монов; ра́дуйся, мертвеце́в оживле́ние. Ра́дуйся, оби́телей Горы́ Твоея́ покро́ве; ра́дуйся, и́ноков те́плое предста́тельство. Ра́дуйся, ве́рных Засту́пнице; ра́дуйся, спасе́ние ро́да христиа́нскаго. Ра́дуйся, Е́юже возсиява́ет ра́дость; ра́дуйся, Е́юже печа́ль престае́т. Ра́дуйся, Изба́вительнице на́ша от все́х бе́д.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Сотвори́ с на́ми по мно́жеству ми́лости Твоея́, Богоро́дице, и изми́ на́с по чудесе́м Твои́м, и да постыдя́тся от вся́кия си́лы, и кре́пость да сокруши́тся явля́ющих зла́я рабо́м Твои́м, о Тебе́ пою́щим: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Тебе́, Де́во, халде́йская пе́щь проо́браз иму́щи, о́троки росо́ю прохлажда́ше посреде́ пла́мене. Те́мже и на́с, о́браз Тво́й иму́щих, во огни́ искуше́ний прохлади́ и неопали́мы соблюди́ благода́тию Сы́на Твоего́, да пое́м Ему́: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Седмери́цею разжига́емыя стре́лы седми́ смертоно́сных страсте́й, я́же испуска́ет возстаю́щий на ны́ седмигла́вый зми́й диа́вол, угаси́ и сокруши́, Влады́чице, да, я́коже о́троцы неврежде́ннии, пое́м: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Седмисве́щный свети́льник разуме́ем Тя́, Богоблагода́тная Мари́е, седмию́ дара́ми Ду́ха светя́щий ве́рным, облагодати́ у́бо и уще́дри пою́щих о Тебе́, Пода́телю благи́х: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Тя́, Госпоже́, иму́ще милосе́рдия неиждива́емое сокро́вище и святу́ю ико́ну Твою́, Изба́вительнице, в покро́в оби́тели и во избавле́ние от бе́д, Сы́ну Твоему́ о Тебе́ пое́м: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Я́ко Царя́ ца́рствующих Ма́терь, мо́лим Тя́, Влады́чице: оте́честву на́шему и христолюби́вому во́инству бу́ди несокруши́мая кре́пость, подаю́щи и́м блага́я, пою́щим: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть; тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Я́коже трие́ о́троцы, храни́мии во огни́, поя́ху и благословля́ху Бо́га, та́ко и ве́рнии, Тобо́ю, Благослове́нная, изба́вльшеся от огня́, бе́д и неду́гов, вся́ дела́,— взыва́ху,— Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Я́коже от зловре́дных пруго́в изба́вила еси́ пре́жде к о́бразу Твоему́ прите́кших, Богоро́дице, та́ко и ны́не не преста́й от те́х и вся́каго вреда́ избавля́ти оби́тель сию́, Го́ру, Росси́ю и повсю́ду правосла́вныя, да сла́вим Тя́ во ве́ки.

Я́коже уме́рша, осене́нна ико́ною Твое́ю, Де́во, оживи́ла еси́, оживотворя́й и на́с, отводя́щи от смертоно́снаго пути́ и наставля́ющи на стезю́ ве́чнаго живота́, да, спаса́еми Тобо́ю, превозно́сим Тя́ во ве́ки.

Я́коже повеле́ла еси́ рабу́ Твоему́ не скрыва́ти от ве́рных благода́ти, точа́щияся от свята́го о́браза Твоего́, Всеблага́я Изба́вительнице, источа́й сию́ и на́м, рабо́м Твои́м, да прославля́ем Тя́ во ве́ки.

Я́коже мно́гих исцели́ла еси́, Госпоже́, от мучи́тельства де́монскаго и ины́х неду́гов, и на́с свобожда́й боле́зней душе́вных и теле́сных и от все́х сете́й вра́жиих, да воспева́ем Тя́ во ве́ки.

Я́коже А́нгел воодушеви́ Гедео́на на побежде́ние мадиа́млян, воодушевля́й, Всецари́це, и сла́вящия Тя́, вся́кое шата́ние враго́в низлага́ющи, да благословля́ем Тя́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

И́ночествующии сея́ оби́тели, к Ма́тери Го́спода Вы́шняго притеце́м дне́сь, моля́щеся пред чудотво́рною ико́ною Ея́, е́юже посети́ скорбя́щия и сотвори́ избавле́ние лю́дем Свои́м.

Ще́драго ро́ждшая и Ми́лостиваго Влады́ку и Изба́вителя все́х, покажи́, Всеблага́я, щедро́ты Твоя́ на на́с, пра́зднующих честно́му о́бразу Твоему́, и сотвори́ избавле́ние от бе́д лю́дем Свои́м.

В Тебе́, Богоро́дице, воздви́же Сы́н Тво́й ро́г спасе́ния на́м, укрепи́ у́бо рабы́ Твоя́ служи́ти Ему́ преподо́бием и пра́вдою пред Ни́м вся́ дни́ живота́ на́шего и твори́ избавле́ние от бе́д лю́дем Свои́м.

При́зри, Де́во Изба́вительнице, на моли́твенныя воздыха́ния на́ша, не оста́ви ны́ безпомо́щны во искуше́ниих и бу́ди Моли́твенница ко Го́споду, да пода́ст грехо́м на́шим проще́ние и избавле́ние от бе́д лю́дем Свои́м.

Госпоже́ Всеми́лостивая, не преста́й Го́ру Твою́ и оби́тель сию́, Росси́ю и вся́ правосла́вныя посеща́ти благода́тию и твори́ти избавле́ние от бе́д лю́дем Свои́м.

Хода́таицу о на́с, Сло́ве Бо́жий, предлага́ем Ма́терь Твою́, от Нея́же воплоти́лся еси́ на спасе́ние на́ше, моли́твами Ея́ прости́ и поми́луй на́с, Незло́биве, согреша́ющих Тебе́, и сотвори́ избавле́ние от бе́д лю́дем Твои́м.

Свети́лен.

Ма́ти Све́та у́мнаго, просвети́ песносло́вящыя Тя́ пред лучеза́рною ико́ною Твое́ю, мра́к страсте́й на́ших прожени́ и осия́ния пра́ведных прича́стники ны́ сотвори́ Твои́м предста́тельством, Преблагослове́нная.

Рубрики: Разное

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *