МАКЕЕВСКИЙ ИЛЬЯ-ПРОРОК

‍МАКЕЕВСКИЙ ИЛЬЯ-ПРОРОК. На годовщину обретения мощей преподобного Илии Макеевского. .Почти сто лет назад, в период церковных гонений и войны, Макеевка – город-спутник Донецка – обрёл своего молитвенника и покровителя. Им стал схимонах Илия (Ганжа), удивительный подвижник, вернувшийся с Афона почти столетним старцем в родной город. Утешитель и прозорливец – многие называли его «наш Илья-пророк». Шесть лет назад он был прославлен как местночтимый святой. 28 мая 2012 года состоялось обретение мощей преподобного. .Афонско-Макеевский святой .О житии преподобного схимонаха Илии до его возвращения с Афонской горы на родную землю, к сожалению, сохранилось мало сведений. Сам он редко что-либо рассказывал о почти девяностолетнем периоде своей жизни. .Известно, что родился Илья Яковлевич Ганжа (мирское имя преподобного) в 1837-м году в Макеевке – тогда это был посёлок Миусского округа области Войска Донского. Его подвижническая жизнь началась приблизительно в возрасте 15 лет, когда юноша оставил родительский дом. «Пошёл искать святые места», ‒ как он сам об этом однажды упомянул. Как и когда он оказался на Святой Афонской Горе, нам неизвестно. Много лет святой подвизался там в Ильинском скиту. Характер его подвига остается скрытым от нас. Лишь однажды в разговоре с кем-то преподобный упомянул, что его келья находилась в труднодоступном месте и еду ему подавали туда с помощью верёвки. .Предположительно в начале XX века схимонах Илия покидает гору Афон. Некоторые сведения позволяют считать, что после этого он оказался в Киево-Печерской лавре.

Преподобный Илия Макеевский: даже фашисты считали его святым

Однако и здесь тихой молитвенной жизни монахов помешали притеснения советских безбожников. Преподобный был вынужден оставить и Киевскую обитель. .По многим свидетельствам очевидцев, достоверно известно, что уже в 1927-м году схимонах Илия вновь оказался в родной Макеевке (тогда – город Дмитриевск). «Вернулся сюда умирать», ‒ говорил старец. На тот момент ему исполнилось уже 90 лет. Долгое время он посещал здесь Свято-Троицкий храм в селе Калиново, находящемся близ города. С закрытием храма в 1936-м году преподобный перебрался в саму Макеевку.

ЖИТИЕ СХИМОНАХА ИОАКИМА (Симеона Ульянова)

Сведений о его жизни сохранилось, к сожалению, очень мало; некоторые из них пока еще до конца не уточнены. Из ставленических грамот известно, что до пострига иеросхимонаха Иоакима звали Симеон Ульянов. Живя в миру, он отличался благочестием. 25 января ст. ст. 1679 года в соборной церкви Успения Божией Матери г. Ростова Симеон Ульянов был рукоположен во иереи митрополитом Ростовским и Ярославским Ионой Сысоевичем для служения в храме святого великомученика Георгия села Юрьевское Угличского уезда. Затем, вплоть до 1707 года, проходил свое священническое служение в храме Единоначальной Троицы села Мимошна (по соседству с селом Княжевым). Имел по крайней мере двух сыновей, один из которых — Иоанн был в последствии священником, а другой -Иаков пономарем в храме села Мимошна.
В 1707 году иерей Симеон овдовел, после чего поступил в число братии Воскресенского монастыря, приняв постриг с именем Сергий. По обычаю того времени вдовый священник, поступив в монастырь, не имел права совершать священнослужение, чтобы сначала навыкнуть смирению и послушанию.
Лишь 23 августа 1712 года епископом Ростовским и Ярославским Георгием дано было иеромонаху Сергию письменное благословение принимать исповедь и совершать богослужения.
После 1718 года иеромонах Сергий принимает схиму (предположительно с именем Иоаким).
Из пропавшей грамоты известно, что ои проводил подвижнический образ жизни: носил вериги, питался хлебом и водой, выдолбил для себя дубовый гроб-колоду, в которой и спал.
Дата кончины его неизвестна, но предположительно старец преставился между 1718-1731 годами.
Обретены мощи иеросхимонаха Иоакима были случайно. Во время войны в Воскресенском монастыре находился склад одной из частей Северного флота. 14 сентября, в день памяти преподобного Симеона Столпника, в подклете Воскресенского собора проводились земляные работы. На метровой глубине была найдена хорошо сохранившееся дубовая колода, а в ней мощи схимника.
По свидетельству очевидцев (некоторые из них живы и сейчас), колоду вынесли на улицу, мощи поставили стоя, прислонив к стене. Собралось множество местных жителей, школьников из близлежащих школ. Некоторые отрывали се. бе части одежды и даже плоть от мощей, кто-то снял с монаха сапога.
Спустя некоторое время колоду с мощами погрузили в кузов грузовика и в этот момент раздался громовой голос ("как будто гром прогремел"): "Вернусь через 50 лет". Все собравшиеся были потрясены. Кто-то упал навзничь, женщины плакали, некоторые стояли на коленях.
В течение некоторого времени мощи находились в Угличском музее, а затем, чтобы "не смущать" местное население, были переданы в Ярославский медицинский институт на кафедру судебной медицинской экспертизы, где сдужили наглядным пособием для студентов (схимник лежал полностью обнаженным, под стеклянным футляром); колода, схима и две грамоты остались в Угличе.
В начале 90-х годов о нетленных мощах, которые находились в медицинском институте, узнало духовенство г. Углича. Благодаря многим усилиям благочинного Угличского благочиния протоиерея Владимира Бучина, ходатайству Высокопреосвященнейшего Михея, архиепископа Ярославского и Ростовского, 28 декабря 1995 года состоялась передача мощей иеросхимонаха Иоакима Православной церкви. В тот же день мощи были перевезены в храм царевича Димитрия "на поле" г. Углича, где архиепископ Михей в сослуженни местного духовенства и в присутствии множества мирян отслужил первую панихиду по приснопамятному старцу. После панихиды Владыка, обращаясь к верующим, сказал: "Нетление мощей еще не является доказательством святости человека. Для того, чтобы прославить угодника Божиего, церковь требует свидетельства о чудесах, исходящих от мощей. Но как вы знаете, раньше религия подвергалась очень большим гонениям. Поэтому вполне возможно, что схимонах Иоаким не мог проявить своей святости и каких-либо чудес по той причине, что для человека, над которым бы он эти чудеса совершил, да и для него самого последствия были бы очень плохими.

Преподобный Илия Макеевский

Но теперь мы надеемся, что то время прошло, все изменилось, и теперь от схимонаха Иоакима могут быть и различные чудеса, и помощь, и исцеление. А в данный период, пока он не канонизирован и не прославлен, как святой, мы будем совершать у гроба ето панихиды, молитвенно взывать к его помощи во всех наших бедах и скорбях.
Да упокоит Господь душу схимонаха Иоакима".
И действительно по прошествии нескольких лет уже известны случаи чудесной помощи иеросхимонаха Иоакнма (в частности, исцеления от неизлечимых болезней).
После возрождения в конце 90-х годов Воскресенского мужского монастыря возник вопрос о перенесении нетленных мощей старца в обитель, где он совершал несколько столетий назад свой монашеский подвиг, и где обрел покой после своей кончины.
Наконец, 10 августа 2001 года по благословению архиепископа Михея состоялось торжественное перенесение мощей иеросхимонаха Иоакима из храма царевича Димитрия "на поле" в Воскресенский монастырь. Крестный ход, в котором приняли участие духовенство и множество верующих, возглавил Преосвященнейший Иосиф, в то время епископ Угличский.
После Божественной литургии Владыка Иосиф обратился с проповедью, в которой высказал надежду, что со временем иеросхимонах Иоакнм будет прославлен Богом в лике святых Русской Православной Церкви.
Надеемся, что угличане и впредь будут прибегать в своих нуждах к помощи угодника Божия, мощи которого покоятся в храме Смоленской иконы Вожией Матери "Одигитрня" у левого клироса Воскресенского монастыря.

Просим всех, кому известны достоверные случаи благодатной помощи иеросхимонаха Иоакима сообщать о них в нашу обитель.
 

Макеевский Илья

Акафист Преподобному Илии Макеевскому (1837-1946)

Кондак 1
Избранный чудотворе и изрядный угодниче Христов, отче Илие преподобне, всем, прибегающим к тебе, молитвенное заступление. Прославляя Господа, прославльшаго тя, со умилением похвальная тебе приносим пения:
Радуйся, Илие преподобне, теплый молитвенниче о душах наших.

Икос 1
Велика Совета Ангел и мира Творец избра тя от лет отроческих на служение Себе; ты же, послушание истинное Богу являя, нд Горе Афонстей во смирении и иночестем подвизе пребыл еси, мы же, промышлению Его о тебе дивящеся, с верою зовем:
Радуйся, лозы Христовы истинная поросле.
Радуйся, измлада путь спасения избравый.
Радуйся, правил веры изрядный рачителю.
Радуйся, Мира Горняго умильный яснозрителю.
Радуйся, иноков преславное украшение.
Радуйся, в миру сущим истинное поможение.
Радуйся, притекающих к тебе скорое утешение.
Радуйся, земли Донецкия украшение.
Радуйся, Илие преподобне, теплый молитвенниче о душах наших.

Кондак 2
Видя Царь Небесный истинное желание твое спасение обрести, приведе тя в сад дивный Божией Матери — на Гору Афонскую: тамо бо, в подвизе смирения, послушания, терпения духовно возрастая, Господеви пел еси: Аллилуиа.

Икос 2
Разум небесный в дар от Бога приим, оставил еси дом отчий и вся прелести мира Царствия ради Божия и правды Его. Сего ради, похвальная глаголюще, зовем ти:
Радуйся, чадо Церкви Христовы верное.
Радуйся, образе кротости духовныя.
Радуйся, яко к докродетели от юности навыкл еси.
Радуйся, яко в законе Господни поучался еси день и нощь.
Радуйся, яко, отечество земное оставив, к небесному устремился еси.
Радуйся, юность свою в дар Господеви принесый.
Радуйся, от Господа помощь и прозрение духовное восприемый.

Как один молитвенник город вымолил… О прп. Илие Макеевском.

Радуйся, благодатные дары, данные тебе, преумноживый.
Радуйся, Илие Преподобне, теплый молитвенниче о душах наших.

Кондак 3
Силою Вышняго осененный, иноческое поприще проходя, духовным ведением люту годину во отечествии твоем прозревая, многия люди ко угождению Богу наставил еси. Мы же, к заступлению твоему притекающе, зовем: Аллилуиа.

Икос 3
Имея в сердце твоем истинную любовь ко Творцу всех, добрым подвигом потрудився, равноангельское житие стяжал еси. Мы же во умилении и радости глаголем сице:
Радуйся, смиреним и послушанием Христу подражавый.
Радуйся, небесныя дарования стяжавый.
Радуйся, бдения и службы церковныя ревнителю.
Радуйся, ближним яко самому Господу послуживый.
Радуйся, алчущия и жаждущия духовно насытивый.
Радуйся, яко скорбящим был еси утешение.
Радуйся, яко болящим был еси отрада.
Радуйся, о тяжко труждающихся в недрех земных пред Богом ходатаю.
Радуйся, Илие преподобне, теплый молитвенниче о душах наших.

Кондак 4
Бури искушений и напастей, во Отечествии твоем, от нечестивых гонителей на Церковь воздвизаемыя не устрашився: пришел еси во град Макеевку, и светильник во тьме седящим явился еси. Обители Горния являяся истинный гражданин, с Вышними силами поя Богови: Аллилуия.

Икос 4
Слышав скорби и тяготу народа Божия, оставив тишину безмолвия, любовию Христовою уязвляем, на Него же все упование твое возложил еси: моли даровати и нам, немощным, милости Христа Бога, да согласно поем ти:
Радуйся, иго Христово на себе восприявый.
Радуйся, во уделе Божией Матери рабе благий и верный.
Радуйся, плоть твою духови покоривый.
Радуйся, в сонме Афонских преподобных просиявый.
Радуйся, яко и во отечествии твоем предивный чудотворец явился еси.
Радуйся, смирением Господеви угодивый.
Радуйся, сосуд, сокровищ добродетелей, собою явивый.
Радуйся, в подвизех твоих Царя Небеснаго прославивый.
Радуйся, Царство Небесное в себе еще в земнем житии носивый.
Радуйся, Илие преподобне, теплый молитвенниче о душах наших.

Кондак 5
Богосветлое светило яви тя Господь: искусный бо делатель умныя молитвы являяся, источник приснотекущия благодати обрелся еси; и души отчаянных, светом истинныя веры озарив, ко Христу привел еси; поя Тому песнь: Аллилуия.

Икос 5
Видевше людие тя, отче Илие, велия молитвенника, со тщанием притекаху к тебе, яко же древле народ Израиля ко пророку Божию Илии; ты же, силу духа пророча в себе носяй, верное заступление чадом Церкви был еси; не остави и нас, грешных, вопиющих ти таковая:
Радуйся, молитвенниче о нас дерзновенный.
Радуйся, силою молитвы древнему пророку подобный.
Радуйся, изрядным смирением твоим духов злобы посрамивый.
Радуйся, незлобием твоим многия кротости научивый.
Радуйся, денно и нощно псалмопением благоухавый.
Радуйся, чистоты духовныя и телесныя усердный хранителю.
Радуйся, Пустыни Афонския яко шипок благовонный украшение.
Радуйся, яко вся просимое от Господа получивый.
Радуйся, Илие преподобне, теплый молитвенниче о душах наших.

Кондак 6
Вещает цветник духовный — Гора Святая труды и подвиги твоя, духоносне отче наш Илие; бдением бо, пощением, самоуничижением, ветхаго в себе побеждая, силою Духа Святаго облеклся еси, яко же Елисей милотию Ильиною, и со Ангелы воспеваеши: Аллилуия.

Икос 6
Возсия в сердце твоем свет любве Божественныя, Боговидцу Моисею уподобляяся, во отечество твое пришел еси, да люди ко Отечеству Небесному направиши; мы же, уповая на заступление твое, взываем сице:
Радуйся, храм нерукотворный в сердце твоем возведый.
Радуйся, множество храмов рукотворных во граде твоем предрекий.
Радуйся, смирением облекийся яко ризою нетленною.
Радуйся, во обители пророка Илии житием твоим просиявый.
Радуйся, волю свою воли Христовой поработивый.
Радуйся, не имый где главы преклонити, многия духовно обогативый.
Радуйся, по слову Христову, любити врагов научивый.
Радуйся, яко сердца гонящих тя кротостию твоею умягчивый.
Радуйся, Илие преподобне, теплый молитвенниче о душах наших.

Кондак 7
Хотяй Человеколюбец Господь всем спастися и в разум истины приити, яви тя светильника земли нашея; научил бо многия любви Божией и благочестию; темже и нас сирых, во тьме греховней блуждающих, не остави, но моли за ны Христа Бога, да поем Ему: Аллилуиа.

Икос 7
Новаго тя избранника Божия видяще: немощныя исцеляюща, утешение и молитвенное предстательство малодушным подающа; темже и за пределы града твоего изыде вещание чудес твоих; мы же, чада твоя, хвалу тебе принося, тако рцем:
Радуйся, наставниче наш прелюбезный.
Радуйся, прозорливый целителю недугов душевных и телесных.
Радуйся, помощниче скорый в бедах сущим.
Радуйся, грядущая, яко настоящая, вещавый.
Радуйся, ангелов собеседниче преславный.
Радуйся, тьмою безбожия ослепленныя светом исполнения Евангельских заповедей просветивый.
Радуйся, житием твоим милосердия и добродетели пречудный проповедниче.
Радуйся, молитвенному деланию многия научивый.
Радуйся, Илие преподобне, теплый молитвенниче о душах наших.

Кондак 8
Странное явление видяще, Илие преподобне, притекшу тебе ветхим старцем во отечествие твое, да людем послужиши, железными бо оковы взор твой на мир сей затворивый; среди житейскаго моря, яко в безмолвней пустыни, пребыл еси, пути к Горнему Иерусалиму взыскуя, в нем же предстоя, с веселием поеши: Аллилуиа.

Икос 8
Весь еси желанием небесным исполненный, не остави и нас, молитвою твоею ограждаемых, мы же, надеждою облекшеся о заступлении твоем пред Владыкою всех, с любовию и радостию величаем тя, зовуще:
Радуйся, зрением ума херувимом уподобившийся.
Радуйся, серафимом, пламенеющим сердцем ко Господу, подобен бывый.
Радуйся, усердно чтущих тя ходатаю непостыдный.
Радуйся, мглу страстей душевредных помощию Божиею победивый.
Радуйся, правоверным воином духовный споборниче.
Радуйся, супостаты молитвою твоею посяцаяй.
Радуйся, милость Всевышняго к чадом твоим приклонивый.
Радуйся, и о всем мире ходатаю неусыпный.
Радуйся, Илие преподобне, теплый молитвенниче о душах наших.

Кондак 9
Всякое естество человеческое дивится, преподобне Илие: како нощными бдениями пустыню озаряя, в подвизе же молитвенном не ослабен до конца претруднаго твоего жития пребыл еси: умоли Господа Сил стяжати добродетель сию и нам недостойным, поющим Ему: Аллилуия.

Икос 9
Витийство всякое не может изрещи любовь твою; многим бо, притекающим к тебе в недоумении, благий совет подал еси, многия заблуждающаяся кротко вразумил еси, болящим врач являяся, и по смерти прибегающих к твоему ходатайству не оставляеши; мы же с упованием зовем ти:
Радуйся, в добродетели древним отцам подражавый.
Радуйся, на суетный мир единым токмо оком взиравый.
Радуйся, к Миру Горнему умный твой взор вперивый.
Радуйся, светом Божией Благодати осиянный.
Радуйся, оковами смирения добродетели твоя сокрывый.
Радуйся, по слову Христову: "яко ничтоже есть тайно иже не станет явным", на себе явивый.
Радуйся, жертвенною любовию к ближнему Небесныя Обители унаследовавый.
Радуйся, житием твоим Господеви угодивый.
Радуйся, Илие преподобне, теплый молитвенниче о душах наших.

Кондак 10
Спастися хотящим путь истинный примером твоим явивый; отрешатися суеты мира сего и нам помози: обуреваемым противу кознем диавольским стати и ум свой, подобно тебе, вместо суетного мира к Горним Обителем возвести, идеже со всеми святыми поеши хвалебную песнь: Аллилуиа.

Икос 10
Стена несокрушимая явился еси, отче Илие преподобне, необоримым бо заступником предстоиши у Престола Господа Славы с Пречистой Госпожею Богородицею и всеми святыми, за ны моляся: Мы же, к раце с мощами твоими притекающе, умильно глаголем ти таковая:
Радуйся, при жизни никогоже из приходящих к помощи твоей не отринувый.
Радуйся, и по преставлении твоем нас не оставляющий.
Радуйся, изнемогающим духовно помошниче скорый.
Радуйся, страждующим телесно целителю неотложный.
Радуйся, связанным духом злобы поднебесной скорое свобождение.
Радуйся, жертвенною любовию исполненный.
Радуйся, фимиам молитв твоих за ны пред Престолом Божиим воскуряющий.
Радуйся, сосуде Благодати Божией.
Радуйся, Илие преподобне, теплый молитвенниче о душах наших.

Кондак 11
Песнь достохвальную Пресвятей Троице житием твоим принесл еси; и во время отшествия твоего дух твой в руце Бога Живаго с молитвою на устех предал еси, отче преподобне; от юности бо твоея Господеви неленостно потрудився, венец нетленный стяжав, во обителех небесных вселился еси, идеже со ангелы поеши: Аллилуиа.

Икос 11
Светоносный светильник зрим тя, преподобне отче, равноангельно бо на земли пожил еси, и по отшествии твоем молитвенно с нами пребываеши; мы же, взирая на труды и подвиги твоя, похвальная тебе приносим пения:
Радуйся, венец безсмертия от Всеблагаго Бога восприявый.
Радуйся, цельбы по молитвам твоим подающий.
Радуйся, излиянная пучино благодатных даров.
Радуйся, молитвенно призывающих тя скоро посещаяй.
Радуйся, дивная при жизни твоей явивый.
Радуйся, и по преставлении твоем неоскудную помощь нам от Бога подающий.
Радуйся, со Ангелы у престола Божия за ны предстоящий.
Радуйся, нетление стяжавый и нам светлый путь ко спасению указующий.
Радуйся, Илие преподобне, теплый молитвенниче о душах наших.

Кондак 12
Благодать Пресвятаго Духа испроси нам, угодниче Христов Илие достохвальне, вемы бо яко много может молитва праведнаго ко благосердию Владыки; да небезплодно в нас будет семя Святыя Веры. Умоли Человеколюбца Бога даровати нам истинный плод покаяния, с упованием зовущим: Аллилуиа.

Икос 12
Поюще твое прославление от Господа, ублажаем тя и мы, преподобне отче Илие; со умилением взирающе, како обретохом тя многомощна молитвенника и ходатая о нас недостойных; славяще милость Всесвятаго Бога, к нам явленную, приносим ти таковая:
Радуйся, Востока Незаходимаго заре присносияющая.
Радуйся, даров Его сокровище многоразличное.
Радуйся, силою Божиею многия чудеса соделавый.
Радуйся, щедрот и милости Его струе неизсякаемая.
Радуйся, сострадания и любве явление преславное.
Радуйся, светлый уме, озаренный Светом Невечерним.
Радуйся, ленящаяся на угождение Богу нравом твоим на исправление подвигнувый.
Радуйся, на путь исполнения заповедей Христовых многия наставивый.
Радуйся, Илие преподобне, теплый молитвенниче о душах наших.

Кондак 13
О предивный и пречудный отче наш Илие, прими сие с любовию приносимое тебе малое пение, и, молитвами твоими недуг душевных и телесных нас свобождая, грядущих вечных мук избави, да с тобою непрестанно воспеваем: Аллилуия.
Сей Кондак глаголи трижды: и паки 1-й Икос: и паки 1-й Кондак.

Молитва Преподобному Илии Макеевскому
О священная главо, отче Илие преподобне, угодниче преизрядный Господень, теплый молитвенниче о всех, к помощи твоей с верою прибегающих, малодушных утешителю и всем, в скорбех и болезнех пребывающим, скорый помощниче и заступниче.
Помози нам, грешным и унылым, бурею сомнеНИЙ в суете житейскаго моря потопляемым, достигнути тихаго пристанища — Небеснаго Царствия.
Умоли Господа, всяческих благ Подателя, получити прощение многих наших грехов. Настави нас, многими соблазнами мира сего искушаемых, На путь смирения, терпения, чистоты духовныя и телесныя и искренней любви к Богу и ближним, да не погибнем люте без покаяния.
Святче Божий, подобне древлему пророку, тезоименитому Илии, ревностию объятый по Господе Бозе Вседержителе, даруй И нам разслабленным дух ревности ко спасению, укрепи сердца наша в правой вере, Церковь Святую сохрани от всякаго мятежа и раскола. Град твой, Отечество наше и всякую страну христианскую огради и сохрани молитвами твоими от глада, потопа, нашествия иноплеменных и междоусобныя брани; старость поддержи, юность уцеломудри, младенцы воспитай, на всякую добродетель нас грешных настави; кончину жития нашего причастну Святых Таин Христовых быти сподоби, да с верою и любовию прославим со ангельскими силами во Царствии Небеснем, идеже и ты пребываеши, Бога, в Троице славимаго Отца, и Сына, и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.

Тропарь, глас 4
От юности мира суету оставив, / на Афонскую гору пришел еси, / идеже ангельское житие являя, / Богу неленостно служаше, / дары благодатныя от Него восприяв. / Во отечество же свое пришедши, / многим путь во спасение был еси, / чудотворец предивный и утешитель малодушных являяся, / граду Макеевке похвало и утверждение, / Илие преподобне, / моли Христа Бога / о верою и любовию чтущих тя.

Кондак, глас 4
Днесь светло ликует град твой, / отче Илие преподобне, / совершающе священную память твою. / Мы же, чада твоя, / умиленно принадающе к мощем твоим, / взываем сипе: / молися, угодниче Христов, / мир Церкви и Отечеству нашему даровати / и душам нашим вел ию милость.

Величание
Ублажаем тя, / преподобне отче наш Илие, / и чтим святую память твою, / наставниче монахов / и собеседниче ангелов.

Взято с http://makeevdon.in.ua

Рубрики: Разное

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *