В места захоронения покойников люди берут сладости, которые потом необходимо раздать нуждающимся и попросить их помолиться об усопшем

Сороковой день после смерти человека очень важная дата, а потому важно знать как нужно правильно «проводить» душу усопшего из дома в этот период. Церковнослужители подсказали, что обозначает этот отрезок времени для умершего человека, какое меню должно быть на поминках, и какие молитвы необходимо читать в это скорбное время. Они также подсказали, как вести себя родственникам в этот период на кладбище и в церкви.

Как попрощаться и проводить душу умершего из дома на 40 день

После смерти душа человека отделяется от его тела и готовится к переходу в загробный мир. В течение 40 дней родные усопшего должны помочь душе пройти все мытарства, что ей уготованы и правильно провести в ее потусторонний мир. В течение этого отрезка времени, необходимо зажигать свечи дома, молиться, ходить в церковь и заказывать панихиды. От количества прочитанных молитв зависит то, куда будет определена душа усопшего — в Рай или в Ад.

Прежде всего, родственникам усопшего необходимо сходить в церковь и заказать там молитву сорокоуст. Также, там нужно поставить свечу за упокой души усопшего, прочесть молитву в которой попросить Господа помиловать его душу и подарить Царствие небесное. На сороковой день после смерти заведено ходить на кладбище, зажигать там лампадку, раздавать милостыню нуждающимся и попросить их помолиться за покойного.

В последний день перед уходом в загробный мир (то есть на сороковые сутки после смерти) дух пребывает в родном доме. В этот день необходимо организовать поминки, позвать на них всю родню. Еще, нужно вспомнить усопшего, его добрые дела. Похвалить его за благие поступки, совершенные при жизни.

Меню на поминки 40 дней

Поминки на сороковой день после смерти должны быть простыми и скромными. На столе обязательно должна присутствовать кутья, блины, салаты, котлеты, пироги и заливное. Если поминки приходятся на период поста, то следует учитывать этот момент и готовить еду, согласно с церковными канонами. То есть отказаться от мясных и молочных блюд, или хотя-бы приготовить их по минимуму.

Из напитков на столе могут стоять компоты, квас, вода, соки, морсы, кисели. От алкоголя лучше отказаться, или ограничиться церковным вином. На поминки на 40 дней рекомендуется готовить обрядовое печенье лесенки, которое является символом духовного восхождения в рай.

В места захоронения покойников люди берут сладости, которые потом необходимо раздать нуждающимся и попросить их помолиться об усопшем. Можно также брать с собой цветы (розы, гвоздики, искусственные букеты). В период сорока дней нельзя осквернять память о человеке воспоминаниями о его дурных деяниях и проступках. Не стоит также вспоминать о былых обидах.

Многие люди ошибочно полагают, что на кладбище необходимо нести водку и наливать на могилу умершему — это далеко не так. Церковь выступает категорически против подобного поведения, обуславливая это тем, что покойнику уже не нужны мирские потребности и соблазны. Ему поможет только молитва и покаяние.

Какие молитвы читают на 40 дней для проводов души

Живые люди способны молиться и просить прощения за свои грехи. Когда человек умирает, не успев покаяться в своих прегрешениях, то помочь ему получить благодать от господа ему могут молитвы его живых родственников и близких.

Родным конечно тяжело принять горе случившегося и горечь от утраты, но они должны понимать, что только искренние молитвы способны облегчить участь усопшего и выбрать правильный путь последнего пристанища души.

На 40 день после смерти церковнослужители рекомендуют читать такие молитвы: за новопреставленного; псалтырь; молитвы об умершем родственнике (родителе, ребенке и т. п.); тексты о прощении всяческих согрешений и об умершем до 40 дней; молитвы за упокой военных людей; за людей умерших от тяжелой болезни и т. п.

На сороковой день после смерти обязательно нужно заказать панихиду в церкви, поставить свечу за упокой души, писать литургию в храме. Если нет возможности пойти в церковь, то необходимо прочесть молитву из святой книги дома, перед иконами.

Запрещается на сороковой день молиться только за людей, что ушли из жизни по собственной воле (самоубийц). Однако, дома по-тихому, людям все-равно можно попросить господа о прощении его грехов.

АКАФИСТ О УПОКОЕНИИ УСОПШИХ

Кондак 1

Непостижимым промыслом ко благу вечному мир уготовляяй, человеком времена и образ кончины определивый, остави, Господи, от века умершим вся согрешения их, приими я во обители света и радования, объятия Отчи отверсти им потщися и услыши ны, память их совершающия и поющия:

Господи, Любы Неизреченная, помяни усопшия рабы Твоя.

Адама падшаго и весь род человеческий от вечныя погибели спасаяй, послал еси, Блаже, в мир Сына Твоего, Крестом бо и Воскресением Его возсия и нам Живот Вечнующий. На безмерное Твое милосердие уповающе, чаем нетленнаго Царствия Славы Твоея, усопшим даровати того просим и молим Ти ся:

Возвесели, Господи, души житейскими бури истомленныя, да скорби и воздыхания земныя забвению предадят.

Услыши я, Господи, на лоне Твоем, яко же мать чада своя, и реки им: прощаются вам греси ваша.

Приими я, Господи, в блаженное и тихое пристанище Твое, да возрадуются о Божественней славе Твоей.

Господи, Любы Неизреченная, помяни усопшия рабы Твоя.

Озарением Всевышняго просвещаем, преподобный Макарий глас от черепа языческа услыша: «Егда молитеся о страждущих во аде, отрада бывает язычником». О, дивныя силы молитв христианских, имиже преисподняя озаряется! Неверныя купно и верныя утешение премлют, егда о всем мире вопием: Аллилуиа.

Рече некогда Исаак Сириянин: «Сердце милующее о людех и скотех. и о твари всей молитвы слезныя ежечасно приносит, дабы сохранилися и очистилися». Такожде и мы вси дерзновенно всем от века умершим у Господа помощи просяще, взываем:

Низпосли нам, Господи, дар молитвы пламенеющий о умерших.

Помяни, Господи, вся заповедавшия нам, недостойным, молитися о них и изжени забвенныя ими грехи.

Помяни, Господи, вся без молитвы погребенныя.

Приими, Господи, в селения Твоя, вся от скорби или радости смертию напрасной скончавшияся.

Господи, Любы Неизреченная, помяни усопшия рабы Твоя.

Повинны есмы в бедствии мира, в страдании безсловесныя твари, в болезнех и муках младенцев непорочных, грехопадением бо людей блаженство и лепота всея твари разрушься. О Величайший от страдальцев невинных, Христе Боже наш! Ты Един еси отпустити всем можеши. Отпусти же всем и вся и миру первозданное благоденствие подаждь, да обрящут Тя мертвии и живии, взывая: Аллилуиа.

Свете тихий, Искупителю всея вселенныя, любовию мир весь объемляй: се слышится со Креста вопль Твой о вразех Твоих: «Отче, отпусти им!» Именем всепрощения Твоего молитися Отцу Небесному об упокоении вечнем Твоих и наших враг дерзаем:

Прости, Господи, кровь неповинную пролившия, житейский путь наш скорбьми усеявшия, благоденствие свое слезами ближних своих устрояющия.

Не осуди, Господи, гонящия ны клеветою и злобою, милостию воздаждь, ихже обидехом или оскорбихом по неведению, и да будет свята молитва наша о них таинством примирения.

Господи, Любы Неизреченная, помяни усопшия рабы Твоя!

Спаси, Господи, в тяжких мучениях скончавшияся, убиенныя, живыми погребенныя, землею засыпанныя, волнами и огнем поглощенныя, зверьми растерзанная, от глада, мраза, бури или падения с высоты умершия и радость Твою вечную подаждь им за скорбь кончины. Да благословят страданий своих время, яко искупления день, воспевая: Аллилуиа.

Всем, иже поемлеми суть могилой во светлой юности, иже на земли терновый венец страданий прияша, иже радости земныя не узреша, щедротами Твоея безконечныя любве воздаждъ, Господи, и под тяжким бременем трудов умершим воздаяние подаждь.

Приими, Господи, в чертози рая отроцы и девы и сподоби я ликовствования на вечери Сына Твоего.

Утиши, Господи, скорбь родителей о чадех умерших.

Упокой, Господи, вся рода и семени не имущия, о нихже несть кому молитву вознести Тебе, Создателю, да изчезнут греси их от блистания всепрощения Твоего.

Господи, Любы Неизреченная, помяни усопшия рабы Твоя.

Яко последнее ко вразумлению и покаянию знамение смерть даровал еси, Господи. При грозном блистании ея суета земная обнажается, страсти плотския и страдания утихают, непокоривый разум смиряется. Правда вечная отверзается, отягченныя же грехми и безбожницы на смертном одре бытие Твое вечное исповедуют и к милосердию Твоему взывают: Аллилуиа.

Отче утешения всяческаго, солнцем озаряеши, плодами услаждаеши, лепотою мира друзи и врази Твоя веселиши. Веруем бо, яко и за гробом милосердие Твое, даже всеми отверженныя грешницы милующее, не истощаевается. Скорбим об ожесточенных и беззаконных хулителях Святыни Твоея:

Буди, Господи, над ними спасающая благая воля Твоя.

Остави, Господи, без покаяния скончавшимся, спаси в омрачении ума сами себе погубившия, да угаснет пламень греховности их в море благодати Твоея.

Господи, Любы Неизреченная, помяни усопшия рабы Твоя.

Страшен есть мрак души, от Бога удаленной: совести терзания, скрежет зубный, огнь неугасимый и червь неумирающий. Трепещу таковыя участи и, якоже о самем себе, молюся о во аде страждущих. Да снидет на ня росою прохлажления наша песнь: Аллилуиа.

Возсиял свет Твой, Христе Боже наш, на сидящия во тьме и сени смертной и во аде сущия, Тебе взывати не могущия.

В преисподняя земли снизшед, изведи, Господи, во отраду грехми с Тобою разлученныя, но не отрекшияся от Тебе чада Твоя, страждут бо люте, помилуй я.

Согрешиша, Господи, на Небо и пред Тобою, безмерно тяжки грехи их, милость же Твоя безмерна есть.

Посети горькую нищету душ от Тебе отдаленных, помилуй, Господи, истину по неведению гнавшия, буди им любовь Твоя не огнем палящим, но райскою прохладою.

Господи, Любы Неизреченная, помяни усопшия рабы Твоя.

Помощь подати десницею Своею тщашеся усопшим рабом Своим, явися нам, Господи, в видениих таинственных, ясновидно, на молитву нас вдохновляя, да поминая отшедшия, благая дела и подвизи за ня творим, взывая: Аллилуиа.

Церковь Христова Вселенская непрестанно ежечасно молитвы за почившия по всей земли возносит и от смерти к животу и от земли к Небеси души усопших силою молитв за ня пред олтари Божии приводит, грехи бо мира Пречистою Кровию Божественнаго Агнца смываются,.

Буди, Господи, ходатайство Церкви умершим лествицею к Небеси.

Помилуй я, Господи, предстательством Пресвятыя Богородицы и всех святых.

Остави им, Господи, согрешения их, раб верных Твоих ради, день и ночь к Тебе вопиющих.

Незлобивых ради младенцев помилуй, Господи, родителей их, и матерей слезами искупи согрешения чад их.

За молитвы безвинных страдалец, за кровь мученик пощади, Господи, и помилуй грешницы.

Приими, Господи, молитвы наша и милостыни, яко воспоминание добродетелей их.

Господи, Любы Неизреченная, помяни усопшия рабы Твоя.

Мир весь общая могила священная есть, на всяком бо месте прах отец и братий наших. Единый неизменно возлюбивый ны, Христе Боже наш, прости вся, еже от начала и до ныне умершия, да воспоют любовию безмерною: Аллилуиа.

Грядет быти день, яко пещь горящая, день велий и страшный Суда последняго, тайны человеческия открыются, книги совестныя разгнутся… «Примиритеся с Богом! — вопиет апостол Павел, — Примиритеся прежде того страшнаго дне».

Помози нам, Господи, слезами живых недостающее умерших восполнити, да будет им, Господи, звук трубы Ангельской спасения благовестием, и в час Суда Твоего радостнаго помилования их сподоби.

Увенчай, Господи, славою за Тя пострадавшия и покрый благостию Твоею прегрешения немощных.

Господи, вся по имени ведый, помяни во иночестем чине спасавшияся, помяни благословенныя пастыри со чада их.

Господи, Любы Неизреченная, помяни усопшия рабы Твоя.

Благословите скоротекущее время. Каждый бо час, мгновение каждое к вечности приближает. Новая скорбь, седина новая суть вестницы мира грядущаго, свидетелие тленности земныя, яко вся мимотечет возвещают, яко Царство Вечное приближися, идеже несть ни слез, ни воздыхания, но отрадная пения: Аллилуиа.

Яко древо по времени листвий своих лишается, тако и дние наши по коликих летех оскудевают. Увядает и юности празднество, светильник радования угасает, близится старости отчуждение. Друзи и сродницы умирают. Где вы, юныя лукующия? Безмолвны гробы их, но души их в деснице Твоей. Мыслим взоры их из мира невещественнаго.

Господи, Ты еси Солнце пресветлое, озари и согрей усопших селения, да прейдет навеки горькаго разлучения время, и сподоби ны радостнаго свидания на Небесех.

Сотвори, Господи, да вси едино будем с Тобою.

Возврати, Господи, отшедшим детства чистоту и юности благодушие, и праздником Пасхи да будет им Живот Вечный.

Господи, Любы Неизреченная, помяни усопшия рабы Твоя.

Проливая тихия слезы на могилах сродников наших, молимся с надеждою и с упованием взываем: скажи нам, Господи, яко оставил еси грехи их! Даждь о сем откровение таинственное духу нашему, да воспеваем: Аллилуиа.

Весь путь прешедшия жизни нашея вижу озираяся, колико множество людей, от перваго дне и до ныне отшедшия, и мнози их благая ми содеявшия. Любовию своею должная сим воздавая, вопию Ти.

Сподоби, Господи, славы Небесныя родители моя и ближняя моя, над ложем моим младенческим бодрствовавшия, возрастившия и воспитавшия мя.

Прослави, Господи, пред Ангелы святыми всех, благовествовавших ми слово спасения, добру, правде, святым примером жизни своея учившия мя.

Услади, Господи, тех, иже во дни скорби моея манною сокровенною послужиша ми.

Вознагради, Господи. вся благодетели наша и спаси я.

Господи, Любы Неизреченная, помяни усопшия рабы Твоя.

Где ты, смерти жало, где же и мрак и страх твой прежде бывающий? Отныне ты желанная, неразлучно с Богом сочетаеши. Покою великий субботства таинственнаго. Желание имам умрети и со Христом быти, взывает Апостол. Темже и мы, взирая на смерть, яко на стезю в Вечней Жизни, воззовем: Аллилуиа.

Воскреснут мертвии, и востанут сущии во гробех, и возвеселятся живущии на земли, яко востанут телеса духовныя, светло прославленныя, нетленныя. Кости сухия, слышите слово Господне: «Се Аз введу в вас дух живота и дам на вас жилы, и возведу на вас плоть, и простру по вам кожу». Возстаньте издревле прошедшаго времене, искуплении кровию Сына Божия, оживлени смертию Его, возсия бо на ны свет Воскресения.

Отверзи им, Господи, ныне всю бездну совершенств Твоих.

Ты сиял еси им, Господи, светом солнца и луны, да узрят они и славу лучезарных ликов Ангельских.

Ты услаждал еси я, Господи. великолепием востока и запада светил небесных, да узрят же они и свет невечерний Божества Твоего.

Господи, Любы Неизреченная. помяни усопшия рабы Твоя.

Плоть и кровь Царствия Божия не наследят, доколе во плоти живем отлученнии от Христа. Аще и умрем, но оживем для Вечности. Подобает бо тленному телу нашему в нетление облещись и мертвенному сему бессмертием просияти, дабы во свете невечерняго дне воспети: Аллилуиа.

Чаем сретения со Господем, чаем ясной зари воскресения, чаем пробуждения из гробов сродников наших и знаемых и оживления в благоговейнейшей лепоте жизни умерших. Грядущее преображение всея твари торжествуем и Возсоздателю нашему вопием:

Господи, к торжеству радости и доброте мир создавый и нас к святости из глубины греховныя возставивый, даждь умершим царствовати посреде бытия новаго, да возсияют яко светила на Небеси в день славы их и, да будет им Агнец Божественный светом невечерним.

Даждь, Господи, и нам с ними Пасху нетления праздновати.

Соедини, Господи, умершия и живыя в нескончаемей радости.

Господи, Любы Неизреченная, помяни усопшия рабы Твоя.

О, Премилосердный Отче Безначальный, всем хотяй спастися, Сына к погибшим низпославый и Духа Животворящаго изливый! Помилуй, прости и спаси родныя и близкия нам усопшия и всех от века скончавшихся, и предстательством их посети нас, да вместе с ними вопием Тебе, Спасителю Богу, победную песнь: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос: «Адама падшаго…» и 1-й кондак: «Непостижимым промыслом…».

Молитва о усопших

Боже духов и всякия плоти, смерть поправый и диавола упразднивый, и живот миру Твоему даровавый! Сам, Господи, упокой души усопших раб Твоих: святейших патриархов, преосвященных митрополитов, архиепископов и епископов, во священническом, церковном и монашеском чине Тебе послуживших; создателей святаго храма сего, православных праотец, отец, братий и сестер, зде и повсюду лежащих; вождей и воинов за веру и отечество живот свой положивших, верных убиенных в междуусобной брани, утонувших, сгоревших, на мразе замерзших, растерзанных зверьми, без покаяния внезапно скончавшихся и не успевших примиритися с Церковью и со своими врагами; в изступлении ума самоубиенных, тех, о ком заповедали и просили ны молитися, о коих несть кому молитися, и верных, погребения лишенных (имя рек) в месте светле, в месте злачне, в месте покойне, отнюдуже отбеже болезнь, печаль и воздыхание. Всякое согрешение, содеянное ими словом или делом или помышлением, яко благий Человеколюбец Бог прости, несть бо человека, иже поживет и не согрешит. Ты бо еси Един кроме всякаго греха, правда Твоя – правда вовеки, и слово Твое – истина.

Яко Ты еси Воскресение, и Живот, и Покой усопших раб Твоих (имя рек), Христе Боже наш, и Тебе славу возсылаем со безначальным Твоим Отцем и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

При чтении акафиста или канона келейно (дома) используется обычное начало и окончание молитв. Такое же привычное начало и окончание есть в утренних молитвах. Поэтому, если акафист или канон читается в соединении с утренним или вечерним правилом, читать еще и приведенные ниже молитвы не нужно. Акафист или канон читается в таком случае после утренних или вечерних молитв, перед окончанием молитв, т.е. перед молитвой «Достойно есть».

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Молитва Святому Духу

Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

От Пасхи до Вознесения вместо этой молитвы читаем: «Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в, и су́щим во гробе́х живо́т даровав» (трижды). От Вознесения до Троицы ее не читаем вообще.

Трисвятое

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва Пресвятой Троице

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй. (Трижды). Сла́ва, и ны́не:

Вместо «Слава, и ныне:» читается «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь». Вместо «Слава:» читается «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху». Вместо «И ныне:» читается «И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь».

Молитва Господня

О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу. (Поклон)

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу. (Поклон)

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему. (Поклон)

Псалом 50

Поми́луй мя, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, и по мно́жеству щедро́т Твои́х очи́сти беззако́ние мое́. Наипа́че омы́й мя от беззако́ния моего́, и от греха́ моего́ очи́сти мя; я́ко беззако́ние мое́ аз зна́ю, и грех мой предо мно́ю есть вы́ну. Тебе́ Еди́ному согреши́х и лука́вое пред Тобо́ю сотвори́х, я́ко да оправди́шися во словесе́х Твои́х, и победи́ши внегда́ суди́ти Ти. Се бо, в беззако́ниих зача́т есмь, и во гресе́х роди́ мя ма́ти моя́. Се бо, и́стину возлюби́л еси́; безве́стная и та́йная прему́дрости Твоея́ яви́л ми еси́. Окропи́ши мя иссо́пом, и очи́щуся; омы́еши мя, и па́че сне́га убелю́ся. Слу́ху моему́ да́си ра́дость и весе́лие; возра́дуются ко́сти смире́нныя. Отврати́ лице́ Твое́ от грех мои́х и вся беззако́ния моя́ очи́сти. Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й. Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́ и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́. Возда́ждь ми ра́дость спасе́ния Твоего́ и Ду́хом Влады́чним утверди́ мя. Научу́ беззако́ныя путе́м Твои́м, и нечести́вии к Тебе́ обратя́тся. Изба́ви мя от крове́й, Бо́же, Бо́же спасе́ния моего́; возра́дуется язы́к мой пра́вде Твое́й. Го́споди, устне́ мои́ отве́рзеши, и уста́ моя́ возвестя́т хвалу́ Твою́. Я́ко а́ще бы восхоте́л еси́ же́ртвы, дал бых у́бо: всесожже́ния не благоволи́ши. Же́ртва Бо́гу дух сокруше́н; се́рдце сокруше́нно и смире́нно Бог не уничижи́т. Ублажи́, Го́споди, благоволе́нием Твои́м Сио́на, и да сози́ждутся сте́ны Иерусали́мския. Тогда́ благоволи́ши же́ртву пра́вды, возноше́ние и всесожега́емая; тогда́ возложа́т на oлта́рь Твой тельцы́.

Символ веры

1Ве́рую во еди́наго Бо́га Отца́ Вседержи́теля, Творца́ не́бу и земли́, ви́димым же всем и неви́димым. 2И во еди́наго Го́спода Иису́са Христа́, Сы́на Бо́жия, Единоро́днаго, И́же от Отца́ рожде́ннаго пре́жде всех век. Све́та от Све́та, Бо́га и́стинна от Бо́га и́стинна, рожде́нна, несотворе́нна, единосу́щна Отцу́, И́мже вся бы́ша. 3Нас ра́ди челове́к и на́шего ра́ди спасе́ния сше́дшаго с небе́с и воплоти́вшагося от Ду́ха Свя́та и Мари́и Де́вы и вочелове́чшася. 4Распя́таго же за ны при Понти́йстем Пила́те, и страда́вша, и погребе́нна. 5И воскре́сшаго в тре́тий день по Писа́нием. 6И возше́дшаго на Небеса́, и седя́ща одесну́ю Отца́. 7И па́ки гряду́щаго со сла́вою суди́ти живы́м и ме́ртвым, Его́же Ца́рствию не бу́дет конца́. 8И в Ду́ха Свята́го, Го́спода, Животворя́щаго, И́же от Отца́ исходя́щего, И́же со Отце́м и Сы́ном спокланя́ема и ссла́вима, глаго́лавшаго проро́ки. 9Во еди́ну Святу́ю, Собо́рную и Апо́стольскую Це́рковь. 10Испове́дую еди́но креще́ние во оставле́ние грехо́в. 11Ча́ю воскресе́ния ме́ртвых, 12и жи́зни бу́дущаго ве́ка. Ами́нь.

Здесь читаем акафист или канон.

Общепринятые сокращения. Вместо надписи «Слава:» или «Троичен:», читается «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху». Вместо надписи «И ныне:» или «Богородичен:» читается «И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь». Вместо «Сла́ва, и ны́не:» читается «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь».

Замечание по чтению канона. Ирмос на богослужении поется на глас канона. Если нет возможности петь, его можно прочесть. Каждая песнь состоит из тропарей. Перед чтением каждого тропаря добавляется припев. Праздникам: Сла́ва Тебе́, Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́. Богородице: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с. Святым: Святи́телю о́тче на́ш Нико́лае, моли́ Бо́га о на́с; Преподо́бне о́тче на́ш Се́ргие, моли́ Бо́га о на́с; Свята́я блаже́нная ма́ти на́ша Ксе́ние, моли́ Бо́га о на́с. Если перед тропарем стоит обозначение «Слава:» или «Троичен:», то тропарь посвящен Господу и вместо припева читается «Слава:» (см. общепринятые сокращения). Если тропарь надписан «И ныне:» или «Богородичен:», то он посвящен Пресвятой Богородице и также читается без припева. Если в песни нет троична, а только богородичен, перед ним читается «Сла́ва, и ны́не:». Если нет и богородична (в канонах Пресвятой Богородице), то «Сла́ва, и ны́не:» читается после всех тропарей. В восьмой песне вместо «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху» читается «Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха Го́спода». После 3-й и 6-й песни (при домашнем чтении) читается трижды «Го́споди, поми́луй».

Представленные на Акафистнике каноны предназначены, в первую очередь, для домашнего чтения и содержат некоторые упрощения (убраны подобны, катавасии, номера гласов, повторения тропарей и т.п.). Тексты для богослужения доступны в «зеленых» и «коричневых» минеях.

Замечание по чтению акафиста (помещено в каждом акафисте после 13-го кондака). Первые 12 кондаков и икосов прочитываются обычно. Кондак 13-й прочитывается три раза с поклонами. После этого читается 1-й икос, который находится в начале акафиста, сразу за 1-м кондаком. Затем прочитывается и 1-й кондак. После него читаются молитвы, расположенные в конце акафиста.

Соединение двух и более канонов. Соединение канонов производится согласно Типикону или богослужебным указаниям. Если у вас нет под рукой этих книг или вы не знаете, как ими пользоваться, можно действовать по упрощенной схеме. Первыми читаются каноны ко Господу и праздникам. Вторыми — Пресвятой Богородице. Третьими — святителям, преподобным, мученикам, праведникам и другим святым. В начале каждой песни читается ирмос первого канона, потом по очереди все его тропари с припевами, потом тропари очередной песни второго канона и т.д.

Соединение канона с акафистом (если канон и акафист одному и тому же празднику, или иконе Пресвятой Богородицы, или святому). Акафист читается после 6-й песни канона вместо кондака и икоса, которые приведены в каноне.

Окончание молитв

Досто́йно есть я́ко вои́стину блажи́ти Тя Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем (поклон).

От Пасхи до Вознесения вместо этой молитвы читается припев и ирмос 9-й песни Пасхального канона:

А́нгел вопия́ше Благода́тней: Чи́стая Де́во, ра́дуйся! И па́ки реку́: ра́дуйся! Твой Сын воскре́се тридне́вен от гро́ба и ме́ртвыя воздви́гнувый; лю́дие, весели́теся! Свети́ся, свети́ся, но́вый Иерусали́ме, сла́ва бо Госпо́дня на тебе́ возсия́. Лику́й ны́не и весели́ся, Сио́не. Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, о воста́нии Рождества́ Твоего́.

Сла́ва, и ны́не: Го́споди, поми́луй. (Трижды)

Го́споди, Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех святы́х поми́луй и спаси́ нас, я́ко Благ и Человеколю́бец. Ами́нь.

Дни поминовения | Траурная речь

Патриарх Московский и всея Руси Кирилл о том, зачем нужно молиться об умерших (хронометраж: полторы минуты)

Молитва «Со святыми упокой»

Видео, песнопение-молитва (хронометраж: одна минута)

Текст кондака «Со святыми упокой»

Со святыми упокой, Христе,
Души раб Твоих,
Идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание,
Но жизнь безконечная.

Текст «Со святыми упокой» современным языком

Со святыми упокой, Христе,
Души рабов Твоих,
Там, где нет ни боли, ни скорби, ни стенания,
Но жизнь бесконечная.

Упокой Господи усопших Рабов твоих!

Заупокойная ектиния в исполнении хора Екатеринбургской Православной Духовной Семинарии под управлением регента Антона Лебедева и Квартета (хронометраж: шесть минут)

Молитва о упокоении усопших

Молитва за упокой всех усопших

Упокой, Господи, души усопших раб Твоих: святейших патриархов, преосвященных митрополитов, архиепископов и епископов, во священничестем, церковнем и монашестем чине Тебе послуживших; создателей святаго храма сего, православных праотец, отец, братии и сестер, зде и повсюду лежащих; вождей и воинов, за веру и отечество живот свой положивших; верных, убиенных в междоусобной брани, утонувших, сгоревших, мразом замерзших, растерзанных зверьми, без покаяния внезапно скончавшихся и не успевших примирится со своими враги; тех, о коих заповедали и просили нас молитися, о коих несть кому молитися, и верных, погребения христианскаго лишенных – в месте светле, в месте злачне, в месте покойне, отнюдуже отбеже болезнь, печаль и воздыхание. И, яко благ и человеколюбец, прости вся вольная их согрешения и невольная и избави их муки вечныя, яко несть человек, иже жив будет и не согрешит, но Ты един еси кроме греха, правда Твоя – правда во веки, и Ты еси един Бог милости и щедрот и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Вселенская родительская суббота

Доступно о вселенской мясопустной родительской субботе

Протоиерей Андрей Ткачев о ценности заупокойных молитв за усопших (хронометраж: восемь минут)

Молитва за упокой близких и всех усопших

Помяни, Господи, от жития сего отшедшия правоверныя цари и царицы, благоверныя князи и княгини, святейшия патриархи, преосвященныя митрополиты, архиепископы и епископы православныя, во иерейстем же и в притче церковнем, и монашестем чине Тебе послужившия, и в вечных Твоих селениях со святыми упокой. (Поклон)
Помяни, Господи, души усопших рабов Твоих, родителей моих (имена их), и всех сродников по плоти; и прости их вся согрешения вольная и невольная, даруя им Царствие и причастие вечных Твоих благих и твоея безконечныя и блаженныя жизни наслаждение. (Поклон)
Помяни, Господи, и вся в надежди воскресения и жизни вечныя усопшия, отцы и братию нашу, и сестры, и зде лежащия и повсюду, православныя христианы, и со святыми Твоими, идеже присещает свет лица Твоего, всели и нас помилуй, яко Благ и Человеколюбец. Аминь. (Поклон)
Подаждь, Господи, оставление грехов всем прежде отошедшим в вере и надежди воскресения, отцем, братьям и сестрам нашим, и сотвори им вечную память. (Трижды)

Дни поминовения усопших

Заупокойное богослужение в православии:

  • На 3, 9 и 40 день со дня кончины и ежегодно.
  • Две Вселенские* субботы.
  • Родительские субботы (2, 3 и 4 субботы Великого поста).
  • В богослужении вообще всякой субботы**.
  • В том или ином объеме поминовение усопших совершается ежедневно.
  • Подробнее о днях поминовения усопших:

* Вселенские субботы — перед неделей о Страшном суде (1-я, мясопустная) и перед неделей Пятидесятницы (2-я, Троицкая).

** Обычное субботнее богослужение содержит немного заупокойных текстов — примерно столько же, сколько и рядовое вседневное.

См.также «Отче наш»: тексты молитвы, видео и толкование.

[ad01]

Рубрики: Разное

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *