К нам очень часто приходят письма с просьбой помолиться и дать совет, что делать, кому молиться и как себя вести в случае болезней, и в особенности в случае обнаружения онкологических заболеваний. Большинство людей, данный факт, вводит в ужас, смятение и отчаяние. Многие задаются вопросом: «Почему это случилось именно со мной»? Ум человека не готов воспринимать мысли о смерти, он сильно привязан к телу и всегда хочет жить.

Безусловно, ни в коем случае не стоит падать духом и пренебрегать методами лечения традиционной медицины. Современная медицина имеет средства и возможность лечения онкологических заболеваний. И чем раньше человек обратиться за диагностикой и лечением, тем больше шансов остановить развитие болезни и в дальнейшем вылечить человека.

В тоже время, помимо лечения физической плоти, обязательно нужно позаботиться и о лечении духовном. Без очищения души невозможно исцеление тела. Поэтому здесь, хотелось бы написать как вести себя больному, его близким и родственникам, для того чтобы пережить это испытание.

Как принять болезнь и что нужно делать

Прежде всего, нужно поддерживать и любить друг друга и верить в то, что все будет хорошо! Рак – это болезнь, которая имеет непредсказуемый характер, и напрямую зависит от душевного здоровья человека и от веры – веры в то, что всё будет хорошо, что жизнь – это счастье данное Господом Богом.

С духовной точки зрения, к заболеванию стоит относиться как к «посланию», которое Господь Бог посылает человеку, о том, что жизненный путь каждого из нас конечен, и нужно готовиться к уходу в Мир иной. Это как удар в колокол, который призывает нас к покаянию за все наши грехи. Однако призыв этот не нужно воспринимать, как окончательную точку жизненного пути. Болезнь может уйти или остановиться, и человек может прожить ещё очень долго, если на то есть воля Божья. Нужно сказать, что каждая болезнь и в особенности рак имеет свой смысл. Как правило, Господь попускает болезнь в тех органах, где наиболее сильно проявляется страсть, причиняющая вред человеческой душе и телу. Таким образом, болезнь является индикатором, указывающим на то место, где нужно прекратить развитие страсти.

Есть много свидетельств о том, как люди исцелились чудесным образом после молитв перед чудотворными иконами Божией Матери, мощами святых угодников и другими святынями.

Чтобы молитва помогла, нужно принять болезнь как испытание, посланное свыше, нужно верить и непрестанно молиться, прося Господа об исцелении. Необходимо настроиться на борьбу и поверить в возможность исцеления. Усилить молитву можно прибегнув к покаянию, шаг за шагом очищая душу в таинстве исповеди и причащаясь Святых Христовых Тайн. Очень часто, только лишь после причастия, болезнь перестает прогрессировать. Таким образом, болезнь и вера в её излечение могут помочь собрать все душевные силы и начать жить так, как не удавалось до болезни, в силу нашей лености, занятости, или по незнанию.

Близким людям и родственникам, также необходимо молиться, их любовь и молитвы бывают очень сильны. Чем больше людей будет молиться за больного, тем лучше. Если необходима молитвенная поддержка, то можно обратиться к Молитве по Соглашению, которую мы совместно читаем с тысячами верующих каждый день. Множество людей получило помощь по этой молитве.

Хочется также обратить внимание на соблазн обратиться к оккультным силам через магов и целителей. Обращаясь к магам, человек теряет драгоценное время, упуская возможность своевременной медицинской помощи и в тоже время, нанося непоправимый вред своей душе.

Кому и как молиться при заболевании

При заболеваниях принято молиться святым: Пантелеймону – Целителю, Афанасию Афонскому, Нектарию Эгинскому но при онкологии обязательно молятся перед иконой Божьей Матери «Всецарица» (греч. «Пантанасса»). Икона эта очень почитаема, и по молитвам перед ней совершилось множество чудес и исцелений. Перед её образом молятся миллионы верующих во многих монастырях и церквах. В Ватопедской монастыре, находится её чудотворный образ «Пантанасса», перед которым, мы ежедневно читаем молебны и молимся о здравии людей, за которых нас просили молиться. Подать записку о здравии вы можете, на следующей странице Заказать молебен о здравии

Одними из главных составляющих молитвы являются смирение и покаяние молящегося. Преподобный Силуан Афонский писал: «Раньше я думал, что Господь творит чудеса только по молитвам святых, но теперь узнал, что и грешнику сотворит Господь чудо, как только смирится душа его, ибо когда человек научится смирению, тогда Господь слушает его молитвы».

Ниже приводятся тексты молитв, которые монахи обычно читают об исцеление больных и в том числе при онкологических заболеваниях. Их могут читать сами больные и его близкие люди, заменив в тексте местоимения соответственно.

Молитва о Болящих

Владыка Вседержителю, Врачу душ и телес наших, смиряяй и возносяй, наказуяй и паки исцеляяй! Раба Твоего (имя) немощствующа посети и исцели его, возставив от одра и немощи. Запрети духу немощи, остави от него всяку язву, всяку болезнь, и еже есть в нем согрешение или беззаконие, ослаби, остави, прости Твоего ради человеколюбия. Ей, Господи, пощади создание Твое во Христе Иисусе, Господе нашем, с Ним же благословен еси, и со Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва Богородице перед Ее иконой «Всецарица»

Всеблагая, досточудная Богородице, Всецарице! Смиренно молю Тя, ниспошли мне, рабе (рабу) Божьей (Божьему) (имя),лютым недугом мучимым, милость и благодатную помощь Твою и избави меня, о всемилосердная Мати Божия, от этого страшного недуга, терзающего плоть мою. Ты за мя упроси, Ты за мя умоли, да прославляю преславное имя Твое всегда, ныне и во веки веков. Аминь.

Молитва великомученику и целителю Пантелеимону

О, великий угодниче Христов, страстотерпче и врачу многомилостивый, Пантелеимоне! Умилосердися надо мною, грешным рабом, услыши стенание и вопль мой, умилостиви Небеснаго, Верховнаго Врача душ и телес наших, Христа Бога нашего, да дарует ми исцеление от недуга, мя гнетущаго. Приими недостойное моление грешнейшаго паче всех человек. Посети мя благодатным посещением. Не возгнушайся греховных язв моих, помажи тыя елеем милости твоея и исцели мя; да здрав сый душею и телом, остаток дней моих, благодатию Божиею, возмогу провести в покаянии и угождении Богу и сподоблюся восприяти благий конец жития моего. Ей, угодниче Божий! Умоли Христа Бога, да предстательством твоим дарует здравие телу моему и спасение души моей. Аминь.

Человек должен понимать, что все посылаемое Богом направлено к его пользе и спасению души, Он не дает испытаний, которые мы не могли бы выдержать! Все зависит от силы веры и желания победить недуг. И помните, что сердечная молитва творит чудеса!

Кондак 1

Избранной от всех родов Заступнице рода христианскаго, покровом Своея благости покрывающей страну нашу православную, благодарственная пения приносим Ти, Богородице, о явлении чудныя Твоея иконы. Ты же, яко Всемилостивая, всех притекающих к Тебе Помощнице, заступай нас во всех скорбех и нуждах, бедах и напастех, да зовем Ти: Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Икос 1

Ангел предстатель послан бысть рещи Богородице «Радуйся”, егда Бог Слово воплощашеся во утробе Ея: и мы, грешнии, прославляюще явление чудныя Ея иконы и Божественнаго Младенца Спаса Христа, со умилением вопием Благодатней: Радуйся, Богоизбранная Отроковице; Радуйся, Мати Божия. Радуйся, Царице Небесе и земли; Радуйся, светлое Церкве Небесныя и земныя украшение. Радуйся, Ангелы чтимая; Радуйся, певаемая от Серафим. Радуйся, светлое пророческое сбытие; Радуйся, апостолов похвало. Радуйся, мученическое исповедание; Радуйся, преподобных венче. Радуйся, праведных веселие; Радуйся, грешных упование. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 2

Видящи, Всенепорочная, с высоты Небеснаго жилища Своего, идеже с Сыном Твоим в славе пребываеши, скорбь рабов Твоих в новопросвещеннем граде, яко гневнаго ради Божия посещения вера Христова поругаема бывает агарянским зловерием, благоволила еси явити икону Свою, чудесы ю прославляющи, да утверждаемии знаменьми Твоея благодати, христолюбивии людие верно вопиют Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разумение трикратнаго явления Богоматере мудрая отроковица ищущи, тече ко властем, поведающи им дивное явление и грозное прещение: мы же дивящеся свыше данному отроковице вразумлению, благоговейно вопием к Преблагословенней: Радуйся, устнами чистыми хвалу Богови совершающая; Радуйся, тайны благодати Божия верным открывающая. Радуйся, верных известная похвало; Радуйся, молние, неверных устрашающая. Радуйся, славою чудес Твоих верных разум озаряющая; Радуйся, агарянскаго зловерия обличение. Радуйся, гордыни их низложение; Радуйся, веры христианския утверждение. Радуйся, почитания святых икон освящение; Радуйся, скорбь нашу в радость претворяющая. Радуйся, несумненною надеждою нас увеселяющая. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 3

Сила Вышняго благодатию Богоматере умудри и укрепи отроковицу к исканию многоценнаго Божия дара, и та, с верою дерзающи о Господе, приступи к труду и, скрытое в земли обретши сокровище святыя иконы Богоматери, радостно возопи к Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имеющи благоутробное промышление о новопросвещенных людех града Казани, от пречестныя Твоея иконы токи чудес источила еси, Владычице, слепым телесныма очима зрение подавающи, омраченных же душевно светом богопознания и благочестия озаряющи, девствующим под осенением Твоея иконы пристанище небурное дарующи. Сего ради зовем Ти: Радуйся, явлением иконы Твоея тьму лютых обстояний отгоняющая; Радуйся, лучами чудес всех просвещающая. Радуйся, слепых прозрение; Радуйся, омраченных смыслом просвещение. Радуйся, славо Православия; Радуйся, тихое пристанище ищущих спасения. Радуйся, Мати целомудрия; Радуйся, покрове и ограждение девства. Радуйся, Еюже ликовствует все множество верных; Радуйся, Еяже ради рыдает демонское полчище. Радуйся, всех христиан вожделенная Помощнице; Радуйся, всех скорбящих Радосте. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 4

Бурю смятений и крамолы врагами воздвигнутую в стране нашей утолити тщащься блаженный Ермоген, списатель чудес Твоея, Богомати, иконы, слезно пред нею моляшеся и, видев, яко воинству православному в щит и победное знамение Твоя икона даровася, верою укрепляемый до конца живота своего, вопияше Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше православнии воини откровенную Преподобным Сергием святителю Арсению тайну, яко предстательством Богоматере суд об Отечестве нашем преложен на милость, икону Богоматерню, яко знамя победное, приимше, исхитиша матерь градов русских из рук супостат и возопиша Заступнице христиан: Радуйся, Мати Бога Вышняго; Радуйся, яко за всех молиши Сына Твоего, Христа Бога нашего. Радуйся, яко всем твориши спастися в державный Твой покров прибегающим; Радуйся, Заступнице всех сущих в скорбех и болезнех. Радуйся, всем молящимся сокрушенным сердцем пред пречистым Твоим образом полезная дарующая; Радуйся, избавление зол всем, невозвратно надежду имущим на Тя. Радуйся, тихое и доброе пристанище; Радуйся, скорая Помощнице. Радуйся, готовый и теплый покрове спасения; Радуйся, источающая нам неоскудныя милости. Радуйся, предваряющая на помощь; Радуйся, избавляющая от всех бед. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 5

Боготечная звезда явися Твоя, Богомати, икона, всю страну Российскую обтекающая, лучами чудес Твоих осиявающая всех блуждающих по морю страстнаго жития, мрак печалей и мглу всяких недуг и скорбей прогоняющая и наставляющая на путь спасения с верою к Тебе притекающих и вопиющих к Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видев царь Петр, яко от святыя иконы Богоматерни благодатию Божиею содеваются многия чудеса, приемлет ю в путеводительницу воинству своему и в день брани на свеев в щит и покров, и победив до конца врага с помощию Богоматере, тем камень совершенный во основание новаго царствующего града положи, икону же Твою чудную, яко освящение, яко щит и ограждение, в сердце града постави. Сего ради вопием Пречистей: Радуйся, жилище и доме Христа Бога нашего; Радуйся, вместилище неизреченныя Его славы. Радуйся, граде одушевленный, присно царствующий; Радуйся, палато преукрашенная. Радуйся, Радосте градов и весей; Радуйся, непобедимое христиан в бедах хранилище и предградие. Радуйся, Церкве Православныя похвало; Радуйся, Русской земли утверждение. Радуйся, христолюбиваго воинства Помощнице; Радуйся, врагов одоление. Радуйся, от бед избавление; Радуйся, Матерними Твоими щедротами всех посещающая. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 6

Предстояще пред пречистым Твоим образом архиереев сословии и вси людие, монаси и мирстии, проповедуют, Госпоже Богородительнице, великия Твоя милости, яко грады ограждаеши, обители покрываеши, веси защищаеши, и, ведуще Тя воистинну Помощницу сильну и непобедиму, со слезами приносят Ти молитвы, да простреши к Сыну Твоему Богоносныя руки за люди Твоя, во еже избавити нас от всех бед и напастей, да благодарне вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиявши просвещение истинное и отгнавши древле лесть агарянскую во новопросвещенней стране Казанской, ныне во всех градех российских светиши светом чудес и милостей: притекающии бо с верою ко Твоей иконе цельбоносней скорбей избавление, недугов исцеление и радости всякия исполнения приемлют, вопиюще Тебе усердно: Радуйся, неистощимый источниче святыни; Радуйся, многотекущая реко Божественная благодати. Радуйся, грешных с Богом примирение; Радуйся, грехов наших очищение. Радуйся, благочестия Наставнице; Радуйся, в добрых делех утверждение и помоще. Радуйся, добрыя обеты приемлющая; Радуйся, благим намерением способствующая. Радуйся, злыя начинания разрушающая; Радуйся, вражия козни расторгающая. Радуйся, скорая человеком Помощнице; Радуйся, милость сугубо нам подающая. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 7

Хотящу народу православному исповедати милости Преблагословенныя Царицы Неба и земли и по силе благодарственная принести о избавлении его от нашествия иноплеменных, дивному храму, созданному в честь пречудныя иконы, победная в дар принесе, да вси памятующе милость Богоматере, спасшия град сей и страну, выну воспевают Богу благодарными усты: Аллилуиа.

Икос 7

Стольному граду России святая икона Твоя, Богомати, воистинну явися благая Одигитрия, якоже древле Цареграду: к Тебе бо прибегают людие, помощи Твоея на начало пути и дел своих просяще и благодарственная приносяще моления пред пречистою иконою Твоею за избавление от скорбей и напастей, Тебе Помощницу и Заступницу крепкую ведают. Темже благодарственно вопием Ти: Радуйся, Российския страны покрове; Радуйся, Православия в ней ограждение и утверждение. Радуйся, несокрушимый щите воинов наших; Радуйся, броне их неуязвимая. Радуйся, козни врагов обличающая; Радуйся, яко паучину их растерзающая. Радуйся, нечестия обличение; Радуйся, крамолы разрушение. Радуйся, юных от заблуждений исправление; Радуйся, старцев утешение. Радуйся, душевредных учений низложение; Радуйся, душеполезных знаний дарование. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 8

Странно и сумнителъно неверующим слушати, како от иконы Твоея токи благодати истекают, воня животная благоухает: мы же, верующе слову, реченному Тобой, Владычице, к первонаписанней иконе: «С тобой Моя благодать и сила”, уповаем, яко и с сею иконою благодать Твоя выну: темже благоговейно предстояще лобызаем ю, поклоняемся ей, яко Тебе Самей сущей, честь бо иконы на первообразное восходит, и Твоя благодать сею иконою знамения и чудеса содевает всем с верою притекающим к Тебе и вопиющим Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вся бывши горе, к Небесным взята, и земных не оставляеши, Богомати, священным Твоим предстательством: имаши бо матернее дерзновение ко Христу Богу нашему. Темже утверди в мире глубоце православных житие и вся полезная всегда даруй рабом Твоим, да величающе воспеваем Ти: Радуйся, Невместимаго вместилище; Радуйся, осененная силою Вышняго. Радуйся, прозябшая Клас Небесный; Радуйся, мир весь душепагубнаго глада избавльшая. Радуйся, выну ходатайствующая за род наш; Радуйся, яко много может молитва Твоя пред Сыном Твоим и Богом. Радуйся, всех нас при Кресте Сына Твоего усыновившая; Радуйся, всегда Матернюю любовь к нам являющая. Радуйся, Ходатаице вечных благ; Радуйся, и во временней жизни полезная нам подающая. Радуйся, известное прибежище наше во всех скорбных обстояниих; Радуйся, несомненное утешение в печалех. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 9

Всякаго естества ангельскаго превышшая явилася еси, Пресвятая Дево: Бога бо зачала еси плотию, Невместимаго всеми вместила еси во утробе Твоей, на руках носила еси Носящаго весь мир дланию: темже, яко Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим величающе Тя, вопием о Тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Вития многовещанныя, яко рыбы безгласныя, видим о Тебе, Богородице: недоумеет бо всяк язык благохвалити Тя по достоянию, изумевает ум пети Тя, Богородице; обаче Благая сущи, приими и от нас архангельский глас, Тебе вопиющих: Радуйся, Благодатная; Радуйся, яко Господь с Тобою. Радуйся, Благословенная в женах; Радуйся, обретшая благодать у Бога. Радуйся, родившая Спасителя миру; Радуйся, Мати Сына Божия. Радуйся, Родительнице Вечнаго Царя; Радуйся, израстившая нам плод живота. Радуйся, освященная Духом Святым; Радуйся, осененная силою Всевышняго. Радуйся, верная Рабо Господня; Радуйся, яко Тя блажат вси роди. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 10

Спасти хотящи многия от находящих зол, скорбей и болезней, чудную икону Твою, Богомати, даровала еси, еяже ради слепии презирают, хромии ходят, разслабленнии возстают, беснующиися исцеляются, земли плодоносие подается, людие от смертоносныя язвы избавляются, грады и домы от огня спасаются: темже прославляюще Бога, дающаго нам таковыя милости, вопием Ему усердно: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси, Богородице, стране Российстей, градом ограждение и слава, православному воинству на враги укрепление. Темже, благодаряще Тя, вопием: Радуйся, прославляющих Тя прославляющая; Радуйся, не чтущих Тя посрамляющая. Радуйся, врагов устрашение; Радуйся, от нашествия иноплеменных избавление. Радуйся, воинов крепосте; Радуйся, в дни брани забрало и ограждение. Радуйся, в дни мира живоносный саде, увеселяющий сердца верных; Радуйся, оружие, егоже трепещут демони. Радуйся, спасительный елей, умащающий греховныя раны кающихся; Радуйся, теплое наше упование. Радуйся, несумненная наша Надеждо; Радуйся, тихое и доброе пристанище. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 11

Пение хвалебное и благодарственное приносят Тебе, Владычице, припадающе ко иконе Твоей и любезно лобызающе ю, дев лицы, под державным покровом Твоим тихое и мирное иноческое житие провождающии, и возложивше на Тя все упование, радостно вопиют Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Яко светоприемную свещу, зрим Твою честную икону, Пресвятая Владычице: та бо невещественный огнь благодати Твоея восприемши, и в подобиих ея новы возжигает светильники, причастны тояжде силы благодатныя, и озаряет чудесы, наставляющи на путь спасения всех вопиющих Ти сице: Радуйся, Невесто Неневестная; Радуйся, Богоизбранная Отроковице, Мати Дево. Радуйся, добрая Наставнице непорочнаго девства; Радуйся, Хранительнице ревнующих о чистоте. Радуйся, жен похвало; Радуйся, дев величание. Радуйся, вдов заступление; Радуйся, сирот призрение. Радуйся, нищих Питательнице; Радуйся, нагих одеяние. Радуйся, печальных утешение; Радуйся, скорбящих веселие. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 12

Благодать дати восхотевши почитающим Тя с любовию, Богородительнице, присущего Ти силу благодатную оставила еси во святых Твоих иконах, ибо Божественная благодать, спребывающи тем (иконам), знамения и чудеса выну содевает и душевных и телесных недуг исцеление всем с верою приходящим подает Твоими Богоматерними непрестанными к Богу молитвами о вопиющих Ему: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя чудеса, бывшая в древняя и настоящая времена, хвалим Тя, яко Живоносный Источник благодати, яко неистощимую реку чудес, яко бездну милости и щедрот, и все упование по Бозе возлагающе на Тя и в сей и в будущей жизни, прославляюще Тя, вопием: Радуйся, христиан непостыдное упование; Радуйся, верных спасительное прибежище. Радуйся, ненадежных надеяние; Радуйся, отчаянных спасение. Радуйся, бане, омывающая совесть; Радуйся, росо, оживляющая души. Радуйся, болезней врачевство скорое и безмездное; Радуйся, от всех бед быстрое избавление. Радуйся, Утешительнице во всякой скорби; Радуйся, из глубины погибели спасающая. Радуйся, отрадо в день смерти; Радуйся, единая Надеждо и по смерти. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 13

О Всепетая Мати, рождшая всех святых Святейшее Слово, приими ныне малое сие моление и, величия ради благости Твоея и бездны щедрот Твоих, не помяни множества грехов наших, но исполни во благих прошения наша, подавающи телу здравие, души спасение, избавляющи от всякия нужды и печали и Царствия Небеснаго наследники сотворяющи всех верно вопиющих Богу: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитвы Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Казанская”

Молитва первая

О Пресвятая Госпоже Владычице Богородице! Со страхом, верою и любовию припадающе пред честною иконою Твоею, молим Тя: не отврати лица Твоего от прибегающих к Тебе, умоли милосердая Мати, Сына Твоего и Бога нашего, Господа Иисуса Христа, да сохранит мирну страну нашу, Церковь Свою Святую да незыблему соблюдет от неверия, ересей и раскола. Не имамы бо иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Пречистая Дево: Ты еси Всесильная христиан Помощница и Заступница. Избави всех с верою Тебе молящихся от падений греховных, от навета злых человек, от всяких искушений, скорбей, бед и от напрасныя смерти: даруй нам дух сокрушения, смирение сердца, чистоту помышлений, исправление греховныя жизни и оставление прегрешений, да вси благодарне воспевающе величия Твоя, сподобимся Небеснаго Царствия и тамо со всеми святыми прославим Пречестное и Великолепое Имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.

Молитва вторая

О, Пресвятая Владычице Богородице, Царице Небеси и земли, вышшая ангел и архангел и всея твари честнейшая, чистая Дево Марие, миру благая Помощнице, и всем людем утверждение, и во всяких нуждах избавление! Призри и ныне, Госпоже Всемилостивая, на рабы Твоя, Тебе умиленною душею и сокрушенным сердцем молящияся, со слезами к Тебе припадающия и покланяющияся пречистому и цельбоносному образу Твоему, и помощи и заступления Твоего просящия. О, Всемилостивая и Премилосердая Дево Богородице Чистая! Воззри, Госпоже, на люди Твоя: мы бо грешнии не имамы иныя помощи, разве Тебе и от Тебе рождшагося Христа Бога нашего. Ты еси заступница и предстательница наша. Ты еси обидимых защищение, скорбящим радование, сирым прибежище, вдовам хранительница, девам слава, плачущим веселие, больным посещение, немощным исцеление, грешным спасение. Сего ради, о Богомати, к Тебе прибегаем, и на Твой Пречистый образ с Предвечным на руку Твоею держимым Младенцем, Господем нашим Иисусом Христом взирающе, умиленное пение Тебе приносим и вопием: помилуй нас, Мати Божия, и прошение наше исполни, вся бо суть возможна ходатайству Твоему: яко Тебе слава подобает ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Тропарь Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Казанская”

Тропарь, глас 4

Заступнице усердная, Мати Господа Вышняго, за всех молиши Сына Твоего, Христа Бога нашего, и всем твориши спастися, в державный Твой покров прибегающих. Всех нас заступи, о Госпоже Царице и Владычице, иже в напастех и скорбех и в болезнех, обремененных грехи многими, предстоящих и молящихся Тебе умиленною душею и сокрушенным сердцем пред пречистым Твоим образом со слезами, и невозвратно надежду имущих на Тя, избавления всех зол, всем полезная даруй и вся спаси, Богородице Дево: Ты бо еси Божественный покров рабом Твоим.

Кондак, глас 8

Притецем, людие, к тихому сему и доброму пристанищу, скорой Помощнице, готовому и теплому спасению, покрову Девы: ускорим на молитву и потщимся на покаяние: источает бо нам неоскудныя милости Пречистая Богородица, предваряет на помощь и избавляет от великих бед и зол благонравныя и богобоящияся рабы Своя.

Величание

Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтем образ Твой святый, имже точиши исцеления всем с верою притекающым.

Кондак 1

Новоявленней Твоей иконе предстояще вернии умильно, воспеваем Ти, Всецарице, раби Твои; низпосли цельбы к Тебе притекающим ныне рабом Твоим, да вси радостно зовем Ти: Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.

Икос 1

Ангел предстатель с небесе сшед, рече Всецарице: радуйся, и боговещанным гласом воплощаема Тя зря, Господи, возопи к Ней таковая: Радуйся, Главизно нашего спасения; радуйся, Исполнение Зиждителева смотрения. Радуйся, яко Тобою Бог воплотися; радуйся, яко Невидимый в Тебе изобразися. Радуйся, Милость мира внутрь приявшая; радуйся, одеяние плоти Слову соткавшая. Радуйся, уму непостижная Горняя Славо; радуйся, сердца оживившая Небесная Манно. Радуйся, Звездо, благодати сияние; радуйся, Источниче, живыя воды излияние. Радуйся, Богородице, в женах благословенная; радуйся, рождшая Спаса, Дево нетленная. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.

Кондак 2

Безначальное Слово Отроча младо Тобою бысть, исцеления подая Тя, Дево, чтущим и неизреченное Его Рождество воспевающим: Аллилуиа.

Икос 2

Разум недоразумеваемый разумети Дева ищущи, возопи к служащему, яко Отроковица чистая, како буду Вышняго Мати, изъясни; к Нейже Гавриил рече со страхом, зовый таковая: радуйся, Совета Вышняго Избраннице; радуйся, гласа молящихся Скоропослушнице. Радуйся, Сокровище Христова мира; радуйся, людей Твоих Надеждо и Сило. Радуйся, раковыя язвы дивная Губительнице; радуйся, прочих болезней Исцелительнице. Радуйся, единое миру Заступление; радуйся, верное в скорбех Избавление. Радуйся, плач и слезы присно утоляющая; радуйся, спасения входы всем отверзающая. Радуйся, Скиптре и Державо Афон населяющих; радуйся, Жезле монахов и мирян. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.

Кондак 3

Сила Вышняго осенивши Тя, Отроковице, плоть прият неизреченно, показа Тя Село сладкое, хотящим жати спасение и поющим: Аллилуиа.

Икос 3

Прославися дивно святая икона Твоя, Всецарица именуемая, егда цельбоносно явися Богоматере изображение; вопиющим же пред нею с верою исцеления подаеши, да умножаются песни сицевыя: Радуйся, Мати незаходимаго Света; радуйся, претерпевших до конца Победо. Радуйся, в болезнех и скорбех сущим Врачевание; радуйся, сирот и вдовиц нерушимая Стено. Радуйся, двери райския отверзающая; радуйся, труждающихся и обремененных заступающая. Радуйся, о спасении верных Ходатаице; радуйся, за род человеческий Молитвеннице. Радуйся, Лествице небесная, возводящая от земли к небеси; радуйся, Водоживая, омывающая смертныя грехи. Радуйся, Агнице, сердца незлобивых хранящая; радуйся, Покрове, чад Церкве осеняющий. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.

Кондак 4

Живот мирови даруя, Владыка мира вселися во утробу Твою неискусомужно; Матерь верных Тя показав, в мире тех воспевати призва: Аллилуиа.

Икос 4

Преславная содеяшася о Тебе, Граде Божий, исцелением бывающим от святыя иконы Твоея; цельбоносныя струи врачеваний приемлюще, благодарственно, о Всецарице, вопием: радуйся, Снадобие, боль утоляющее; радуйся, Прохладо, жар недужных остужающая. Радуйся, прижигающая раковыя язвы, аки пламенем; радуйся, подымающая со одра оставленных врачьми. Радуйся, лик Свой пречистый избранным являющая; радуйся, от греховных уз разрешающая. Радуйся, яко Тобою избавление от смерти даровася; радуйся, яко Тобою безсчетный сонм верных оправдася. Радуйся, Высото, человеческими помыслы неизследованная; радуйся, Глубино, единым Словом изведанная. Радуйся, Пророчествие прежде Тебе бывших патриархов; радуйся, Наставнице Тебе молившихся иерархов. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.

Кондак 5

Пречистый Храм Спасов познахом Тя, Отроковице; к Тебе припадаем, Чистая, да нас соделаеши храмы Божества, вопиющих Ему: Аллилуиа.

Икос 5

Видеша чини ангельстии на руку Твоею Создавшаго рукою человеки и яко Владычицу разумевающе Тя едину, аще и Рабу Себе нарекла еси, потщашася песньми послужити Ти, Благословенней, сицевыми: радуйся, Богом поставленная превыше Небесных Сил; радуйся, чудесными исцеленьми исполняющая мир. Радуйся, хвалу славу от небес слышащая; радуйся, благодарение от земли приемлющая. Радуйся, яко семя тли в сердцах потребила еси; радуйся, яко козней диавольских ярем сокрушила еси. Радуйся, юдоль плачевную исполнившая радостию; радуйся, скорби изменяющая в небесную сладость. Радуйся, Благоухание Богу приятное; радуйся, кающихся грешников Веселие изрядное. Радуйся, Броне правды от искушений; радуйся, Щите ограждения от вражды и нестроений. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.

Кондак 6

Проповедницы богоглаголивии, Спасовы ученицы, предсташа Ти, Дево, чудно, внегда от земли к небеси восходила еси, да единым сердцем и усты воспоют Богови: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия дивная благодать от иконы Твоея, Всецарице, егда юноша, ученьми сатанинскими омраченный, пред нею паде и недвижим бысть; паче чаяния же от уз мрачных свобожденный, со страхом и радостию взываше Ти сице: радуйся, Исправление нечестиваго жития; радуйся, Утешение страждущих люте. Радуйся, бесовских полчищ от Церкве Отгнание; радуйся, мглы греховныя Разсеяние. Радуйся, козней невидимых Упразднение; радуйся, демонских чар всемощное Одоление. Радуйся, Светильниче, прельщенных наставляяй; радуйся, Облаче, невинных от зла покрываяй. Радуйся, Холме, небесною манною питающий; радуйся, Долино, смирением Христовым насыщающая. Радуйся, Каменю Небеснаго Царствия; радуйся, Зерцало превечнаго Света. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.

Кондак 7

Хотящу Тебе датися в снедь верным, благоволил еси от Девы воплотитися, да приемлюще Пречистое Тело и Кровь Твою, познают Тя, Бога совершеннаго; темже дивящеся неизреченней премудрости сей, зовем: Аллилуиа.

Икос 7

Новое показа таинство явлься Зиждитель, со ученики свершивый Тайную Свою Вечерю; мы же моляще Всецарицу удостоити нас Божественныя Святыни, восписуем Ей сицевая: Радуйся, Подательнице Небеснаго Хлеба; радуйся, Родительнице Вечнаго Живота. Радуйся, Чаше, Христу приобщающая; радуйся, душу и тело с Богом сочетающая. Радуйся, Лжице златая, исполнь Божественных Таин; радуйся, драгий Кивоте, вместилище великия Святыни. Радуйся, Персте, на святую Евхаристию указуяй; радуйся, Трапезо, предлагающая нам Пищу Святую. Радуйся, достойных причастников одесную поставляющая; радуйся, ревнителей Божественныя Литургии от ада избавляющая. Радуйся, приводящая смертных к Источнику безсмертия; радуйся, ограждающая чад Своих миром и крепостию. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.

Кондак 8

Странное Рождество видевше, житейское всякое отложше попечение, горе имеим сердца; на сие бо Вышний явися, во еже привлещи Тому вопиющия: Аллилуиа.

Икос 8

Неотступно в недрех Отеческих пребывая, Слово неописанное не земли плоть бысть; Бог Велий сотвори величие Деве и призре на смирение Рабы Своея, слышащия сицевая: радуйся, невместимаго Бога вместившая; радуйся, надмирнаго Творца миру явившая. Радуйся, яко сокрушися смерти держава; радуйся, яко исцелися Адамова рана. Радуйся, Пластырю, струпы душевныя заживляяй; радуйся, Елее, язвы телесныя умащаяй. Радуйся, Утоление болезней раждающих; радуйся, Облегчение мук умирающих. Радуйся, нанесшая поражение аду; радуйся, притупившая смерти жало. Радуйся, Чаяние всеобщаго воскресения; радуйся, православных несумненное Спасение. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.

Кондак 9

Всякое естество ангельское и человеческое удивися величию непостижимаго Твоего воплощения, Слове; недоумевающе же о сей велией тайне благочестия, со страхом и трепетом благодарственно зовем Ти: Аллилуиа.

Икос 9

Многоразличными недуги одержимии, о Всецарице, от святыя иконы Твоея паче чаяния исцеления получают, да приимше верою благодать, велегласно взывают Ти: радуйся, здравых чад присное Сохранение; радуйся, болящих ко здравию Преложение. Радуйся, детей недугующих Исцеление; радуйся, юных страдальцев Мати. Радуйся, Востание на одр болезни поверженных; радуйся, Отрадо страхом смертным одержимых. Радуйся, яко внемлеши человеков рыданиям; радуйся, призревающи на наша стенания. Радуйся, болей земных небесною радостию Растворение; радуйся, люте обуреваемых паче естественное Терпение. Радуйся, яко уготовляеши плачущим радость; радуйся, яко снабдеваеши кротких крилома молитвы. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.

Кондак 10

Спасти хотя Зиждитель истлевшее грехом человеческое естество, сниде на Тя, яко дождь на руно, и купину Тя соделав неопалимую, Бог сый, бысть человек, да воспеваем Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси девам, Отроковице чистая, и всем о чистоте радящим; в Тя бо вселися Бог, очищаяй разумныя создания Своя, да избывше всякия скверны, предлагаем Ти сицевая: радуйся, молчания взыскующих Собеседнице; радуйся, Венче хранящих девство. Радуйся, Начало и Конец духовнаго совершения; радуйся, Хранилище Божественнаго откровения. Радуйся, Троическаго Совета Таиннице; радуйся, спасения человеков Виновнице. Радуйся, Вершино, гордым умам неприступная; радуйся, Убежище, смиренным сердцам доступное. Радуйся, Чистая, Небесе Чистейшая; радуйся, Херувимов и Серафимов Честнейшая. Радуйся, Обрадованная, яко прияла еси от Архангела радование; радуйся, Утешенная, яко руце Твои осязасте воскресшаго Христа. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.

Кондак 11

Пение тщащеся разумное Спасу приносити, всегда неключими, Владычице, остаемся раби Твои; кто бо может достойно воспети Бога, Егоже имя яко миро излиянное; сего ради вопием Ему: Аллилуиа.

Икос 11

Свет велий возсияв во тьме седящим, посети нас, о Дево, Восток свыше, Сын и Бог Твой; Тя соделав свещу на свещнице, светоносным чадом церковным наказует приносити Ти сицевая: радуйся, Заре умнаго Солнца; радуйся, Вместилище Божественнаго Огня. Радуйся, Свете, яко одеяние святых соткала еси; радуйся, Свеще, яко тьму бесовскую отгнала еси. Радуйся, косных умов Просвещение; радуйся, грешных сердец Озарение. Радуйся, Деснице, из моря суетствий изводящая; радуйся, Луче, путеводяй к Царствию спасающихся. Радуйся, Молние, нераскаянных поражающая; радуйся, Громе, губителей устрашающий. Радуйся, лукавыя совести Просветление; радуйся, Умилостивление Божия Суда. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.

Кондак 12

Благодать дати восхотев, Завета Ветхаго Податель Завет Новый нам дарова; мы же благодать приимше, не делы закона, но единою верою спасение улучивше, восписуем вси: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твое рождество, якоже древле Израиль в кимвалех сеновную скинию воспеваше, тако мы ныне Тя, Скинию истинну, добродетельми прославляем, да слышиши от всех сицевая: радуйся, Песне, воспеваемая горе; радуйся, Псалме, слышимый низу. Радуйся, Единому Богу достойно послужившая; радуйся, Божественней Троице смирением угодившая. Радуйся, веки Носящего носившая в Себе; радуйся, Престоле Содержащаго вселенную в руце. Радуйся, Тайно неизреченная веков и времен; радуйся, Упование твердое народов и племен. Радуйся, сердечное Радование иеерев благоговейных; радуйся, быстрое Слышание молитв церковных и келейных. Радуйся, Премудрости Доме богозданный; радуйся, Милости Сосуде, Богом избранный. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.

Кондак 13

О Всецарице Мати, рождшая всех святых Святейшее Слово, нынешнее наше приявши песнопение, от всякия смертныя болезни исцели ны и будущаго избави осуждения вопиющих: Аллилуиа. (Этот кондак читается трижды).

Икос 1

Ангел предстатель с небесе сшед, рече Всецарице: радуйся, и боговещанным гласом воплощаема Тя зря, Господи, возопи к Ней таковая: радуйся, Главизно нашего спасения; радуйся, Исполнение Зиждителева смотрения. Радуйся, яко Тобою Бог воплотися; радуйся, яко Невидимый в Тебе изобразися. Радуйся, Милость мира внутрь приявшая; радуйся, одеяние плоти Слову соткавшая. Радуйся, уму непостижная Горняя Славо; радуйся, сердца оживившая Небесная Манно. Радуйся, Звездо, благодати сияние; радуйся, Источниче, живыя воды излияние. Радуйся, Богородице, в женах благословенная; радуйся, рождшая Спаса, Дево нетленная. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.

Кондак 1

Новоявленней Твоей иконе предстояще вернии умильно, воспеваем Ти, Всецарице, раби Твои; низпосли цельбы к Тебе притекающим ныне рабом Твоим, да вси радостно зовем Ти: радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.

Тропарь, глас 4

Образом радостотворным честныя Всецарицы, желанием теплым взыскающих благодати Твоея спаси, Владычице, избави от обстояний к Тебе прибегающих; от всякия напасти огради стадо Твое, к заступлению Твоему взывающее присно.

Молитва ко Пресвятей Богородице

О Всеблагая, досточудная Богородице, Пантанасса, Всецарице! Несмь достоин да внидеши под кров мой! Но яко милостиваго Бога любоблагоутробная Мати, рцы слово, да исцелится душа моя и укрепится немощствующее тело мое. Имаши бо державу непобедимую и не изнеможет у Тебя всяк глагол, о Всецарице! Ты за мя упроси, Ты за мя умоли. Да прославляю преславное имя Твое всегда, ныне и присно и в безконечныя веки. Аминь.

Молитва вторая

О Пречистая Богомати, Всецарице! Услыши многоболезненное воздыхание наше пред чудотворною иконою Твоею, из удела Афонскаго в Россию пренесенною, призри на чад Твоих, неисцельными недуги страждущих, ко святому образу Твоему с верою припадающих! Якоже птица крилома покрывает птенцы своя, тако и Ты ныне, присно жива сущи, покрый нас многоцелебным Твоим омофором. Тамо, идеже надежда исчезает, несумненною Надеждою буди. Тамо, идеже лютыя скорби превозмогают, Терпением и Ослабою явися. Тамо, идеже мрак отчаяния в души вселися, да возсияет неизреченный свет Божества! Малодушныя утеши, немощныя укрепи, ожесточенным сердцам умягчение и просвещение даруй. Исцели болящия люди Твоя, о Всемилостивая Царице! Ум и руки врачующих нас благослови, да послужат орудием Всемощнаго Врача, Христа Спаса нашего. Яко живей Ти, сущей с нами, молимся пред иконою Твоею, о Владычице! Простри руце Твои, исполненныя исцеления и врачбы, Радосте скорбящих, в печалех Утешение, да чудотворную помощь скоро получив, прославляем Живоначальную и Нераздельную Троицу, Отца, и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Если мы откроем описание чудотворных икон Пресвятой Богородицы, изданное в начале XX века, то ничего там о «Всецарице» не найдем: первые списки афонской иконы XVII века из знаменитого Ватопедского монастыря появились в России недавно, в середине 90-х годов. Но слава о том, что по молитве этому образу Богородицы происходят чудесные исцеления, что икона помогает раковым больным, пострадавшим от радиации, облегчает страдания ВИЧ-больных, дошла до самых отдаленных уголков страны. В храмы, где есть списки иконы, стекаются верующие, просящие помощи и заступничества у «Всецарицы» и при болезненных состояниях невыясненной этиологии. Почему же происходят исцеления? По вере. «По вере вашей да будет вам», — сказал Господь двум слепцам, и тотчас отверзлись их очи. «Насколько веры, настолько привтечения Божеской силы, — рассуждает великий русский святой Феофан Затворник. — Вера — это приемник и вместилище благодати. Как легкие у одного бывают большие, а у другого маленькие, и те больше принимают воздуха, а эти меньше, так и вера у иного большая, у другого маленькая, и та больше принимает даров от Господа, а эта меньше. Бог всюду есть, все объемлет и любит обитать в душах человеческих; но входит в них не насильно, хоть всемогущ, а как бы по приглашению… Кто отворяет себя верою, того преисполняет Бог, а кто затворился неверием, в того не входит, хоть и близ есть. Господи, приложи же нам веру, ибо и вера — Твой же дар», — пишет святой.

«В болезни, в немощи телесной, в скорби, человек не может поначалу гореть к Богу верой и любовию, потому что в скорби и в болезни сердце болит, а вера и любовь требуют здравого, спокойного сердца», — пишет другой наш святой Иоанн Кронштадтский. И продолжает: «Не пропускай случая молиться за какого-либо человека по его прошению или по прошению о нем его родных. Господь с благоволением призирает на молитву любви нашей и на дерзновение наше перед Ним».

Сам святой, прославленный уже при жизни чудотворениями, молился с необыкновенной настойчивостью. Известен случай, когда о. Иоанн девять раз «с дерзновенным упованием» просил выздоровления младенцам Павлу и Ольге, и только на десятый Господь их исцелил! При этом надо понимать, что, взывая к Богу, мы смиренно говорим: «Да будет воля Твоя, а не моя!» Не настаиваем на своем, а дерзаем испрашивать милости — за тех, кого любим.

«Бог внимает молитве, когда молятся болящею о чем-либо душой, — писал св. Феофан Затворник. — Но сами вы бываете ли на молебнах? Если нет, то и вера ваша безмолвна… Вы заказали молебен в церкви, но, дав деньги, чтобы другие молились, сами сбросили с плеч свои заботы».

Дальше святой учит, как молиться за больного. Кроме домашней молитвы нужно обязательно приходить на молебен в храм и молиться там — со всей силой любви. Подавать записки с именем на проскомидию (проскомидия от греческого «приношение» — первая часть Божественной литургии, когда в алтаре совершается приготовление хлеба (просфор) и вина для Евхаристии, или Причастия). В величайшую минуту таинства Евхаристии, когда происходит преложение хлеба и вина в Тело и Кровь Христовы и приношение Бескровной Жертвы за живых и усопших, молиться следует с особым вниманием. А когда священник под пение молитвословия «Достойно есть…» молится о живых и усопших, поминая их по именам, крайне важно вспомнить и о своих близких.

Ватопедский православный греческий мужской монастырь на Святой горе Афон, где в XVII в. впервые зафиксировали чудо по молитве «Всецарице». Фото: @2741@/ВАТОПЕД/ДАМИАН

Но значит ли все перечисленное, что мы только молимся, пренебрегая докторами? Ни в коем случае! В Библии не раз звучит мысль: «Почитай врача, ибо Господь создал его, и от Вышнего — врачевание». И среди святых немало целителей: начиная с апостола и евангелиста Луки, судового врача, заканчивая исповедником XX в. Лукой Войно-Ясенецким, хирургом и архиепископом, автором учебника «Очерки гнойной хирургии» и богословского труда «Дух, душа, тело», где сердце рассматривается уже как орган богопознания.

А в молитве к Пресвятой Богородице перед иконой «Всецарица» есть такие слова: «Ум и руки врачующих нас благослави, да послужат орудием Всемощнаго Врача Христа Спаса нашего».

Суть любой иконы всегда передается ее изображением, важно уметь его «прочитать». Посмотрите, как царственная торжественность позы Богородицы на иконе «Всецарица» смягчается жестом любви и моления: голова Богородицы склоняется к Спасителю, Ее правая рука просительно воздета к Нему. Этот жест молитвенного обращения образует плавный полукруг, который продолжается строгими, но тоже плавными линиями позы сидящего Богомладенца. В левой руке Христа свиток, в котором записан Закон, а вот правой рукой Он благословляет, и этот жест благословения — ответ на молитвенное прошение Богородицы. Плавные линии фигур Богородицы и Христа усиливаются полукругом спинки трона, и если присмотреться внимательнее, то можно раскрыть главную загадку иконы. Композиция ее такова, что человек, стоящий перед ней, оказывается включенным в этот полукруг, он его замыкает, закольцовывает, именно нас, стоящих перед «Всецарицей», не хватает для законченности. А теперь обратите внимание, куда направлены взгляды Богородицы и Христа! Оказывается, куда бы ни смотрел человек, стоящий перед иконой, взгляд его также окажется вовлеченным в единое пространство с Ними. Так, благодаря искусству иконописца, именно стоящий перед иконой становится центром, сосредоточием всего. И это касается не только пространства, нет. Главное — молящийся становится вовлеченным в молитвенное обращение Богородицы к Христу и в Его милующее благословение. Человек и его молитва становятся необходимым звеном в этом акте божественной любви.

Основные цвета иконы — золотой, зеленый, красный — символизируют свет Царствия Небесного и власть Бога над тварным миром. Яркие, сочные цвета создают ощущение радости, причастности к миру горнему, а икона вызывает необычайный подъем духа. В молитве перед образом «Всецарица» есть такие слова: «Тамо, идеже надежда исчезает, несумненною Надеждою буди. Тамо, идеже лютыя скорби превозмогают, терпением и ослабою явися. Тамо, идеже мрак отчаяния в души вселися, да возсияет неизреченный свет Божества! Малодушныя утеши, немощныя укрепи, ожесточенным сердцам умягчение и просвещение даруй…» «Якоже птица крилома покрывает птенцы своя, тако и Ты покрый нас многоцелебным Твоим покровом…»

Компетентно

Важно состояние духа больного

«Велико влияние психики больного на течение болезни. Состояние духа больного, его доверие или недоверие врачу, глубина его веры и надежды на исцеление или, наоборот, психическая депрессия, вызванная неосторожными разговорами врачей в присутствии больного о серьезности его болезни, глубоко определяет исход болезни. Психотерапия, состоящая в словесном, вернее, духовном, воздействии врача на больного — общепризнанный, часто дающий прекрасные результаты метод лечения многих болезней». Лука Войно-Ясенецкий, хирург, архиепископ.

[ad01]

Рубрики: Разное

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *